Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,611 - 5,620 (kaikkiaan 32,438)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Remie:”Otetaan tuo luistonesto vähän varovaisemmin. Järjestelmä auttaa tiettyyn pisteeseen asti, mutta sen jälkeen tappaa armotta. Tuo turvallisuudentunnetta mutta kun oikeasti tarvitaan niin siitä on suurta haittaa kun ei voikkaan ajaa ojaan vaan on mentävä sen rekan alle kun auto vaan menee. Hyvin hyvin vaaraarallinen. Siksi pidänkin tuon vekottimen hiljaisena, myös lukkiutumattomat jarrut joilla ei voi ohjata eikä hallita auton kulkusuuntaa.”

    -Tuo sepustus osoittaa täydellistä tietämättömyyttä aiheesta. Luistonesto kokonaisuudessaan toimii aivan eri tavalla, kuin mitä Remie polkuauton ratissa on kokenut. Ralliautoissa ei käytetä luistonestoa – tuskin niissä sitä onkaan. Rallikuskit käyttävät tasauspyörästöjen lukkoja erilailla eri tilanteissa. Myös lukkiutumattomia jarruja käytetään ralleissa vain Remien päiväunissa.  Esim käsijarrukäännös tapahtuu lukitsemalla takapyörät hetkeksi.

    Remien, joka luulee tietävänsä kaiken kaikesta tietämättä asioista yhtään mitään, kannattaa pitää ”tietonsa” omassa päänupissaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kävin renkaanvaihdossa rengasliikkeessä. Ihmettelivät siellä, että onpas taas huollossa vedetty pultit tiukkaan. Nimittäin jäisi vararengas tienposkessa vaihtamatta ainakin naisautoilijalta jos vararengas autossa sattuisi olemaan.

    Ensilumen laskeuduttua Espooseen muistin, että abs:stä on tämäkin hyöty: jos ei kovapäinen autoilija muuten huomaa liukkautta, niin ainakin siitä jarrupolkimen naputuksesta.

    Käy Remie hyvä ystävä ajamassa ihan huvin vuoksi liukkaan kelin kurssi ajoradalla. Paitsi tosi hauskaa, myös hyödyllistä, ellet luota uusien automallien lisävarusteisiin. Kun jarrut eivät lukkiudu, niitä saa ja pitääkin painaa täysillä koko väistön ajan. Muun muassa tuota asiaa opeteltiin siellä kurssilla.

     

    Visakallo Visakallo

    Schleswig-Holsteinin tuomioistuin on määrännyt Opelille laajan takaisinkutsukampanjan Saksassa. Kampanja koskee kolmea vuosina 2013–2016 valmistettua dieselmoottorista automallia, joiden päästöjen hallintaan liittyvät ohjelmistot on päivitettävä. Korjattavaksi määrättiin noina vuosina valmistetut Zafirat, joissa on 1.6 tai 2.0 CDTi -moottori, sekä Insigniat ja Cascadat, joissa on 2.0 CDTi-moottori, kertoo saksalainen Automobilwoche.
    Saksan liikenneviranomaisen KBA:n mukaan autoissa on laiton ohjelmisto, joka vähentää pakokaasujen puhdistusta tietyissä olosuhteissa esimerkiksi ulkolämpötilasta riippuen. Tämän vuoksi typen oksidien päästöt ylittävät EU:n sallimat rajat.
    Kauppalehti

    Tolopainen Tolopainen

    Nyt Viasakallo autossa on uudet suvikumit ja muutenkin kulkee kuin juna, ei ole auto koskaan tehdasasetuksilla niin hyvä ollutkaan. Mitäpä noita renkaita tutkimaan sen kummemmin 250€ ei ole paha hinta kotimaisista Venäjällä tehdyistä. Micheliinejä  en osta enää koskaan eihän niissä ole kuin kolme suoraa viirua ja aivan onnettomat kuvioinnit. Talvirenkaat teettävät Venäjällä ja myyvät niitäkin originelleina.

    Visakallo Visakallo

    Eikös Tolopainen aio autoilla talvella ollenkaan, kun nyt laittoi suvikumit alle? Ei sen puoleen, ei meidän naapurikaan ole enää vuosiin hankkinut talvirenkaita, kun köröttelee autollaan aina koko talveksi Välimeren rannalle.

    Remie

    A.J . Nuo laitteet pidentävät pysähtymismatkaa nelinkertaiseksi. Yksi pyörä luistaa takakulmasta niin missään muussakaan pyörässä ei ole sen enempää jarruja vaikka muut pyörät olisivat kuivalla asvaltilla. Valitettavasti asia on vain näin . Siksi pidänkin nuo tuommoiset laitteet pois kytkettynä , kun minä ajan niin minä ajan eikä siihen puutu yksikään elekroninen eikä lihasmassalla oleva ulkopuolinen vaikuttaja.  Kun joku toinen aja niin se ajaa juuri niinkuin itse haluaa enkä puutu siihen. Kun asetan lentokoneen automaattilasku moodiin niin kone tekee sen laskun . Kun laskeudun itse niin siihen ei puutu kone. Kone voi antaa ohjeita mutta molemmat ei ohjaa eikä yritä hallitta laskua eikä lentoa. Asia on vain niin. Tunnen ilmavirtaukset ja kitkakertoimet olin ilmassa tai maassa. Asiasta ei tarvitse keskustella.

    Visakallo Visakallo

    Remie näyttäisi elävän hyvin vahvasti menneillä vuosikymmenillä. Kyllä nykyiset ajonhallintajärjestelmät tulkitsevat kaikkia neljää pyörää erikseen, ja vielä sitä viidettäkin, eli ojauspyörää! Eihän meitä Remien uskoa tarvitse, mutta kokeile kuitenkin jotain nykyautoa! Sen jälkeen voidaan taas jatkaa keskusteluja puolin ja toisin!

    Jätkä

    Ja kun kojetaulun näytössä palaa ABS-valo, se EI tarkoita sitä, että lukkiutumaton järjestelmä on toiminnassa, eikä sitä, että se toimii, vaan sitä, että se EI toimi. Normaali käytössä kesäkelillä, ei lukkiutumattomia jarruta tarvita käytännössä koskaan. Kun tulee talven liukkaat, auto pysyy ohjauksessa, kun pyörät eivät lukkiudu. Taikka siis pyörät pysähtelevät hetkeksi ja eri aikoihin. Aina vähintään kaksi pyörää pyörii. Luistonestijärjestelmä taas vähentää pyörille annettavaa voimaa, poistamalla sutimisen.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Niin. On sentään yksi tilanne, jossa luistoneston pois kytkentä voi auttaa: lumessa liikkeelle lähtö tai vastamäkeen nousu. Siinä sutimisesta voi olla  hyötyä.

    Jätkä

    Niin Anneli. Sinä olet asian oivaltanut, siitä kunnia sinulle. Luistonesto ja tasauspyörästön lukitseminen ovat kaksi eri asiaa, jotka Remiellä näyttää menneen tajunnan ohi. Lumessa tai vastamäessä auto saattaa mennä niin voimattomaksi postaessaan sylintereitä käytöstä, että esim kaasupoljin tuntuu tunnottomalta. Silloin auttaa ilman muuta se, että kytkee luistoneston pois, jolloin on taas täydet tehot käytettävänä.

    Siis: Luistonesto toimii vähentämällä voimaa vetäville pyörille.

Esillä 10 vastausta, 5,611 - 5,620 (kaikkiaan 32,438)