Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 39,101 - 39,110 (kaikkiaan 39,110)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • käpysonni käpysonni

    Järjestöjen tuista, Orpo yrittää kävellä Rydmanin yli, no ei ihme, valtion tuki järjestöille on nykyajan kortuptiota Suomessa, moni järjestö on kytköksissä eri puolueisiin, siksi oppositio ja osa hallitusta niin kiivaasti vastustaa Rydmanin suunnittelemia leikkauksia.

    Kuohuttavinta järjestöjen tuissa on, että monien järjestöjen pomot nauttivat isoja pelkkoja, jopa viisinumeroisia kuukausipalkkoja, kun taas  ruohonjuuritasolla jäsenet tekevät järjestötyötä vapaa-ajallaan talkooperiaatteella ja maksavat vieläpä vuosittaisia jäsenmaksuja, valtion tuet ja jäsenmaksut siis mahdollistavat järjestöjohtajien kovat palkat.

    Älä Rydman annna periksi.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Eikö kuitenkin kannata katsoa läpi kaikki järjestöt, eikä pelkästään Rydmanin päätöksen alla olevat? Saadaan isommat säästöt, tai lievemmät säästöt per järjestö, kun pohja on laajempi. Elleivät säästöt ole pelkästään periaatteellisia, eli kohdistetaan vain järjestöihin, joiden toiminta ei miellytä omia äänestäjiä.

    Nostokoukku

    Kääntäen. Ettei säästöjä kohdisteta niihin järjestöihin, joiden toiminta miellyttää omia äänestäjiä. Olihan tuossa joku lehtijuttu, jossa vihjaistiin, että metakka syntyi siitä, että osa säästöjen kohteista on hyvinkin läheisesti kytköksissä joihinkin ministereihin.

    MaalaisSeppo

    Järjestöthän saivat aiemmin suuren osan rahoituksestaan Veikkauksen tuotosta. Nyt Veikkauksen tuotto menee Valtion kassaan ja sekoittuu siellä veronmaksajien rahaan ja altistuu näin poliittisille intohimoille.

    Eri ministeriöt omine intohimoineen sitten jakavat näitä rahoja kuka mitenkin. Yhteisiä kriteereitä ei ko rahanjakoon saada enää aikaan tällä hallituskaudella. Ehkä joku tilapäisratkaisu onnistuu. Valtioneuvoston kanslia?

    Visakallo Visakallo

    Jos on järjestöjen johtajilla kovat palkat, niin on ne nykyisin myös hivinvointialueiden johtajillakin. Menevät jo joillain alueilla ohi päämisterinkin kokonaisansion. Hyvinvointialueden johtajien palkat eivät ole sidottu alueiden asukaslukuun eikä tulokseen, vaan ovat puhtaasti sopimusperusteisia. Hieman erikoista siinä mielessä, että valtio on 100% palkkojen maksajana. Yksityisellä puolella asia on ymmärrettävämpi.

    MaalaisSeppo

    Veikkausvoittovarojen siirroon yhteydessä Valtion kassaan sovittiin, että aiempi ko varojen jakotapa jatkuu tämän vuoden loppuun. Jatkosta ei näiden varojen käytöstä ole ilmeisesti sovittu. Pian pitäisi sopia, kun järjestökentässä yt:t painaa päälle. 6 viikkoa kestävät, joten joillekin joudutaan palkkaa  maksamaan vielä ensi vuonna, vaikka tulot loppuvat. Konkursseja pukkaa.

    Rydman on kai ajatellut, että omalta osaltaan aiemmat veikkausvoittovarat ovat ensi vuoden alussa vapaata riistaa. On lopettamassa omalta osaltaan niiden käytön. Muut ministerit hänen päätöksestään turhaan marmattavat. Sopisivat tänään, että ottavat kiitollisina STM:ltä säästyvät varat omaan käyttöön. Kysymyksessähän eivät ole veronmaksajien rahat.

    Perassic Park Perassic Park

    Minusta Rydmanin linjaus jossa kohtaava työ säästetään leikkauksilta kohdentamalla säästöt ns. vaikuttajajärjestöihin on  täysin perusteltu.

    On oikeasti pakko säästää ja nyt tehtävät säästöt voivat olla vielä lasten leikkiä, kun velkajarruun aletaan sitoutumaan ensi vaalikaudella. -kun pitäisi löytää 8-12MRD säästöjä.

    Tuohon säästöm’äärään kun asioita peilataan, pitäisi näiden säästöjen kritisoijien kyetä esittämään mistä sitten säästöt otetaan!

     

    MaalaisSeppo

    Kansa hiki päässä mm lottoaa, veikkaa ja pelaa Totoa. On ollut siinä uskossa, että ko tuotot menevät hyvään tarkoitukseen, eivätkä ole poliittisen intohimon kohteina.

    Kai tässä on palattava koluaikojen peleihin, kuten teikkaukseen ja postimerkkipajatsoon.  Niihin ei Valtion koura yllä. Sökörinkikin voisi toimia, mutta ko toiminnan virvokkeet ovat ankarasti verotettuja.

    Visakallo Visakallo

    Jos Suomen valtiovalta ei onnistu riittäviä säästä toteuttamaan, totettajat tulevat muulta. Kennelle sen jälkeen suomalaiset valittaisivat?

    A.Jalkanen A.Jalkanen
Esillä 10 vastausta, 39,101 - 39,110 (kaikkiaan 39,110)