Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,381 - 3,390 (kaikkiaan 24,675)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Apli

    Fortumille lupa heti rakentaa uusi ydinvoimala Loviisaan ja se kun valmistuu sieltä suurin osa kaukolämpöä Helsinkiin.. Sitten lisäksi, Helenin muutama oma bio/maakaasu voimalaitos ja ongelma ratkaistu.

    Tolopainen

    Lauhdeturbiinista ei saa kaukolämpöä, sähkö liikkuu helposti johtoja pitkin ja meressä on lämpöenergiaa vaikka hurumykket tarvitsee vain kompressoreilla ottaa lämpöä talteen ja nostaa lämpötilaa.

    Visakallo Visakallo

    Olen monesti miettinyt ja aika monelta sitä kysynytkin, miksi Helsinki on Suomessa viimeisiä kaupunkeja joka vähentää energiantuotantonsa päästöjä? Aika moni kaupunki lähestyy jo nollatasoa, mutta maan pääkaupungissa ei ole tehty asialle käytännössä vielä mitään. Mistä tämä oikein johtuu?

    Visakallo Visakallo

    Autoilun vähentämispuheet sopivat kyllä hyvin pääkaupunkilaisten suuhun, onhan Helsingissä kaikkein vähiten autoja suhteessa asukaslukuun.

    harrastelija harrastelija

    Helsinkiläisillä on todennäköisesti enemmän rahaa mitä maalaisilla, kun ei tarvitse autojakaan. Taksilla on lyhyt matka Vantaan lentokentälle ja sieltä etelään Etelään lentämistä paheksutaan – varsingin Helsingin jotkut asukkaat. Varmaan joku löytää tilaston siitä, mistä paikkakunnalta lennetään eniten?

    jees h-valta

    Tuonne edellisen sivun Glan katkeranoloiseen vuodatukseen. Miten voikaan elämä olla vaikeaa kun noinkin helppoa asiaa kuin sähköistyvää autoilua pitää niin kovin arvostella. Monelle, ehkä suurimmalle osalle suomalaisia tänä päivän toimintamatkat täyssähköisillä riittää erinomaisesti. Onhan se suuri massa eläkeläisiä jotka viikon kauppareissujaan tekevät. Mitä hybrideihinkin tulee on varmasti suomalainen niin nuuka luonteeltaan ettei paljon muuta aja bensalla kuin pakollisen. Kyllä sopii suomeen aivan hyvin. Jos ette usko käykää Norjassa tutustumassa astetta pidemmällä olevaan sähköautoiluun. Kyllä nyt on oikeasti aika miettiä jos on muutenkin aikeissa auton vaihtoa niin miettiä suoraan siirtymistä halpaan ja helppoon autoiluun. Ainakin 90%:lle väestöä sopii aivan täydellisesti.

    Jätkä

    Jeessi:”-Aika kivan hiljainen olisi kyläraitti jos nuo pössyttäjät pikkuhiljaa alkaa katoamaan. Olisi hienoa sellainen vielä keritä näkemään.”

    Jeessi haaveilee hiljaisesta kyläraitista.  Kyllä se hiljenee, kun kaikilla on patteriauto ja se pitää olla latauksessa yötä-päivää. Ihmiset kulkevat kävellen, polkupyörillä ja potkukelkoilla.

    Jeessin pitäisi keksiä, että sellaisia kyläraitteja löytyy jo paljonkin, siellä ei vain ole kulkijoita, ja rakennuksien ikkunoissa on laudat.

    Nykydieseleiden ääni on jo niin hiljainen, että kaikista ei erota, äänen perusteella, mikä siellä pellin alla puhisee. Käytin viimeistä hankintaani huollossa, kun piti öljyt vaihtaa ja halusin varmistaa, että öljy ja suodatin tulevat oikeanlaiset. Hiukkasloukku vaatii omanlaisensa öljyn. huoltohenkilö kysyi, ”Kummalla tämä käy, bensalla vai naftalla”? – Vaikka ajoi sen nosturin päälle ensin.

    Sähkömoottori pitää itse asiassa inhoittavaa ääntä, jota ei mielellään edes viitsi pitemmän päälle kuunnella. Varsinkin ulospäin ääni on kamala.

    jees h-valta

    Keksaisitpa tuollaisenkin vielä kun ei muuta enää irtoa vissin. Eiköhän sähköauton ulospäin kuuluvin ole renkaiden rapina. Ainakin näissä joita tähän mennessä olen kohdannut. Kai jokainen suurinpiirtein tietää sähkömoottorin äänen ja eipä siitä nyt sen kummemman kamalaa saa. Jos ei laakereita ole loppuun sorvaamassa. Se on varmaan sitten niitä Glan kehityskeskeneräisyyksiä. Ja kun tuossa kerkesin jo Kauppalehden sivuilla käydä onkin sähköautoilla edessään uusi ongelma. Ne kun eivät ulospäin päästä pihaustakaan niin pitää tehdä ääntä jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden turvaksi. Joten jätkä, kohta urheiluversioissa bassot jylisee ja muuten varmaan sievästi sussut surisee.

    Tolopainen

    Jessen sähköautojen puolesta puhe on kyllä liikuttavaa, mutta ei se mitään auta; autot on kalliita ja epäkäytännöllisiä. Pitäisi maksaa yli 40k€ autosta, jossa on mopon bensatankki. Sähköautojen pitäisi olla polttomoottoriautoja halvempia, että ne yhtään kiinnostaisivat.

    Gla Gla

    Yksilöitkö Jees täsmällisesti, mistä asiasta olet eri mieltä (edellisen sivun viesti 22.44)?

    Mielestäni se, että 5 pv viikossa pärjää, ei riitä. Jos ominaisuudet loppuu kerran tai kaksi kuussa, se ei mielestäni ole hyväksyttävää 40…100 ke autossa. Sinullehan ei riitä edes 3008, lisäksi pitää olla avolava ja uutta jo katselet.

Esillä 10 vastausta, 3,381 - 3,390 (kaikkiaan 24,675)