Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 351 - 360 (kaikkiaan 24,806)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Minusta auton ohjautuvuus pitäisi rajata turvallisuusasioihin eli että auto pyrkii estämään ajajansa virheellisiä toimintoja. Tarkkailu ja kontrollointi kaistalla pysymisen ja vastaavien esim. nukahtamisten jne. suhteen riittää. Itsenäistä ajoa tuskin kukaan edes suuremmin kaipaa. Toki mahdollisuus laittaa automaattiohjaus päälle hetkellisesti voisi olla hyvä ominaisuus juuri esim. viestittelyn ja väsymyslepuuttelun ajaksi.

    Rane2

    Tuossa artikkelissa puhutaan miten rannikon pohjavesien tilalle työntyvä suolainen merivesi pilaa esiintymät joten ilmeisesti suolaa ei saa erotettua siilaamalla vaan pitää haiduttaa.

    https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/miten_etenee_maailman_suurin_vesihanke_

    Rane2

    Suolan levittämistä maaperään ja pohjavesiin on toki pähkäilty kotimaassakin.

    http://www.syke.fi/hankkeet/midas

    Jätkä

    Pistimme Korppoossa pystyyn saareen reppavan huvilan. Kävivät porakaivon murjaisemassa kallioon. Kyllä sieltä tuli ihan kunnon pohjavettä, mutta käyttöohjeen mukaan ei suositeltu pumpata paljoa kerrallaan, ettei muutu vesi suolaiseksi.

    Jätkä

    Toukokuun henkilöautojen myyntitilastoakin on vilauteltu. Volkkarilla ykkös-sija, Toyotalla kakkonen ja VAG- konsernin Skeida kolmosena. Kärjessä ei juuri muutoksia.

    Näyttää se yksi Rapea Ranskalainen jääneen vain yhden vuoden autoksi. Ladakin sentään oli aikoinaan ”kahdenkin vuoden auto”.

    On se sääli, että ennen jopa kohtuullisena pidetty Ranskis, jota oli jonkin verran taksissakin, on romahtanut tekniikastaan ja kehityksestään ihan bulkkitavaraksi.

    Tosin se on aina ollut kova ruostumaan ja taka-akselithan näissä nykyisissä etuvetomalleissa ovat kulutustavaraa, Pahimmillaan mennyt uusiksi jo muutaman kymppitonnin ajon jälkeen.

    jees h-valta

    En nyt ala tilastokinaan enkä mitään ykköspaikkoja ole koskaan väittänyt ranskalaisautojen suomessa ottavankaan. Senverran vanhakantaista meillä on vielä pitkään, niin kauan kun polttomoottoriautot yleensäkin on myynnissä ettei juuri merkki muutu. Takametsän taapertaja ostaa samaa merkkiä kauppareissuun oman autoilunsa tappiin. Mutta ranskalaismerkit nostavat tilastoissa tuonne kymmenen prosentin tuntumalle sijoittumistaan lähinnä edistyksellisten ja personoitavien autojen avuilla. Kyllä Peugeottejakin 3008:na alkoi viikonlopun mökkireissulla näkyä taas entistä ehommin. Melkoista paattiakin yksi kiskoi Lahden moottoritiellä joten kyllä akseli vie ja jätkä puskisssa vikisköön.

    Jätkä

    Ranskikset ovat valtamerkkien joukossa Ranskassa ja niissä Afrikan entisissä alusmaissa, joissa ranskalla oli vahva ote.

    Kun suomalaiset kehitysapua varten palkatut ulkoministeriön edustajat lähtivät ”antamaan tietoa, taitoa ja asenteita” kohdemaihinsa, heitä opastettiin viemään mukanaan jopa uusi Peugeot. Sen sai myytyä siellä puolipimeillä markkinoilla moninkertaiseen hintaan, koska siellä oli erittäin tiukat tuontirajoitukset.

    Kukaan ei reissultaan tuonut muuttoauton Pösöä, vaan se oli aina saksalainen laatumerkki – joskus jopa Volkkari.

    Suomessa rekisteröityjen uusien autojen tilastoissa esiintyvät Ranskikset mahtuvat kaikki samaan parin prosenttiyksikön sisään.

    Jeessillä on syntynyt tavanomainen harha, jonka vallassa näkee vain ne automerkit, jolla itse mennä köröttelee. Eikä tunnista niitäkään, jotka pyyhältävät ohi, koska ne eivät ole Pösöjä.

    jees h-valta

    Jätkän maailmassa (korpi) ei sitten kait ole mikään muuttuvaa laatua. On taas viime päivinä kuultu saksalaishuijareista uuttakin ja nyt se on se suomalaisiakin hyväksikäyttävä merkki. Olemme varmaan jonkinasteinen valkopesupaikka. Mutta kun on mustaa muuallakin kuin pakoputken päässä on varmaa että tuho tulee. Mitenkään ei konnuuksia alvariinsa puhtoiseksi tehdä joten dieselkrääsääjät katoaa. Ranskalaisautot ovat nykyajassa hyvin edelläkävijöitä ja nuo kahden prosentin tilastot ovat jo nyt historiaa ja sinne ne kuuluvatkin. Mitä niihin ohikiitäjiin tulee on kyllä aika tavanomaista että ne tulevat vastaan takavaloilla tahi ilman oli sitten päivä tahi yö. Yksi Kouvolan matkailija yritti sitkeästi pysyä matkassa mukana Volvollaan kohti Forssaa mutta taisi tulla peltipoliisin välkyn myötä rauhallisempi kiitäjä kun jossain vaiheessa en enää huomannut perässä roikkumassa. Kahdeksankympin alueella tein pienen miinan ja ei varmaan huomannut peltilootaaa kun viime tipassa otin oman nopeuden alas kasiviiteen. Saatan itekkin huomautuksen saada kun molemmat kuvattiin mutta kaverilla saattoi käydä hiukan ohraisemmin. Tuli perää kohti sitä tahtia.

    Visakallo Visakallo

    Aika värikkäältä tuo Jessen ajokulttuuri kieltämättä kuulostaa. Mitähän mahtaisi tapahtua, jos Pököttimies joskus saisi päähänsä lähteä autoilemaan tuonne pääkaupunkiseudulle!

    jees h-valta

    Pääkaupunkiseutulaisten ajokäytös on aivan tutuksi tullut juttu kyllä tuossa Lahden suunnalla ajellessa. Röyhkeys ja häikäilemättömyys todella kukoistaa mutta ei ajotaidot. Monesti nähtyä.

Esillä 10 vastausta, 351 - 360 (kaikkiaan 24,806)