Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,221 - 7,230 (kaikkiaan 23,800)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • pikkutukki

    Öljy on hiilivarasto , jonka käyttäminen on vaikeaa niin  , että varastointi jatkuu lopputuotteessa . Lisäksi hidas uusiutumaan ! Tyhjensin pajatson tällä lausumalla kerralla !

    Visakallo Visakallo

    Kun tekee öljystä muovia, niin kyllä hiilivarasto säilyy ikuisesti!

    Gla Gla

    Eräs muovintuottaja kertoikin muovituotteiden valmistuksen olevan merkittävä hiilinielu… Ei ehkä ollut ihan hiilinielun idea kirkkaana mielessä.

    Puuki

    Italiassa välimeren rannikolla oli laskettu yhden neliön (kuutio?) alalla olleen 1,9 milj. mikromuovikappaletta. Ne säilyy pitkään mutta mitään muuta kuin haittaa ei niistä ole.

    Jees-hvalta : Osta vekselin vihreä auto,  keväällä ja kesällä se sulautuu hyvin luontoon.

    Entiset automiehet kertoi joskus, mikä ero on vekselillä ja akselilla : Kun akseli lopettaa pyörimisen niin vekseli vain jatkaa pyörimistä.

    Sähköauton co2-päästöt jatkuu samalla tasolla kuin tavallisen   bensamoottorisen  auton n. 60 000 km ajamiseen asti (isoimpien kuten Teslan päästöt on yli 200 g/km) , kun lasketaan valmistuksen päästöt mukaan.  Eli siis päästöt ei vähene verrattuna tavan vanhaan ”paljon päästävään” autoon juuri ollenkaan 10 vuoden aikana , kun ajetaan esim. 6000 km/v. Jos vielä lasketaan  mukaan että mikä ero tulee co2-taseeseen uuden auton valmistuksesta/ ei valmisteta uutta vaan ajellaan entisellä, on ero vanhan auton hyväksi moninkertainen.  Jos jatketaan juttua edelleen  , niin 10-15 vuoden päästä sähköautoon joudutaan vaihtamaan akusto / vanha kärry laitetaan paaliin ja ostetaan uusi bensa-auto ;  tilanne ei juuri muutu päästötaseen puolella.

    Jos olisi oikeasti kyse vähäpäästöisyyden suosimisesta, niin valtion pitäisi maksaa vähän extraa niille jotka ei osta uutta akkuautoa . Tai ainakin pudottaa ylisuureksi nostettua ajoneuvoveroa realistisemmalle tasolle. Se vero on kaksinkertaistunut n. 6 vuodessa.

    jees h-valta

    Puuki, siksi tässä juuri pitäisi kohta vaihtaa kun alkaa oikeasti saastuttaa. Mittariin on kertynyt yli 50000 km:ia joten kohta tulee se kuusikymmentä täyteen. Silloinhan bensa-auto alkaa mennä sähköistä huonommaksi, heh,heh! Vekselin väristä en tänä pävänä tiedä kun sellaista ei käytännössä enää ole olemassakaan. Mutta kullanvärinen kyllä sopii, kovaa valuuttaa!

    Visakallo Visakallo

    Myönnettäköön, että tuo Peugeot 2008 on aika hyvännäköinen auto. Satuin näkemään niitä tänään useammanvärisenä tauolla olleen kuljetusauton kyydissä.

    https://www.peugeot.fi/mallisto/uusi-peugeot-2008-suv.html

    Gla Gla

    Uusimmassa TM:ssä oli tuollainen koeajossa. En vielä ole lukenut, mutta otsikossa sitä kehuttiin.

    Kulutus maantieajossa on testeissä kiinnostava luku. Jotain on tapahtunut, kun 5,0 l/100 km kuulostaa korkeakorisessa bensa-autossakin paljolta. Muutama vuosi sitten tuollaisista luvuista nähtiin unta. 3008:n kulutuskin on litran suurempi. Eli onhan tuo uutuus oikeasti taloudellinen. Sitä ei mitätöi sekään, että kohta joku kertoo, miten ajaa isommalla, vm. 2009 autollaan pienemmillä päästöillä.

    jees h-valta

    Nykyäänhän saa kahdellakympillä tankin melkein täyteen ja sillä ajaa mielettömän kauan nurkissa. Huomenna vähän pidempään reissuun välillä. Visakallon näkemät autot varmaan läpikulkumatkalla Venäjälle. Eihän sillä P-Hämeensuunnalla ainakaan tuollaisia tarvita. Niin olen ollut käsittävänäni.

    Visakallo Visakallo

    No, tuota 4-tietä riittää täältä Päijät-Hämeen pohjoispuolellekin vielä pitkälle toistatuhatta kilometriä, niin eiköhän sille matkalle yksi Pösökuorma sentään mahdu.

    Tolopainen

    Suomessa muka melkein valmis korona rokote, kyllä on muutamilla proffilla otsaa esittää isoja valheita julkisuudessa. Ja oma rokotetuotanto pitäisi saada Suomeen. Olishan siinäkin miljardin rahareikä valtiolle eikä mitään takeita onnistumisesta. Rokotteista ei ole ollut mitään pulaa, kausi-influenssarokotteestä jää satoja tuhansia annoksia käyttämättä. Koronan varjolla yliopistot ajavat härskisti omia etujaan. Kysehän on melko vaarattomasta taudista valtaväestölle, siihen kuolleista 90% on ollut yli 70v kroonikkoja. He olisivat vielä 60-luvulla olleet jo pitkään nurmen alla muutenkin.

    Korona ei ole aiheuttanut suuria kustannuksia vaan poliitikot, jotka ovat kaikkialla sulkeneet yhteiskunnan toiminnot. Ravintolat ja koulut on turhaan suljettu. Miksi kyläkoulu Tuupovaarassa ei muka voisi olla käytössä, jos Hesassa on koronaa, ei Uusimaa ole koko Suomi.

Esillä 10 vastausta, 7,221 - 7,230 (kaikkiaan 23,800)