Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,001 - 3,010 (kaikkiaan 34,283)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Kauppalehtikin esittelee Nesteen my dieseliä ratkaisuna liikenteen päästöongelmiin. Sehän edellyttäisi, että valtio hiukan hellittäisi autoilijoiden ryöstämistä, jos fossiilinen diesel vaihdetaan uusiutuvaan hintaa laskemalla, valtion menettäisi verotuloja 200- 300 milj €.,Tai sitten nostetaan fossiilisen dieselin hinta hiukan yli biodieselin hinnan, niin kaikki ovat tyytyväisiä kun voivat ajaa halvemmalla polttoaineella, joka saastuttaa vähemmän. Suosittelen hinnan nostamista, eiköhän se vihervasemisto hallitukselta onnistu. Vasemistoliitto on jo kieltämssä vihreiden kanssa polttomoottoriautojen myynnin 2030. Pitänee ostaa pari diesel autoa vuonna  2029, toinen saa jäädä varastoon.

Visakallo Visakallo

En ole ollut Perussuomalaisten kannattaja, mutta nyt aivan rehellisesti toivon heille niin suurta vaali-jytkyä, että tämä maa pelastuu aivan käsittämättömät mittasuhteet saaneelta ilmasto-hötöltä.

Gla Gla

Samaa itsekin jossain yhteydessä pohdin. Toistaiseksi kynnys noiden äänestämiseen on vielä aika iso, mutta varsin tarpeellinen vastavoima moneen tilanteeseen se eduskunnassa kyllä olisi.

Edellisen sivun sähköautojutussa oli muuten varsin huvittava yksityiskohta: ”Kalashnikov kertoo, että sähköauto perustuu suurelta osin sen itse kehittämään tekniikaan.”

Nyt on maapallo kellahtanut kyljelleen, jos tuo pitää paikkaansa. Muistellaan nyt aluksi vaikka kiväärien tuotekehityksen historiaa.

Nimetön

No muotoilu varmasti Venäläistä käsialaa, ja ehkä ovenkahvakin sama mikä 60 luvun Volkasa.

jees h-valta

Olen joskus jo persuja äänestänyt. En kyllä muista oliko mistä vaaleista kyse mutta olen minä aika kriittinen heidänkin suhteensa. Kepulaisuus olisi ehkä varmempi vaihtoehto mutta nuo typerät metsästysintomieliset touhut vieraannuttaa pahasti. Kyllä nyt aika vahva puolto on Perussuomalaisten järkilinjalle. Olen toki ilmastomyötämielinen ja ymmärrän toimet monessakin kohtaa sen vaalimiseen ja esim. juuri autoilun sähköistymiseen. Mutta en tuossa asiassa koheltamista ja sillä ratsastamista vaaleihin. Nyt todella tarvitaan vastavoimaa joka laittaa edes hiukan jarrua vauhtiin.

pihkatappi pihkatappi

Samaa mieltä, kaikenmaailman agitaattorit puhuvat että taivas putoaa niskaan ja kertovat että on vastuutonta ajaa dieselillä. Ja kuinka meidän seuraava auto on sähköllä toimiva hypridi, saattavat kuitenkin lentää maapallon toiselle puolelle ratsastamaan maailman viimeisellä merikilpikonnalla ja selfie löytyy instakramista. Sitten kun lentomatkailu puolittuu nykyisestä, minä voin alkaa pohtimaan näitä ilmastoasioita lopuissa omissa touhuissani, lentomatkailua en vuoden 2003 jälkeen ole harrastanut.

pihkatappi pihkatappi

Hieman liioittelin, syksyllä 2001 viimeinen lento Ivalosta helsingin kautta Jyväskylään.

Gla Gla

Töiden takia jokunen lento kotimaassa ja Ruotsiin + Tanskaan on ollut, mutta viimeinen lomalento vuonna -93 ja sitä ennen -77.

Kirjoittelin erään Vihreän edustajan kanssa juuri sähköpostia ja kuinka ollakaan, Afrikassa oli lomailemassa ja siksi hiukan tuli keskusteluun viivettä.

Itse suunnittelen ensi kesäksi lomamatkaa polkupyörällä. Mutta minä en olekaan vihreä. Olen luvannut antaa ääneni puolueelle, joka edistää ympäristöasioita.

Tolopainen Tolopainen

Tuossa on Kauppalehdessä uusien henkilöautojen typenoksiditesti, yhdessä oli nollassa, muutenkin päästöt ovat paljon alle vaaditun tason. Dieselin kiellolle ei ole mitään perustetta verratuna bensautoon. Kun polttoaineena on biodiesel mitään ongelmia ei autoilusta juuri olekaan, ainakaan Suomen maaseudulla.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Kaikesta polttamisesta taitaa syntyä jonkin verran pienhiukkasia, mutta  taajamissa puun poltto tuottaa niitä jo lähes yhtä paljon kuin liikenne. Jätteiden poltto on onneksi vähenemään päin, kun kierrätys tehostuu. Haja-asutusalueella polttaminen ei ole ongelma. Sähköautot ja hypriidit ovat puolestaan taajamissa loistava keksintö: vähentävät melua ja päästöjäkin (jos sähkö tulee uusiutuvista lähteistä).

Kylläpä tämä porukka onkin vihertynyt, kun jo lentokilometrien vähyydellä kilpaillaan. Olisiko mahdollista, että kohtuullistamisen idea menisi laajemminkin läpi yhteiskunnassamme? Suurin ongelma emme olekaan me, jotka voimme tinkiä kulutustasostamme (ei ole sama kuin tinkiä elämisen tasosta), vaan ne jotka elävät köyhyysrajalla tai sen alapuolella tuolla eteläisemmillä leveysasteilla.

Esillä 10 vastausta, 3,001 - 3,010 (kaikkiaan 34,283)