Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Viewing 10 replies - 4,191 through 4,200 (of 24,870 total)
  • Me keskustelemme taas!

    Tagged: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Puuki. Ilmastointilaite kuivattaa auton sisätiloja ja luonnollinen tasapainokosteutus sen voimalla kuivattaa kyllä matotkin. Se on hieman eri juttu, kun lattiassa on peittävät kumimatot pellin päällä, siellähän vesi hautoo lattiaan kunnon ruosteet.

    Ennan vanhaan pidettiin sanomalehtiä lattiamattojen alla ja niiden kostuttua ne heitettiin pois ja pantiin uutta. Siinä toimessa poliittisesti sitoutuneet lehdet olivat hyviä: Ne olivat niin kuivia, että imukyky oli hyvä.

    rööri roope

    Jarrut on kulkuneuvoissa pääsääntöisesti.Tätä kuittia jätkälle tarkoitin jarru on joko vaimo avo tai sateenkaariihminen.Jätkä on varmaan niitä tai ainakin h.o.En tiedä eikä väliäkään.

    AJ:lle voisin edulliset nokian renkaat hankkia.Lankomies kinusi mutta en tuonut.Niitä saa kun omistaa viisumin ja passin.

    Puuki

    Eiköpä ne jo osanne nykytekniikalla tehdä eristematotkin toimimaan kuten diodit, niin ei jää kosteus muhimaan.     Joskus entisessä autossa oli lokerikkomatot lattioilla jalkatiloissa, joista sai hyvin kertyneet lumen sulamisvedet kopisteltua pois.  Omassa nykyautossa en ole tarvinnut lisä-äänieristystä. Tasasen hiljaista menoa on, jos tie ei kovin töyssyinen vain ole.

     

    oksapuu

    Nykyisin pitää muistaa kinuta ne kumimatot autokauppaa tehdessä, tuppaapi muuten tulemaan ”kokolattia” matoilla…

    Voihan siihen autoon teettää täysmassauksen, meteli hiukan hiljenee…

    jees h-valta

    Seattihan on VW-konsernin kylkiäinen ja kova kuin kivi kuten saksalaisvaikutteiset ovat. Lisänä vielä sopimattomat renkaat ja kevyet äänieristeet. Esim. Daciassa ei ole lainkaan pyöräkoteloissa minkäänlaista eristettä ja melu sitte sen mukaan. Äänen johtuminen on monesta kiinni kuten vakaajien vaimentimista ja pyöränkoteloiden ulkopuolisesta eristyksestä. Jonka päällä voi erinomaisesti olla lokarit. Sitä pyörän aiheuttamaa ääntä ei saa päästää auton korimetalleihin ja siinäpä sitten ne jyvät akanoista erottuukkin.  Jopa mersun pakettiautoissa on pyöräkotelot fyllätty vaikkei siellä tavaratilassa ketään matkustajaa olekkaan kuulemassa pyörän meteliä. Mutta sen johtuma korin kautta onkin se pointti jonka vuoksi jotain edes johtava sakasalainen tekee oikein. Stereot vain pahentaa melua jos huutaa renkaat ja huonot soittolaitteet.

    Jätkä

    Mersun pakut ovat vahvasti edustettuina esim Ambulanssien aihioina. Niistä on myös värkätty pikkubusseja ja koulutakseja jne. Siksi äänieristystä on laitettu. Varsinaisena työkaluna ne ovat hieman moitetta saaneet uskomattoman kiihkeän ruostumisensa takia.

    Ammattinsa takia sellaisilla pakuilla ajelevat pitävät todella merkillisenä, että Mersu ruostuu, mutta Volkkari ei, vaikka niissä molelemmissa on Volkkarin kori.

    Jos uskoisimme Jeessiä – ja miksi uskoisimme, emme ymmärtäisi, miksi poliisiautoissa tötteröautot ovat Veellä alkavan merkkisiä, kun ne Jeessin luulon mukaan ovat aina hajalla.

    Valtion käyttöön on yhteishankintayhtiö Hansel valinnut automerkit ja mallit. Myös Posti käyttää Liising-autoinaan lähes yksinomaa Volkkaria.

    Kyllä Jeessin pitäisi päästä kertomaan sinne, että Ranskiksia ne olla pitää, taikka korkeintaan Viatteja. VR – on myös erehtynyt samaan merkkiin! On sielläkin typerää porukkaa.

    Kysymys Jeessille: Kuinka paksu on rengas, kun sen merkinnät ovat 225 – 40 – 18 ?

    jees h-valta

    Olet kiihkeän vanhakantainen, ei mersun nykypakut ruostu sen pahemmin kuin muutkaan. Se oli Viton erittäin vanha malli joka kait lienee liikenteessä aika vähäisissä määrin jo. Jos yrität väittää että se johtuu äänieristyksestä pomppaat kyllä aivan omaan saastaiseen kaivoosi. Vaikka VW ei käytäkkään äänieristystä Transporttereissa ja eipä taida siinä isommassakaan sitten käyttää. Montako ambulanssia on esim. VW:tä? Ainakin useimmat minun tieteämäni ovat mersun isoisia. Eikä todella kuki nekään. Koita sinä haaveilla niistä kumiajoistasi aivan ratkirauhassa, ohi ne on ja pysyy.

    Jätkä

    Et näköjään osaa lukea. ”Mersun pakut ovat vahvasti edustettuina esim Ambulanssien aihioina. Niistä on myös värkätty pikkubusseja ja koulutakseja jne. Siksi äänieristystä on laitettu.”

    -Taikka et todellakaan ymmärrä lukemaasi. Kyllä Volkkareita on Lansseina, en toki tiedä montako, mutta etpä sinäkään tiedä montako mersua on lanssina.

    Ja et ole päässyt vieläkään selvyyteen renkaiden ihmeellisestä numeroinnista?

    Tolopainen

    Suomen autovero ja vielä siitä maksettava alv vääristävät autojen hintoja. Täällä kuvitellaan että 40k€ auto on muka arvoauto, eihän sellainen maksa tehtaalla kuin parikymppiä. Suomalaiset autoilijat kynitään aika perusteellisesti hyvinvointiyhteiskunnan säilyttämiseksi. Vaan on meillä hyvä palvelu terkkarissa, tunnin sisällä pääsee nykyisin lääkärin vastaanotolle. Yksityiselle olisi päässyt vasta kahden päivän päästä.

    kim1

    Onneksi sentään alv peritään verottomasta hinnasta…Suomessa 40000€:lla saa nippa nappa bmw 300 sarjan perusmallin ,saksassa sama vekotin 28000€..,toisaalta Saksassa saa 40000€:lla bmw 530x driven,elikkä nelivetoisen mallin,Suomessa sillä onkin sitten hintaa 70000€! Silti yli puolet suomalaisista pitävät nykyistä autovero mallia parempana kuin jos autovero korvattaisiin vyöhykemaksuilla joka tietysti olisi sidottu ajettuihin kilometreihin.

Viewing 10 replies - 4,191 through 4,200 (of 24,870 total)