Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,021 - 7,030 (kaikkiaan 24,186)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Koronaviruksen vastaiset toimet Kiinassa iskevät lujaa autoteollisuuteen. Kiinassa on suljettu monia tehtaita, kun viruksen leviämistä halutaan estää. Iso osa suurten ­automerkkien osista tehdään Kiinassa – vaikka kokoonpano olisikin muualla.
    Esimerkiksi Volkswagen-konsernilla on Kiinassa parikymmentä tehdasta, ja sen tuloksesta noin 40 prosenttia tulee sieltä.
    Saksalaisten merkkien Kiinan-myynnin arvo on noin 150 miljardia euroa, niistä kolmasosa myydään siellä.  Auto­teollisuudessa Kiinaa koskeva riski on suurin juuri saksalaisilla valmistajilla. Myös Fiat Chrysler, Toyota, Hyundai, Volvo sekä Peugeot- ja Citröen-autoja valmistava PSA ovat kertoneet, että tuotanto voi häiriintyä alihankintaketjujen katkeillessa. Autoteollisuudelle korona tulee todella huonoon aikaan. Menossa on kallis siirtymä sähköautojen aikaan, autoteollisuuden kannattavuus on kärsinyt. HS

    Visakallo Visakallo

    Näyttäisi eri automerkeissä erojakin edelleen olevan. En oikein usko, että näitä katsastustilastoja kukaan lahjoisi.  Ajetut kilometrit näkyvät myös.

    https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/004bf45b-096b-4a8d-a660-16b60a07b272

    Gla Gla

    Melkonen ruuhka tuli lukijoiden kuviin.

    nimim. en ole katkera, vaikka kakkossivulle jouduinkin

     

    Puuki

    Uusi Volvo näköjään suojaa myös corolla virukselta.  Paremmat ajo-ominaisuudet Volvoissa onkin kuin Toyotoissa.

    Gla Gla

    Corolla voitti TM-talvitestin. Kun sen saa nykyään myös korotetulla jousituksella, ei taida rokotetta löytyä.

    Visakallo Visakallo

    Aivan samaa ajattelin! Taitaa nyt Gla:lla tulla uuden Toyotan hankinta eteen…

    Jätän häveliäisyyssyistä mainitsematta, mikä auto tuli testissä toiseksi…

    Nykyinen automallini voitti aikaisemmin saman testin.

    Puuki

    Hankin talviautoksi sen merkkisen 4-vetoauton, joka voitti kait automerkkien välisen maailmanlaajuisen sakotuskilpailun ihan vasta. Mutta se on vanhempaa mallia joten en päässyt ”voittajien” ryhmään siinä mielessä.   Paheksutun päästölisän 2. autosta aion suorittaa kasvattamalla puita entistä isommiksi ja jättämällä Brysselin ym. ulkomaan lentopiipahdukset omalta osalta tekemättä.  Lisäksi tietysti maksan nöyrästi päästösakkoa vuosittaisen ajoneuvoveron muodossa ; sillä hinnalla kompensoituu moni vihreä lentomatka sinne ja edestakasin.

    Tuosta tulikin mieleen, että miten jos puiden parhaimpaan kasvuaikaan jättäisikin auton tyhjäkäynnille nuoren metsän kuvion viereen , niin sehän lisäisi CO2:n määrää ilmassa ja kasvu eikun kiihtyisi entisestään ! Olisko hyvä ilmastoteko, tietääkö kukaan asijantuntia ?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Puuki on siirtynyt premium-luokkaan! Jos koronasta tulee pandemia, jäävät melko lailla kaikki ulkomaan piipahdukset tekemättä tänä vuonna – päästöt vähenevät siis aika lailla. Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Talouden sakkaaminen sotkee kyllä pahasti budjetin ja pahentaa kestävyysvajetta kun työttömiä tulee lisää.

    rööri roope

    Ei tule työttömiä lisää jos on uskominen vihervasemmistoon.Verotus kyllä kiristyy.Sähköveroon tulee ensivuonna korotus.Johtuu sähköautojen lisääntymisestä.Kaikki pääsee osalliseksi myös kommarit.

    Visakallo Visakallo

    Volkswagen ja saksalaisten kuluttajajärjestöjen keskusliitto ovat päässeet sopuun n. 400 000 saksalaiselle kuluttajalle yhtiön dieseljupakan seurauksena maksettavista korvauksista. Volkswagen oli asentanut 11 miljoonaan dieselautoon ohjelmiston, jonka avulla autot vaikuttivat todellista vähäpäästöisemmiltä.
    Volkswagen on sitoutunut maksamaan dieselautojen saksalaisille omistajille korvaukset, jotka vaihtelevat mallin ja vuosimallin mukaan 1 350 eurosta 6 257 euroon. Yhteenlaskettu summa nousee 830 miljoonaan euroon.
    Kaikkiaan dieseljupakka on aiheuttanut Volkswagenille tähän mennessä noin 30 miljardin euron kustannukset. HS

Esillä 10 vastausta, 7,021 - 7,030 (kaikkiaan 24,186)