Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,791 - 6,800 (kaikkiaan 8,528)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Mullistavia energiaratkaisuja odotellessa poltetaan puuta. Tarve fossiilisten korvaamiselle on sen verran kova, ettei ilman puun polttoa pärjätä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Käykö vetyauto Tolopaiselle?

    Tolopainen

    Ei se taida käydä, kun diesel on paljon halvempi polttoaine, eikä sen loppuminen ole näköpirissä niin kauan kuin autolla vielä ajelen. Sen jälkeen voin käyttää taksia yhteiskunnan piikkiin, kuten vanhukset tekevät nykyisin. Ilmaisia tai lähes ilmaisia  matkoja saa käyttöön  aika runsaasti joka kuukausi.

    kim1

    Huomenna on Saksan autoteollisuuden johdolla korkean tason kokous…,juuri sopivasti on valmistuneet arviot että sähköauto intoilu uhkaa vuosikymmenen loppuun mennessä jopa 410000 autoteollisuuden työpaikkaa Saksassa..,toki huolenaiheita on muitakin..mm.mahdolliset miljardi sakot autotehtaille jos tämän vuoden aikana myytyjen  autojenCO2 keskiarvopäästöt ylittävät 95 g/100km….

    Puuki

    Päästöperusteisesta ajoneuvoverosta pitäisi saada 90 % alennusta, jos käyttää biodieseliä. Miksi ei kannusteta siten dieselautoilijoita vähentämään päästöjä? Mittarihintakin on vähäpäästöisemmällä vähän tavallista korkeampi eikä matalampi kuten olettaisi olevan.  Ei mitään logiikkaa ole päästöjenvähennyshullutuksessa.

    Metsää ei tarvitse kasvattaa edes 1 ha:a  vuoden ajojen (20 000 km /160 g/km) päästöjien kompensoimiseksi .   Pitäisi olla mahdollisuus kompensoida autonsa päästöt metsittämällä tai jatkamalla kiertoaikaa. Niinhän se käytännössä menisi oikein.  Firmat myy ennallistamis- ym. kompensaatio aneita yksityisille ja yhtiöille. Miksei sama kävisi metsäpuolella ?  Löytyy paremmat perusteetkin kuin soiden ennallistamisporukalla omassa firmassaan.

    Rane
    Gla Gla

    Suomessa ylinopeuksien määrä kasvaa, kun rajoitus alenee.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ote Hesarin autokeskustelusta ”95 on maaginen luku”:

    ”litium-ioniakkujen pikalatausta ei ole suotavaa käyttää kuin noin joka kahdeskymmenes kerta, muuten akkujen elinikä jää jopa ainoastaan kahteen tai kolmeen vuoteen”.

    Gla Gla

    Puhutaanko nedc vai wltp-standardin mukaisesta päästöarvosta? Kun raja vedettiin, ei uutta mittaustapaa ollut. Nyt taas ei ole vanhan tavan mukaisia tuloksia uusista autoista.

    Tolopainen

    Elokuussa bensiini maksaa 1,75€/l ja diesel 1,7€/l. Ei kestä hallitus vaaleihin saakka noilla luvuilla, persujen kannatus nousee yli 30%:in. Toisaalta jos nuo korotukset menee läpi, valtio saa niin paljon verotuloja,,että talous tasapainottuu vaikka työllisyys pysyisi nykyisellä tasolla.

Esillä 10 vastausta, 6,791 - 6,800 (kaikkiaan 8,528)