Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 6,801 - 6,810 (kaikkiaan 8,188)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Niin kuin on lukuisia kertoja jo sanottukin, perussuomalaisten ei itse tarvitse tehdä juuri mitään kannatuksensa kasvattamiseksi, kun muut puolueet tekevät sen heidän puolestaan. Sitä tässä koko ajan odottelen, milloin muut puolueet palaisivat järkiinsä.

    jees h-valta

    Kuin myös!

    pystykorvat

    Eihän ne voi. Sehän olisi tunnustus siitä että oltiin väärässä ja nuo toiset oikeassa…

    ate

    Entäs jos nämä vuotuiset ”käyttömaksut” (diesel-vero ml.) poistettaisiin ja menetetty verokertymä kerättäisiin polttoaineiden verotusta vastaavasti kiristämällä?

    Silloin jokainen ajamatta jätetty kilometri toisi suoraan ja enemmän säästöä omaan kukkaroon ja sitä kautta kannustaisi niihin muihin ilmastoystävällisiin liikkumismuotoihin.

    Tolopainen

    Henkilöautoliikenteestä on tarkoitus karsia pois suuri määrä autoilijoita, päästötavoitteet eivät muuten ole mahdollisia. Kun puolet autolijoista siirtyy joukkoliikenteen käyttäjiksi, mitään investointeja ei tarvita latausasemiin ja sähköautoihin eikä ole tarpeenkaan. Tuo potentiaali löytyy suurempien kaupunkien alueilta ja vaihtoehtoinen liikenne on aika pienin kustannuksin järjestettävissä. Sehän on aika hölmöä asua Mäntsälässä ja kulkea sieltä henkilöautolla Helsinkiin töihin. Jos automäärässä siirrytään 70-luvun alun tasolle, päästöt pienenvät lähes 70% näin mutu tuntumalta, eikä silloinkaan huonosti eletty, kimppakyydeillä liikuttiin joustavasti ja polkupyörillä työmatkat. Yhteiskunnan pitäisi pääkaupunkiseudulla  sosialisoida tonttimaa ja rakentaa halpoja vuokra-asuntoja, jotta pitkistä työmatkoista päästään eroon. Malmin alueen kanssa kuljaileminen pitäisi lopettaa ja alkaa tekemään sinnekin asuntoja. Yksityislentokoneita harrastuskäyttöön ei todellakaan tarvitse kukaan. Ei meillä ole enää varaa leikkiä öljyntuottajamaata näin pohjoisessa. Myöskin ay liikkeelle joudutaan tekemään uudet  pelisäännöt, joilla rajoitetaan palkkojen yleiskorotus 1%:iin vuodessa. Tulojen kasvu kuluttaa liiaksi luonnonvaroja, avaruusaluksessa pitää olla tiukat pelisäännöt. Millekään alalle ei pidä maksaa missään tapauksessa mitään ylimääräistä. Ei naisaloille varsinkaan, perheissä on yhteiset rahat ja miehet maksavat muutenkin yleensä kaiken. Naiset ostelevat puutereita ja hajuvesiä ylimääräisillä rahoillaan. Lisäksi he vievät miesten maksamat eläkkeet, kun elävät paljon pidemään, kevyempien töiden ansiosta.

    Onhan se tietenkin aika ikävä juttu, jos haksahtaa tuollaiseen patteriautoon ja joutuu noiden piuhojen kanssa jatkuvasti pelaamaan ja akun varaustilaa vahtimaan. Hermot siinä menee ja joutuu ennenaikaiselle eläkkeelle.

    jees h-valta

    En sitten tiedä millainen on patteriatoon mutta jos Toloppa tarkoittaa sähköautoja niin aivan samoin joutuu nyt hänkin vahtimaan että on sitä litkua siellä tankissa. Hermot toki Tolopalta on mennyt joten siitäkin syystä voisi kokeilla paljon kätevämpää tankkausta ja lykätä yöksi töpseli kii. Eipä tarvii ajella vartavasten jakelupisteelle vaan nykyään lähes aina on sähkö jatkojohdon matkan päässä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tuleeko käytettyä sitä lohkolämmitintä joka on siellä johdon päässä?

    Visakallo Visakallo

    Opel suunnittelee leikkaavansa 4100 työpaikkaa Saksan tehtailtaan. Opelilla on noin 30 000 työntekijää, joista 16 000 Saksassa. Leikkausten syynä on autoalan tekninen murros sähköautoihin ja myynnin hidastuminen. Saksasta lasketaan katoavan 410 000 autoteollisuuden työpaikkaa vuoteen 2030 mennessä. Ranskalainen Peugeotin ja Citroënin valmistaja PSA osti Opelin vuonna 2017  General Motorsilta.  Kauppalehti

    Tolopainen

    Aika sairasta että ilmastoa vahingoittava auto- ja siihen liittyvä terästeollisuus on niin suuressa roolissa maailmantaloudessa. Ihmisiä on johdettu harhaan kun heille on myyty autoja.

    Kalle Kehveli

    Terästeollisuus on tänä päivänäkin yksi yhteiskunnan tukipilareista. Ilman sitä oltaisiin vieläkin kivikaudella. Autokin on yksi suurista ihmisen keksinnöistä.

Esillä 10 vastausta, 6,801 - 6,810 (kaikkiaan 8,188)