Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 23,780 vastausta, 152 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2 minuuttia sitten AvatarRane toimesta.
Esillä 10 vastausta, 7,231 - 7,240 (kaikkiaan 23,782)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Raivuriketjussa puhuttiin pakoputkista ,jatkan aiheesta autoissa. Naapurissani asuu/vierailee kaveri, jolla on autossaan rikkinäinen pakoputki. Lisääkö siis autossa lisämeteli tehoja, vai onko kyseessä vain esteettinen haitta meidän korvillemme?

    Koronassa eletään mielenkiintoisessa vaiheessa. Ei se ole ihme että hallitus kärvistelee asian kanssa opposition hiosteessa, kun asiantuntijatkin ovat erimielisiä 1. koronaviruksen tappavuudesta 2. epidemian jatkokehityksestä. STM:n lääkintöneuvos Mikko Paunio kertoo Päivärinnan haastattelussa että Islannista saadaan pian melko luotettavaa tietoa kohtaan 1 eli siitä mikä on viruksen tappavuus. Ilmeisesti siellä koko populaatio on kohta saatu testatuksi. Vaikka tauti ei olisi tappavampi kuin kausi-influenssa, on se silti ikävä tauti ja voi jättää pitkäaikaisen keuhkovaurion. Kohta 2 eli mihin meillä ollaan menossa on hämärän peitossa. Nyt ilmeisesti tauti on hiipumassa ja syynä on ihmisten varovainen käyttäytyminen, mikä on ymmärrettävää koska on varmasti parempi saada tauti myöhemmin kuin ennemmin.

    Jätkä

    Tavallisessa henkilöautossa ensimmäisen asteen viritys on, että kovennetaan moottorin melua. Sen vaikutus on nolla. melua.

    Kuitenkin tavallisessaki moottorissa saadaan tehoa lisättyä parantamalla hengitystä. Ensimmäinen vaihe on, että katalysaattori otetaan pois. Toinen vaihe on, että ainakin takimmainen äänenvaimennin korvataan suoralla putkella, sitten väljennetään putkea esim kolmeen – neljään tuumaan asti. Sitten rakennetaan peltipakosarja, jossa otetaankin jo mittanauhaa ja laskutikkua mukaan. Eli joka sylinteriltä pitää tulla just oikean pituinen putki, jotka sitten liitetään yhdeksi tai kahdeksi pakoputkeksi – jopa neljäksi, mutta ne pitää olla just oikean pituiset.

    Myös imupuolelle ja ajoitukselle ja venttiileille jne pitää tehdä vastaavat toimet. Tehoja kyllä tulee, mutta ei pelkästään ääntä voimistamalla.

    Voisi sanoa Tollolle ja Jeessillekin, ” Huuto ei auta – Voimaa olla pitää”.

    Kaikki nuo viritykset pitää purkaa, kun menee katsastuskonttorille, jos haluaa saada leiman.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jaa vai näin. Täyttääkö tuommoinen ”viritelty” auto edelleen pakokaasujen päästömääräykset? Entä onko autoille olemassa melumaksimi? Meneekö siis katsastuksesta läpi edelleen?

    Jätkä

    Ei täytä

    On

    Kun palautetaan alkuperåiseen kuosiin

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Selvä! Kaverin puolesta kyselen… vielä kun saisi viestin menemään jotenkin nätisti läpi ettei mene naapuruussuhteet… Aion asua tässä vielä jokusen vuoden. Ekana meinaan katsoa rekkarin perusteella onko ajopeli katsastettu ja kuka sen omistaa.

    kim1

    Mutta jos kaverilla onkin välikoppa eskortti ,tai  b mallin askona..,kuitenkin viimeistään 1977 rekisteröity…,niin päästöt voivat olla mitä hyvänsä….

    Rane

    ”Huuto ei auta-Voimaa olla pitää.”

    Ei välttämättä.

    Jätkä

    Huutokilpailussakin pitää olla huudossa voimaa. Kuiskauskilpailu on vähän eri juttu.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Maailman nopein SUV?

    http://www.autotalli.com/vaihtoauto/37035367/Lamborghini/Urus/2020/Lempäälä?pos=6&page=1&searchType=usedCar

    Tästä voi sanoa että: miksi ihminen rakentelee tällaisia? Ehkä joku tällaisen keräilykappaleenkin talliinsa haluaa, mutta Suomessa hyvin harva.

    http://www.autotalli.com/vaihtoauto/37352836/Lamborghini/Aventador/2019/Lempäälä?pos=10&page=1&searchType=usedCar

     

    Visakallo Visakallo

    Autoala on joutunut rajuihin sopeutuksiin. Näitä uutisia tulee nyt riittämään:
    Ranskalainen autonvalmistaja Renault aikoo vähentää lähes 15 000 työpaikkaa. Vähennyksestä noin kolmasosa kohdistuu Ranskaan, jossa yhtiö sulkee tai muokkaa neljää tehdasta. Renault tuottaa tätä nykyä vuosittain neljä miljoonaa ajoneuvoa. Neljän vuoden aikana määrä on tarkoitus pudottaa 3,3 miljoonaan. Yhtiö tavoittelee kahden miljardin euron kulukuuria seuraavan kolmen vuoden aikana. Koronakriisistä kärsinyt Renault neuvottelee Ranskan valtion kanssa viiden miljardin euron pelastuslainasta. Valtio on yhtiön suurin yksittäinen omistaja 15 prosentin omistusosuudella. Renault teki viime vuonna ensimmäisen tappionsa kymmeneen vuoteen, kun yhtiön tulos painui 141 miljoonaa euroa pakkaselle.  HS

Esillä 10 vastausta, 7,231 - 7,240 (kaikkiaan 23,782)