Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

• Tämä aihe sisältää 31,300 vastausta, 172 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 23 minuuttia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 6,951 - 6,960 (kaikkiaan 31,302)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• jees h-valta

Juuri on tämän päivän Satakunnan Kansassa juttu juuri aloittaneesta LVI-alan kaverista Huittisista ja oli nyt sisällä suurteollisuuspuistossa Harjavallassa työstämässä. Rohkea rokan syö! Hyvin on kuulemma aloitus sujunut. Sinällään ei aivan vertailutilanne koska itse en aio suoraan työpuolelle vaan nimenomaan myyntityö on minun heiniä. Mutta tämäkin kaveri saattaa olla hyvä yhteistyökumppani. Kun osaa työnsä saa yleensä töitä.

Tolopainen Tolopainen

Siinä se juuri onkin toisella on edellytykset yrittää ja toisella ei. On se ihme kun ei mene kaaliin, että myyjän osaaminen ei riitä mihinkään omassa putkifirmassa.

jees h-valta

Mitäs ihmeen osaamistarpeita siinä enemmän on? Kerro mullekkin että tiedän sitten. Kyllä on aivan periaatteessa itsenäistä ollut viimeiset lähes kymmenkunta vuotta putkiliikkeen pito. Ainut ero itsenäiseen on ollut että olen lähettänyt päiväkassat pääpaikkaan ja laskutuksessa on kierto etäyhteydessä olevaan pääpaikkaan. Muutenhan se lasku on vain siellä tulostettu ulos ja laitettu postiin. Ja tietenkin seurantareskontra on ollut heillä. Ei tuossa minun mielestä kovin iso ero ole itsenäisen liikkeen toimiin. Työsuoritukset olen monesti nytkin joutunut ostamaan yksityisiltä toiminimiurakoijilta kun pääpaikalta ei työapuja ole saanut tarpeen mukaisesti.

Tolopainen Tolopainen

Kun uudet omistajat huomasivat, että toiminta ei tuota mitään lopettivat sen. Menisit johonkin firmaan vähäksi aikaa harjoittelijaksi, näkisit  millaista liiketoiminnan pitää olla, että se kannattaa.

Nimetön

LVI asentajat kans Harjavallassa taitaa aikapaljon käyttää Dahl LVI tukkua? Ainakin meilläpäin isoimmat LVI-liikkeet käyttää Dahlin tehokkaita palveluja hyväksi. Meilläpäin ainakin homma toimii niin että asentaja käy vaikka iltapäivänä katsomassa mitä tarvikkeita kiireinen kattila homma nyt vaatii ja seuraavana aamuna jakeluauto pudottaa kaikki tarvittavat anikkeet, pannut, pumput ja putket vilusen talon portaan pieleen ja asennus alkaa samantien. Arvelisin että hinnassa ja toimitus ajassa ei Jeese voi DAHL tukun kans kilpailla?

Nimetön

Asiakkaat nykyään niin hintatietosia että turhan välikäden (Jeese) on varmaan vaikia leipänsä tienata, no ehkä sitte jos myy yhtä kovalla hintaa mitä taloon.com tai talotarvike.com.  Suihkun letkut ja kahvat myy marketit ja rautakaupat, jotka ei aina tarvi asennuspalvelua.

Jätkä

LVI-alalla on aika kova rumpa päällä, kun pienet asennusliikkeet (yhden – kahden miehen) – yrittävät pärjätä kisassa.

Yksi yrittäjä sanoi, että kisa on niin kireää, että jos rakentaja on hankkinut tarvikkeet tukusta jo itse, ei yrittäjän kannata tehdä tarjousta. Asiakas saa niin kovat alennukset, että vaikka yrittäjänsaama alennus on vielä isompi, ei työ enää kannata vanhaan malliin.

Kun Tukkuhinta on 70 % alempi kuin vähittäishinta, olisi siinä Jeessin mahdollista vetäistä välistä aika paljon, mutta asiakas taitaa löytää myös sen narun, mistä nykäistä.

jees h-valta

Ei tuo Taloon.comin hintataso ole ongelma. Sitä on monet kerrat tullut käytettyä kaupan teossa hyvänä osviittana ja helpottamassa kaupan maaliin vientiä. Kun näyttää mitä Taloon.com samasta vaatii saa yleensä kaupan saman tein. Niihin kyllä pystyy. Siellä on harvassa hyvät tarjoukset. Lasse, kyllä Dahl tuttu tukkuri on ja kauppaa on tehty kyllä. Entinen työkaverikin on siellä töissä joten sinne suhteet kunnossa. Porin alueella se ei aivan ole edes kahden kovimman tukkurin tasoa mutta juuri pienet toiminimiurakoijat käyttää. Joku on siellä edullista mutta useimmiten kalliimpi noita isoja. Eikä ole mitään yhtä tiettyä kaiken kattavaa alennusta olemassa tukkuriltakaan ostettaessa. Alennukset on kaikkea mahdollista, yleensä 25-80 ja monessa tuotteessa kova alennus on kaksijakoinen joka pienentää sen kokonaiskertymää.

Tolopainen Tolopainen

Miten tuo järjetön hallitus voi esittää tuollaista perhevapaauudistusta, jossa on kiintiö 7kk molemmille vanhemmille. Nykyisin on normitilanne, että äiti pitää imetysajan vapaata eli vuoden ja senjälkeen lapsi viedään päivähoitoon ja äiti menee töihin. Kyllä lasta isä voi hoitaa työnohessakin iltaisin ja viikonloppuisin ei siihen hoitamiseen mitään erillistä vapaata työstä tarvita.

jees h-valta

Olen Toloppa taas kerrankin yhtä hämmästynyt. Isit poikii kait sitten.

Esillä 10 vastausta, 6,951 - 6,960 (kaikkiaan 31,302)