Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,771 - 6,780 (kaikkiaan 24,671)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Hybridivaikuttamista puhtaimmillaan. Näin me sinun toimintaasi ohjaillaan, vaikka itse luulet oman juonesi toimivan.

     

    Jätkä

    Jos lähdetään siitä, että joku pitäisi valita ja mitkä olisivat perustelut, niin : Mitsuissa ei tekniikka ole aikaisemmissa tuotteissa kestänyt käyttöä. Maksa on tositehokas ruostumaan, joten valinta ilman muuta on KIA.

    Puuki

    Tuoreessa Kauppalehdessä kertomus Kiasta ja sen pitkän  takuun toimivuudesta:  ”Mies osti Kia Optiman melkein uutena ja taisteli 1,5 vuotta saadakseen sen ajettavaan kuntoon.”   Jos auto ei toimi niin se onkin ominaisuus eikä vika, sillä myyjä yrittää päästä korjausvastuustaan.

    Nykyään voi tehdä yksityisleasing- sopimuksen autosta. Siitä pääsee halutessaan eroon muutaman sovitun käyttövuoden jälkeen tai voi ostaa sen omakseen enakkoon sovitulla hinnalla.  Jos sopii vielä huollot samaan, niin mahdollisen maanantaikappaleen pitäminenkään ei käy liian kalliiksi.    Jos jostain saa paremman koron rahalle kuin autolainan korko on ,niin silloin voi sitä käyttää hyväksi kulujen vähentämisessä.

     

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jos noista pitäisi valita, niin Kia, koska se on kivoimman näköinen. 🙂

    Jätkä

    Puuki. Et ilmeisesti lukenut juuri muuta kuin otsikon?

    Takuu toimi, mutta merkkihuolto ei kaikissa liikkeissä toiminut. Kun yksi liike alkaa temppuamaan, niin toinen saman merkin valtuutettu liike toimii sopimuksen mukaan. Lisäksi on kuluttajansuoja, johon pitää vedota, kun liike alkaa törttöilemään.

    Aivan samoja elkeitä on ollut muillakin merkeillä. Syynä lienee osittain se, että maahantuoja / valmistaja maksaa piirimyyjälle kehnoa tuntitaksaa takuuhuolloista /-korjauksista. Sama pätee takuuosien hinnoitteluun. Eräs huoltomies sanoi, että maahantuojan palkkio ei riitä korvaukseksi työstä, vaikka hänkin oli niin pätevä asentaja, ettei se ollut kiinni ammattitaidosta.

    Puuki

    Luin koko jutun. Pääpiirteittän juttu meni  kuten kerroin.   On ollut varmaan muillakin merkeillä samanlaisia ongelmia ja muillakin Kian omistajilla kuin tuolla yhdellä. Pitkä takuu ei korvaa kunnolla jos ongelma aiheuttaa isoja kustannuksia.  Saman tason turvan saa virhevastuusta.

    Jätkä

    Delta-autolla on noita käyttäytymishäiriöitä todettu. Liike nousi merkittävän automäärän myyntiorganisaatioksi Kian edustuksen saatuaan. Huoltovastuun moninkertaistuminen kysyy toki rahaa ja henkilökunnalta kouluttautumista.

    Uskon, että kyse on lähinnä siitä, että monella myyntiliikkeellä ei ketrakaikkiaan ole valmiudet kunnossa tuollaisen myyntimenestyksen jälkihoidon suhteen.

    Kun uutta automerkkiä aletaan yhtäkkiä ostamaan kuin Toyotaa, alkaa työmäärä lisääntyä jo pelkästään uusien autojen luovutuskuntoon saattamisessa. Menestys on ollut uskomaton ja jatkuu. Delta-autonkin on panostettava henkilökohtaiseen palveluun ja henkilökunnan koulutukseen.

    arto arto

    Dieseliä mätkitään taas: Autoista pölähteli testissä jopa sata kertaa sallittua isompia hiukkaspäästöjä

    Tänään klo 14:36
    Uusien dieselautojen hetkittäiset hiukkaspäästöt saattavat nousta hetkittäin jopa 100-kertaisiksi normaaliin verrattuna, tämä käy ilmi Euroopan kuljetus ja ympäristöjärjestön teettämistä testeistä. Ei auta luomudiiseli  ei.

    Jätkä

    Luomudieselilläkö testattiin? Oliko autossa Ureapumput ja hiukkasloukut käytössä? Onko tu taas sitä normaalia paskapuhetta?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Poiminta Hesarin autokeskustelusta, jutun ”95 on maaginen luku” kommentointiosiosta (www.hs.fi/autot/art-2000006370935.html).

    Tässä kohdassa amerikkalaiset ovat meitä viisaampia.

    EPA vaatii ladattavissa hybrideissä kolme lukemaa: sähkönkulutus sähköllä ajettaessa, polttoaineenkulutus tyhjällä akulla sekä toimintamatka sähköllä. Tämän jälkeen kuluttaja ainakin periaatteessa saa riittävät tiedot valintaansa.

    Nyt meillä on kaupassa autoja, joilla on nimellisesti pienet päästöt, mutta jotka kuluttavat paljon bensiiniä maantiellä ja paljon sähköä akuilla kulkiessaan. Virallinen päästölukema ei kerro tätä lainkaan. Käytännössä kaikki premium-pluginit menevät tähän kategoriaan. Ne ovat isopäästöisiä autoja, tarkasteli asiaa miten päin vain.

    Toisaalta esimerkiksi Prius PHEV tai Ioniq PHEV ovat pihejä sekä sähköautoina että polttomoottoriautoina. Ne voivat kuluttaa kumpaakin lajia puolet siitä kuin vaikkapa Mersun tai Volvon ladattava katumaasturi, mutta eipä sitä voi numeroista nähdä.

    Tähän liittyy löyhästi myös se, että sähköautoissa saman päästölukeman saa vaikkapa Mersun EQC ja Hyundai Ioniq, vaikka jälkimmäinen kuluttaa puolet vähemmän sähköä. X-Teslalla ajaminen on päästöjen kannalta pikemmin moraaliposeerausta kuin ekologista.

Esillä 10 vastausta, 6,771 - 6,780 (kaikkiaan 24,671)