Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,341 - 3,350 (kaikkiaan 32,724)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    MJO: ”Jos jokin valmistaja tekee hyvän vaihdelaatikon. Miksei sitä voisi käyttää, vaan pitäisi alkaa kehittämään oma? ”

    Kun autovalmistaja tilaa alihankkijalta laatikon, se ei ole mikään hyllystä napattava bulkkituote, vaan tiettyyn automalliin räätälöity tuote lukemattomine eri versioineen. Autovalmistaja määrittelee  laatuvaatimukset, jotka tuotteen tulee täyttää. Alihankkija ei niitä määrittele.

     

    oksapuu

    Ihmettelen tuota avain ongelmaa…

    Tähän asti auton mukana on tullut kolme avainta. Kaksi ohjelmoitua ja sitten metallitappi millä pääsee sisälle. Ei ole edes tarvinnut patteria vaihtaa kun on ottanut vara-avaimen käyttöön…

    Lenkopetäjä

    Sehän se on ku joku kehuu vanhaa volvovainajaansa ja haukkuu naapurin voortia tietämättään että siinä Volvossa on sama pohjalevy alustanosat moottori ja vaihteisto kuin siinä voortissaki

    oksapuu

    Heh, niinhän se menee…

    Taidettiin muinoin käyttää samaa Mondeon pohjalevyä niin Jaguaarissa kuin Volvossakin. Nythän on tämä ”metsämiehen parempi uusi auto” jonka merkiä ja mallia ei saa täällä mainita. Samaa pohjalevyä käytetään monessa mallissa…

    Puuki

    Sehän se on ku joku kehuu vanhaa volvovainajaansa ja haukkuu naapurin voortia tietämättään että siinä Volvossa on sama pohjalevy alustanosat moottori ja vaihteisto kuin siinä voortissaki

     

    Kuka täällä on noin tehnyt ?     Huvittavinta on ne edellisien päivien Ladan kehujat, se kun oli NL:ssa tehty,niin oli maailman paras auto vaikka kehitys jäi 30 vuotta länsimaista autoista jälkeen. Siinä ajassa autot ehti kehittyä ja uudistua monta kertaa mutta kanttikertaa kantti Lada oli sama vanha paska koko ajan.

    Jätkä

    Lada taisi tulla Suomeen suunnilleen -71- tai 72. Samaa vuosikertaa olevia autoja, jotka olisivat selkeästi parempia Suome teille – varsinkin talvella oli kovin vähän. Kun otetaan hintaluokka huomioon, niin ei ainuttakaan, joka olisi pärjännyt Ladalle.

    Olihan se asia myös niin, että Volvon taival olisi päättynyt, ellei sitä olisi alettu kokoamaan Fordin osista. Samaa tautia sairasti Saappi, jota ei auttanut edes GM:n omistukseen siirtyminen.

    Visakallo Visakallo

    Takavetoiset Ladat valmistetttiin Fiat 124 lisenssillä Neuvostoliitossa Togliattin tehtaalla. Siihen aikaan kommunistipuolue oli merkittävä tekijä Italiassa, joten tämänkaltainen yhteistyö sopi heille aluksi oikein hyvin. Vähitellen näiden kahden kommunistipuolueen liitto arkipäiväistyi ja niiden tiet erkanivat.

    harrastelija harrastelija

    Tuossa 1970-alussa työautona minulla oli Fiat 128. Ensin sedan ja sitten uutena farkku. Fiat 124 oli myös myynnissä. Fiat 124 katsottiin silloin kuitenkin jo aikansa eläneenä ja senpä vuoksi malli myytiin Neuvostoliittoon. Siellä Fiat 124 prässeillä painettiin uutta autoa nimettyna Ladaksi! Koska malli osoittui käyttökelpoiseksi, niin sitä sitten valmistettiinn vuodesta toiseen!

    Fiat 124 maavaraa nostettiin vähän NL:n infraa vastaavaksi ja sehän oli kohtuullinen kelirikkoauto. Vielä 1980-luvulla vierailin Lada farmarilla Kostamuksessa, koska se oli minulla virka-autona valtion virassa 🙂

    Nelivetoinen Lada Nivahan oli takavuosina Keski-Euroopassakin näppärä ja halpa maastoajoneuvo!

    jees h-valta

    Ensin kantaa hiukan Tolopan maailmanparhaaseen. Olet aina kehunut kuinka siitä löytyy kaikki herkut. Jos edes kaistavahtia ei ole ollut olet aika vanhan kiesin haltija. Jonka vaihtoarvoa en kovasti enää hehkuttaisi. Ja toinen on tämä starttinappula. On aivan totinen tosi että aika halvalla markettilelulla saa vahvistettua esim. ovien avaamiseen tarvittavan avainsignaalin. Vaikka se avain eli lähetin olisi ok-talon jossain laatikossa esim. Helpoin mahdollinen varastettava johon on aivan viimeaikoina herätty. Autoja vain katoaa ajamalla ok.-taloalueilta. Ne kyllä tietävät merkit joilla tämä onnistuu. Joten pidä Visakallo se avaimesi vaikka foliopussissa väliajat. Tämä on faktaa ja aika nopeaan varmaan palataan avainkäynnistykseen takaisin.

    Visakallo Visakallo

    Jäämme jännityksellä odottamaan tuonkin Jessen ennustuksen toteutumista.

Esillä 10 vastausta, 3,341 - 3,350 (kaikkiaan 32,724)