Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,001 - 7,010 (kaikkiaan 24,870)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Eikös ne Suomessa tarvittavat suuremmat sahat ole jotain 70-80 kuutioisia?

    Visakallo Visakallo

    Ensikatsastukseen tulevista kolmevuotiaista henkilöautoista löytyy harvoin paljon hylkäykseen johtavia vikoja. Harvinaista on myös, ettei ainuttakaan jonkun mallin autoa hylätä – merkistä puhumattakaan.

    Viime vuonna kävi kuitenkin niin, ettei yhdestäkään ensikatsastukseen ajaneesta Lexuksesta löytynyt hylkäykseen johtanutta vikaa. Hylkäystaajuudeksi tuli siis 0,0 prosenttia. Ensikatsastettujen Lexusten määrä oli tosin vaatimaton, 256 autoa. Niillä oli ajettu keskimäärin 49 000 kilometriä (mediaani).

    Lexusta paljon yleisempi Suomessa on toinen Toyota Motor -konsernin valmistama henkilöauto, Toyota Corolla. Koska malli piti Suomessa välillä hengähdystauon, sen ensikatsastusmäärä jäi viime vuonna 603 autoon. Mutta nyt Corolla on noussut taas myyntilistojen kärkitiloille ja katsastusmäärätkin kasvavat. Corolla on vähävikaisen auton maineessa eikä syyttä. Sen hylkäysprosentti ensikatsastuksissa oli viime vuonna toiseksi matalin, 0,3. Matkamittarilukemien mediaani oli 36 000 kilometriä.

    Alle yhden prosentin hylkäyksiin ensikatsastuksissa pääsivät myös Honda HR-V (0,7), Seat Ateca (0,8), Seat Toledo (0,8), Suzuki SX4 (0,8), Audi Q5 (0,9), Hyundai I20 (0,9), VW Golf Sportsvan (0,9) ja Volvo XC60 (0,9).   Kauppalehti

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Vau! Hyvässä seurassa ollaan…

    Visakallo Visakallo

    Ihan mukava asia! – Kohta tosin taas joku palauttaa maanpinnalle, heh, heh!

    Jätkä

    Visakallo. Ei oikeasti hakkuutyöhön tarvita edes yli 60 kuutioista, mutta esim moottorisahakäyttöiset sahauslaitteet toimivat melko hyvin isolla koneella, jonka paino ja tärinä eivät rasita käyttäjää niinkuin silloin, kun saha on käsissä.

    Jäiden sahauksessa on myös käytetty pitkiä teriä ja isoja koneita. En silti hankkisi sellaista norsua kuin korkeintaan johonkin Karting – tyyppiseen autoon, sillä voisi jo pikkuisen kumikin palaa.

    jees h-valta

    Autoilussa on lukisasti tärkeämpiä asioita kun joku katsastusmenestys ensimmäisessä katsastuksessa valmistuksen jälkeen. Kun viat ovat kuitenkin auton toiminnan ja turvallisuuden kannalta suorastaan naurettavia. Joku iskari vuotanut tai joku suojakumi rikkoutunut, todennäköisesti tiestömme surkean kunnon vuoksi. Jollain Lexuksella tuskin ajellaan kuin parhaita pikipaanoja, useimmiten varmasti ainakin ylemmällä tieverkolla. Alimmalla tieverkollahan ne autot särjetään, merkistä riippumatta. Visakallon pitäisi pysyä maan pinnalla vai eikö siellä olekkaan perstuntumaa tiestöön?

    Visakallo Visakallo

    Jaa, minunkos värkkäämä tuo katsastustilasto olikin?!

    Visakallo Visakallo

    Eikös kenelläkään palstalaisella muka ole yli 50 kuution sahaa, kun kukaan ei kehu omaansa?

    Gla Gla

    On toki. Mutta jätkä jo tiesi sen olevan halvin ja heikkotehoisin, vaikka siinä onkin kuuutiosenttejä eniten, eikä siinä muuta hyvää ole, kuin kova hinta. Ei jää enää paljon kehuttavaa tuollaisen tietämyksen jälkeen.

    rööri roope

    Oli vaihteeksi skodan  1.0 tis  käytössä kaupukiajelun keskikulutu 10.2/ 100km.

    Elikkä sama keskikukutus kun fokukse n nii vähällähän se lippahattu papparaisen mallia 1995  kulkee.SUOMEN PÄÄSTÖT VÄHENEE KUN POITETAAN NUO  lippahattu tojotat

Esillä 10 vastausta, 7,001 - 7,010 (kaikkiaan 24,870)