Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,461 - 6,470 (kaikkiaan 24,671)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    En Luken hintoja epäile, vaan sitä että laskelma ei pidä paikkaansa.

    Mitä on tuo ihmeellinen esittäminen.

    Ei ne enskan urakka miehet  mitään talkooväkeä voi olla.

    Meni viimeinenkin luottamus  mitä on joskus ollut.

    MJO

    Täällä kirjoitetaan paljonko akkujen vaihto maksaa ja raaka-aineiden louhinta saastuttaa. Akut tulee vaihtoon 10 vuoden kuluttua. Kukaan ei tiedä millaisia akkuja on saatavilla, tuskin huonompia.

    Nykyisin kehitetään kovaa vauhtia suola-akkuja, jotka tulevat mullistamaan akku valmistuksen ja raaka-ainetta on rajattomasti. Sähköautot ovat varmasti ja väistämättä tulevaisuutta, mutta kuinka nopeasti.

    Tolopainen

    Tulevaisuutta on henkilöautoliikenteen raju väheneminen, kun junaliikenne halpenee nykyistä tahtia. Yli 200km matkoja ei juurikaan enää kannata omalla autolla ajella. Sähköautot on liian kalliita, ei meillä tarvita 3 milj. autoa seisomaan parkkipaikoille.

    Visakallo Visakallo

    Suomen ilmastopaneelin taustavaikuttajat taitavat olla aika selvät. Milloin voisimme saada näissä ympäristö- ja energia-asioissa puolueetonta, täysin lobbaamatonta tietoa.

    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/85021ded-5802-4483-a4f8-5f32379add84

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Biokaasun edullisuus oli jo täällä esillä aiemmin. Samoin ihmettelin miksi se ei ollut mukana laskurissa, mutta uutisissa tuli myös selitys: raaka-ainepohjan rajallisuus.

    Remie: tilastossa on kuitupuun hinnat erikseen. Nuo siteeraamasi hinnat ovat tukin pysty- ja hankintahintoja, joissa ei ole eroa koska teollisuus ei oikeastaan maksa tukille hankintalisää. Helpoimmin saat tämän hetken hinnat esille, kun menet puunhintalaskuriin, valitset siitä alueesi ja mitä hintoja haluat tarkastella.

    Tolopainen

    Aika turha etsiä ratkaisuja ongelmiin, joita ei ole. Diesel auto on käytettävyydeltään paras, mitä markkinoilta löytyy ja sillä mennään niin pitkälle kuin silmä siintää. Sitten kun Euroopassa on alle miljoona diesel autoa liikenteessä lupaan luopua omistani.

    jees h-valta

    Juna ei korvaa autoa, sen tietää jokainen maaseudun asukas. Paitsi Toloppa. vaikka ilmeisesti asuu maalla. Kolme miljoonaa seisovaa autoa ei ole järin suuri ympäristöongelma millään energialla varustettuna. Mutta jokainen kun liikahtaa alkaa polttomoottorilla ilmaston pilluu. Sitä ei sähköauto tee. Diesel OLI hyvä tai ainakin jonkinlainen auto mutta sen korvaaminen sähköllä on todellinen ilmastoteko.

    Tolopainen

    Niinpä ja korvaan dieselin muutamalla pidemmällä matkalla junalla, jos kolme miljoonaa autoilijaa tekee samoin se on ilmastoteko. Diesel henkilöautoja on 50% enemmän kuin 2010, niitä on lähes 800000, määrä on lisääntynyt paljon enemmän kuin bensa autojen. Harjis elää kuvitelmissaan. Minulla on vakituinen asumus taajamassa, en asu maalla lannan hajussa, kaupungissa on puhtaampi ilma nykyisin.

     

    jees h-valta

    Tolopalla aivan omat tilastot. Viime vuosina kyllä dieselit ovat hävinneet myynnissä jatkuvasti bensamalleille. Toki kaikkia autoja on nyt enemmän kuin 2010 mutta dieselit eivät enää viimevuosina ole olleet myynnin nousijoita.

    Tolopainen

    Jospa harjis siirtyisi katsomaan Suomen autokantatilastoja eikä pöpisis omiaan. Kymmenen vuotta sitten diesel henkilöautoja oli 500000 ja nykyisin lähes 800000. Käytettyinä tuoduista autoista suurin osa on dieseleitä  ja miksi ei olisi.

Esillä 10 vastausta, 6,461 - 6,470 (kaikkiaan 24,671)