Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 5 vastausta, 38,691 - 38,695 (kaikkiaan 38,695)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• A.Jalkanen A.Jalkanen

Facebookissa tulee kaikenlaisia huijareita vastaan. Olen kai kertonutkin, että ystävättäreni joutui romanssihuijarin vedättämäksi. Googlen kuvahaulla löytyi helposti oikea kenraali, jonka kuva oli huijarilla käytössä (Douglas M Fraser).

Nostokoukku

Olisikohan ystävättäresi joutunut romanssihuijatuksi, jos kuvan mies olisi ilmoittanut olevansa metsuri tai kirvesmies?

Raipe52 Raipe52

Ylen verkkosivulla vilkas keskustelu omaishoidosta. Yksi keskusteluja väittää yritystukiin menevän kymneäiä miljardeja euroja. Kun väärää tietoa yrittää korjata Ylen moderointi estää sen mutta jättää täysin virheellisen tiedon esille.

Näinkö meidän veroillamme hoidetaan riippumatonta mediaa?

A.Jalkanen A.Jalkanen

Pitää varmaan tehdä oikaisupyyntö jos haluaa että juttua muutetaan. Kommenttien tieto ei välttämättä siirry jutun tehneelle toimittajalle muuten.

Timppa Timppa

Tuo minun kertomani tapaus on pahempi kuin romassihuijaukset, koska siinä otettiin käyttöön vieraan identiteetti.  Tarkoitus on ilmeisestikin hankkia osoitteita oikeille huijareille, jotka sitten pääsivät tilitietoihin.

Sitten rakentamisesta.  Olen suurimman osan työurastani ollut rakennusliikkeiden palveluksessa.  Sillä kokemuksella ja muutamasn kolleegan kanssa käytyjen keskustelujen perusteella sanoisin, ettei rakennusliikkeiden osakkeisiin kannata sijoittaa.

Tehdasteollisuuden kannattavuus perustuu paljolti kehitystyöhön, jonka tulokset suojataan patenteilla.  Rakennuksiin kohdistuu todella monia asemakaava-, ulkonäkö-, toiminnallisuus- ym vaatimuksia, joten on mahdotonta kehittää rakennusta kloonattavaksi tuotteeksi.  1960- 80-luvuilla aluerakentamisen aikoihin homma pelitti jotenkin ja tuottavuus kassvoi huimasti.  Nyt on palattu yksittäisrakentamiseen, jossa kenelläkään ei systeemistä johtuvaa etua.

Rakentamissa tulos etenkin siitä millainen henkilökunta on ja miten tehokkaasti sitä pystyy hyödyntämään.   Hyvälläkin henkilökunnalla joku homma voi mennä tappiolle.  Huonolla vielä helpommin.   Sitten on arvaamattomat suhdanteet.  Nousukaudet ovat pahoja, sillä materiaalit kallistuvat ja työvoimasta on pulaa.   Joskus sitten nousukausi taittuu yllättäen laskukaudeksi, jolloin kustannukset laskevat vaikka niiden on arvioitu nousevan.  Työmaat tuottavat hyvin.  Olin 15 vuotta tulosvastuussa.  Siihen osui kaksi kuvasamaani tilannetta.

Tuolla edellä mainittu Lehto osasi tutulla porukalla tehdä yksinkertaisia halleja maaseudulla tehokkaasti.  Vaikeusaste moninkertaistui, kun piti tehdä vaavivampia hankkeita vieraalla työvoimalla Pääkaupunkiseudulla, siis vieraalla paikkakunnalla.  Sellainen ei ole mahdollista kanattavasti.  Kun sitten alkaa näyttää, että työmaa menee tapiolle, niin yritetään kaikenlaisia vippaskonsteja, joiden seurauksien korjaaminen vasta maksaakin.   Tuloksen heikkeneminen voi myös lamaanuttaa työmaan hengen.  Ei pystytä edes normaaliin suoritukseen.  Kulut nousevat.  Olen eläessäni tavannut kaksi rakennusmestaria, joilla on ollut ihmeellinen kyky saada tappiokierteeseen vain  ajautunut työmaa toimimaan mahdollisimman tehokkaasti.

Esillä 5 vastausta, 38,691 - 38,695 (kaikkiaan 38,695)