Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,201 - 4,210 (kaikkiaan 24,675)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Metsuri motokuski

    Yleensä nuo valtion hankinnat menee niin että virasto antaa speksit millaisen auton he haluavat. Sen jälkeen valtion hankintakeskus ( mikä lienee nykyiseltä nimeltään) pyytää tarjoukset speksit täyttävistä ajoneuvoista. Se että on päädytty aika paljon volkkareihin johtuu niiden hinnasta sekä ne ovat oikean kokoisia autoja viraston käyttöön.

    Meillä kyllä postinjakajilla on kyllä pikkumersuja ja pösöjäkin. Ihan postin logoilla. Uskon että postikin suorittaa hankinnat oman tarpeen, käytettävyyden ja hinnan perusteella.

    kim1

    Meidän firmassa miltei kaikki autot ovat volkkareita,ja avolavat toyotia,ehkä yksi syy miksi juuri volkkareita on se että nelivetoisuus on miltei välttämättömyys ..(taitaa muutoinkin olla ylivoimaisesti eniten myyty neliveto paku.).p.s.aika vähänhän noita valtion autoja maantiellä liikkuu..,jos ei postia oteta lukuun..Fortumin ja gasumin autoja toki jonkun verran näkee,mutta ei ne kyllä ruuhkaa aikaiseksi saa…

    Jätkä

    Postin autot ovat liisattu aika isolta Leasing-firmalta ja se, millä he autojaan liisaavat, on tietenkin heidän juttunsa. Postin Logot ovat vain teipattuja.

    Aikoinaan Valtion hankintakeskus (nyk. Hansel) testasi ja valikoi tuotteita ja ne, jotka siinä toimistossa hyväksyttiin, hankittiin Hanselin sopimilla hinnoilla yli piirimyyntirajojen.

    Se, että yhteen aikaan valtion autot olivat transitteja, johtui kai siitä, että ne todettiin koeajoissa hyviksi hintaansa nähden, sekä suunnilleen sama konsepti sopi useamman erilaisen korimallin perustaksi.

    rööri roope

    Aamun karjalaisessa oli juttu Joensuulaisesta perheestä joka matkasi keski-euroopan reissun 6700 km sähköautolla.Auto oli uutena ostettu Tesla 3 hinta kait jotain yli 70000 e.

    Enerkiaa kului matkalla(sähkö)1114 kvh.Suomessa kilovatin hinta reilun 10snt.Keskieuroopassa 2-3 kertaa suomen hinta.Elikkä reissun enerkiakulut on n 300e.Jäin kaipaamaan tietoa mikä oli toteutunut enerkian hinta ja latausaja tarkasi sekä paikat)Oli varmaan piiperön tekemä juttu.

    Diesel passatilla ko matkan p-ainekulut 6 litran (jätkä pääsee 3,9 litr.)mukaan n reilu 500 e.Passatin hinta kait luokkaa 40000 e.

    Aika iso ero hinnassa passatin eduksi.Itse ostaisin passatin.

    Puuki

    Pari vuotta vanha, n. 70 000 aj. isompi Tesla maksaa käytettynä  76 000 € .  toimintasäde n. 500km.   Mutta mikään ekoauto se  ei ole.  N. 230 g/km päästöt , kun kaikki lasketaan.

    Suht. isopäästöisen polttomoottoriauton päästöt jää pienemmäksi.   Päästömaksua tosin joutuu maksamaan enemmän kuin Teslan omistaja mutta kauan saa n. 25 000 €:n hintaerollakin ajella kaikkine maksuineen.

    Tolopainen

    Tesla on pelkkää rahastusta tässä tilanteessa, jossa aivopestyt energia-ahdistuksessa olevat varakkaat ihmiset tuhlaavat rahojaan täysin joutavaan menopeliin. Elon Mask kerää yksinkertaisilta ylimääräiset rahat pois. Sellaista  on kapitalismi.

    arto arto

    Aika hassua verrata teslaa ja passattia.  Pitäisi pysyä samassa hintaluokassa. Ei se aju 80 tonnin polttomoottorila toimivalla ole ilmaista.

    Tolopainen

    Miksi ei voisi vertailussa olla vielä halvempikin dieseli, kun sellaisia on tarjolla. Tesla vois myös laittaa vertailuun halvemman auton, jos niitä olisi. Sähköautojen tilanne markkinoilla on vielä epätoivoinen, jos valtio ei kompensoi hintaa kuten Norjassa. Siellä sähköauton lataus on lisäksi ilmaista.

    rööri roope

    Arto 40000 e et saa minkäänlaista uutta sähkö perheautoa suomesta.Ei mitään järkeä nuoren perheen laittaa autoon 80000 e ja kehuskella matkustaminen halpaa.

    Visakallo Visakallo

    Suomessa 95-oktaanisen bensiinin hinta oli viikon alussa EU-maiden viidenneksi kalleinta.

    95-oktaanisen ilmoitettu keskihinta 15. heinäkuuta Suomessa oli 1,56 euroa litralta. Suomen edellä bensan hinnoissa olivat Italia (1,60), Kreikka (1,62), Tanska (1,66) ja Hollanti (1,69).

    EU-maiden halvinta bensaa tankattiin samaan aikaan Bulgariassa (1,11), Liettuassa (1,14), ja Latviassa (1,18).

    Virossa bensiiniä tankattiin viikon alussa 1,36 eurolla litralta, eli 20 senttiä halvemmalla kuin Suomessa. Dieselin kohdalla erotus on paljon pienempi, noin neljän sentin luokkaa.

    Dieselöljyn kohdalla Suomen 1,37 euron litrahinta ei nouse yhtä kärkeen, sillä kalliimpaa dieseliä tankataan muun muassa Ruotsissa, Britanniassa, Ranskassa, Italiassa, Belgiassa ja Kreikassa. Ruotsissa tankattiin viikon alussa EU:n kalleinta dieseliä 1,50 eurolla litralta.

    Suomessa verotuksen osuus lopullisesta hintalapusta on 95-oktaanisen bensiinin kohdalla 63 ja dieselin kohdalla 53 prosenttia.

    Euroopan komission polttoaineen hintatilasto perustuu jäsenmaiden ilmoittamiin tietoihin polttoaineiden keskihinnoista kullakin viikolla. STT

Esillä 10 vastausta, 4,201 - 4,210 (kaikkiaan 24,675)