Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,981 - 2,990 (kaikkiaan 34,293)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Minusta se nimenomaan ei eroa päästöporrastetusta autoverosta millään tavalla. Kun uuden oston yhteydessä toisesta maksetaan veroa 10 000 euroa ja toisessa 3 000, tottahan tuolla on ohjaava vaikutus, joka vaikuttaa koko auton elinkaaren ajan eli seuraavat 20 vuotta.

    Menetelmän ainoa etu on muodikkaasti sanottuna mahdollisuudessa laajentaa veropohjaa eli kiristää liikenteessä olevien autojen verotusta. Saadaan 3 miljoonaa vuosittaista veronmaksajaa kahleisiin 120 000 tilalle. Vihervasemmiston märkä päiväuni.

    Pihan perällä makaavien autojen määrä ei minusta ole ongelma, koska eihän niitä käytetä eli käyttöön kohdistuva verotus toimii jo nyt niiden osalta. Paaliin ne menee kiristämällä omistamiseen kohdistuvaa veroa ja sitähän sinä et halunnut.

    Tolopainen Tolopainen

    Tämä suomalainen autoliikenne nyt ei kuitenkaan ratkaise mitään sama millä täällä ajetaan, se vain on  sopimusasia, kun on suurten mukana pitänyt sitoutua 40% vähennykseen vuoden 1990 tasosta pakko on se tehdä.

    Kyllä nuo vanhanajan häkäpöntöt ehkä sopisivat maaseudulle, polttoainetta on rajattomasti  ja pilkkeitä on nykyisin helppo tehdä koneella. Ehkä haapa olisi hyvä pilkepuu on nopea kasvuinen, sehän kuivuukin koivua nopeammin. Hehtaarin puuntuotolla ajelisi helposti vuoden ajot.

    Se on aika kallis lupaus jos sanotaan, että 2030 jälkeen ei polttomoottori autoja saa myydä, nuo puheet perutaan vielä monta kertaaa.

    Visakallo Visakallo

    Olkaamme sitten tyytyväisiä nykysysteemiin, jossa autokantamme vanhenee edelleen, ja toiset maat saavat käytettyjen autojen kaupasta yhä suuremman osan rahoistamme. Hieman järjenvastainen tilanne maassa, joka vie vuosittain ulos jo lähes saman verran uusia autoja kuin tänne tuodaan. Brexitin takia autovalmistusta on siirtymässä pois Britaniasta. Ei tarvitse olla kovin suuri ennustaja, jos sanoo, että meillä saatetaan jatkossa valmistaa muitakin autoja kuin Mersuja.

    Visakallo Visakallo

    Tolopaisen aamullinen viesti on näköjään poistunut. Saksalaisten autojen osuus Yhdysvaltojen automarkkinoista on alle 7%. Mersujen osuutta tästä luvusta en tiedä. Mahdolliset USA:n rangaistustullit aivan varmasti vaikuttaa automarkkinoihin, mutta autokauppa ei maapallolta poistu niin kauan kuin täällä on ihmisiä.

    jees h-valta

    Toloppa muiden ohella alkaa keksiä haavalle vain lisää käyttökohteita. Kiitos vaan mutta uskon kylä parempaan jalostusarvoon. Mutta ehkä puupohjainen elämäkin vielä kehittyy polttoainerintamallakin. Minulle kyllä kävisi häkäpönttökin, letukkahan sopii hyvin lähes mille tahansa mikä vaan jollain konstilla palaa. Mutta ensi kesänä alan ehkä kuitenkin käyttää 85 oktaanista. Se palaa lämpimällä vuodenajalla aivan timmisti ja on halpaa lykkiä läpi. Sillä sitä on todennäköisesti pitkää matkaa edellinenkin pistellyt. Siitä kielii lihavoitettu syöttö. Tuppaa hiukan reilummin kuluttamaan kuin edellinen.

    Apli

    Biokaasuauto vero nollaan, sitä riittää ei lopu polttoaine kesken, kaatopaikat ja maatilat sieltä kaasua, kotimainen aito polttoaine.

    jees h-valta

    Tolopan laskuoppi heittää, ei ole kuin kuusi mukia tuossa koneessa. Kyllä noilla ajetaan alkomahoolilla aika paljon. Talvella se käynnistyy huonommin eli silloin ei kannata. Nyt kun H-vallassakin on jakaja.

    Jätkä Jätkä

    arto: ”-RE 85 etanolia. Eko bensaa 1.05e litra.”

    arto. Oletko ymmärtänyt tuon etanolin ( väh. 85 %) -määrän olevan saman kuin Jeessin kerskuman oktaaniluvun?

    Jos niin on, niin olette molemmat täysin väärässä, taikka minä en tiedä sitten polttoaineista mitään.

    jees h-valta

    Minä ainakin voin tunnustaa etten tiedä kyseisen litkun koostumuksesta muuta kuin että siinä on taas etanolia enemmän kuin näissä normibensoissa. Onko tuon osuus sitten minkämoinen mutta laskee ainakin oktaanilukua. Eli sehän juuri kuvastaa kait parhaiten myös sytytysherkkyyttä. Eli huonompaan päin mennään mutta normaaliajo-oloissa taatusti käy ja kukkuu. Toki kulutuskin lisääntyy.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Näkyy olevan RE85 suomalaisista jätteistä tehtyä etanolia 70-85 tilavuusprosenttia ja loput fossiilisia. Hyvä aine, Anttosen firmasta.

    Suomalainen autonostaja on järkevä: kaasuautoja ostetaan enemmän kuin täyssähköautoja.

    https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.381426

Esillä 10 vastausta, 2,981 - 2,990 (kaikkiaan 34,293)