Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Viewing 10 replies - 3,781 through 3,790 (of 24,870 total)
  • Me keskustelemme taas!

    Tagged: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen

    Uusiutuvien liikennepolttoaineiden valmistusta rajoittaa sopivan raaka-aineen puute. Lähitulevaisuudessa saattaa käydä niinkin, että vähäiset nestemäiset biopolttoaineet joudutaan varaamaan lentoliikenteeseen. Autoihin sitten sähkö tai vety (polttokenno). Ken elää se näkee.

    Metsuri motokuski

    Aika paljon vie autojen moottorien ja sisätilojen lämmitys talvisin ja senkin sähköverkko kestää vaikka kulutus on huipussaan. Sitä en tosiaankaan tiedä paljonko nuo sähköautot tarvitsevat latausvirtaa mutta tuskin enempää kuin lohkolämmitin ja sisätilan lämmitin. Viisaammat kertkoot lisää.

    Minusta sähköautojen käyttö on nimenomaan työmatka ja kaupunki liikenne. Jolloin ajomatkat harvoin ylittää 150 km päivässä keskimäärin. Se on totta että esim ”kaupparatsuille” kyseinen kapistus tuskin sopii lyhyen toimintasäteen vuoksi.

    Visakallo

    Toki sähköautonkin sisätilat on lämmitettävä, samoin kuin akutkin silloin, kun ne ovat täynnä, eivätkä lämpene latauksen seurauksena. Mikään akku ei toimi normaalisti ilman lämmitystä kovemmilla pakkasilla.

    Metsuri motokuski

    Lataus sinällään antaa tarvittavan lämmön akulle joka riittää lataukseen siihen saakka kun yleensä ulkoilmassa tapahtuva lataus riittää.

    Jätkä

    ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    jees h-valta

    Noissa akuissa virtaliikenne hoitaa lämmössä pysymisen sekä ladatessa että käyttöpurussa. Ainoastaan pitkä auton seisonta kovien pakkasten aikaan voi tuottaa ongelmia varauksen purussa.

    kim1

    Sähköauton nopeasti lataaminen kotona..,edullisesti yösähköllä kovien  pakkasten aikaan…,mitä tämä käytännössä tarkoittaa..,no se tarkoittaa käytännössä 3x63A sulakekokoa..

    Visakallo

    Sitäpä juuri, ja jos ladattavia on vielä useampia, niin aina paranee. Alueilla, joissa on paljon isoja taloyhtiöitä, loppuisi aluekaapeleiden ja muuntajien kapasiteettikin.

    Tolopainen

    Yksityisautoilun voimakas väheneminen tulevaisuudessa on tosiasia, suurinta osaa nykyisestä autokannasta ei niillä voida korvata. Fossiilisten polttoaineiden käyttöön perustuneelle länsimaiselle elämäntavalle, on jo loppu näkyvissä epäselvää on vain päätepiste ja miten sinne päästään vähin vaurioin. Suomessa se tarkoittaa syrjäseutujen tyhjenemistä ja väestön keskittymistä länsirannikolle. Helsinginseudun kasvattaminen pitäisi lopettaa, se tulee liian kalliiksi. Suuriosa tavara- ja henkilöliikenteestä pitäisi saada raiteille ja sähköllä liikuteltavaksi ja se ei onnistu ilman VR:n yksityistämistä, valtionyhtiö on liian jäykkä. Vuosikymmeniä kehitys on ollut aivan liian hidasta. Berner hiukan näytti kehityksen suuntaa, mutta menneessä pysyvä vasemistolaisuus ei kykene tekemään muutoksia ihmisten eduksi, kaikkien pitää kumartaa järjestelmiä ja korporaatioita.

    harrastelija

    Fossiilisten p.aineiden käyttö tulee jatkumaan niin kauan kuin öljyä riittää. Suomen tämän muotoisen elintason ja infran pitäminen vaatii polttomoottoreiden käyttöä edelleenkin. Sähköautojen %-osuus lisääntyy, mutta liikehybridit eivät – ladattavia hybrideja on siinä ohessa.

    Valtion menot lisääntyvät koko ajan, asumissuunnittelu on järkevöitävä ja hajautettava tasaisesti. Verorahat eivät riitä kasvattamaan enää asumista ”eurooppalaisessa citykaupungissa”. Pm-autojen käyttöä verotetaan kyllä sekä käytön että polttoaineen osalta, mutta eihän se riitä, myös sähköautoja pitää verottaa!

    Tämän näin kristallipallosta! Sähköveron tulemista ei tarvitse enää arvailla. Sähkölaskussa oli jo veron osuus yli 41 %, pelkän kulutuksen osalta sähkön / veron osuus oli 50/50! Tämä alueella, jossa on vesivoimaloita ja kovasti rakennetaan tuulisähköä. Tässä on esimakua ekosähkötaloudesta 🙁

Viewing 10 replies - 3,781 through 3,790 (of 24,870 total)