Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,641 - 7,650 (kaikkiaan 33,766)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Eipä taida kiireisellä eläkeläisellä aika riittää toimitusjohtajaksi, mutta yhden haarakonttorin voisin ottaa hoitaakseni.

    jees h-valta

    En minä sentään pordelleja ajatellut.

    MJO

    Tolopaiselle:

    Käväsepäs vilkaisemassa Nesteen kurssia. ;-D Taitaa olla kaikkein korkeimmillaan ikinä. Mahtaa olla paras elämänohje. Tee kaikki päinvastoin, miten tolopainen suosittelee.

    jees h-valta

    Samaan sarjaan voin lisätä Jätkän ohjeet. Tee aina päinvastoin ja menestyt metsäisessä elämässä ja sitä kautta elämä valoistuu muussakin.

    Visakallo Visakallo

    Kauppalehden julkaiseman, Kamux:in teettämän tutkimuksen mukaan luotettavuus, turvallisuus ja ajo-ominaisuuksien miellyttävyys ovat tärkeimmät asiat, joiden perusteella suomalainen tekee päätöksen auton ostamisesta.

    jees h-valta

    Ei huonosti oivallettu Tappiotunarilta.

    Gla Gla

    Valinnanvaraa riittää, jos luotettavuus, ajettavuus ja turvallisuus ovat kriteereinä. Suuri osa markkinoiden autoista on noilta osin hyvällä tasolla.  Vai tuleeko mieleen esim. keskiluokan autoja, jotka ei ole turvallisia ja hyviä ajaa? Luotettavuudessakin pysytään turvallisilla vesillä, kun välttää pahimmat pommit. Varsinkin, kun suurin osa taitaa vaihtaa enintään 5-7 vuoden välein. Eihän edes Daewoossa pitäisi olla ongelmia noin uudenkarheana. Eri asia tietysti, jos ostaa Kamuxista käytetyn 150 tkm ajettuna ja aikoo ajaa sillä seuraavat 150 tkm.

    Tolopainen Tolopainen

    Niinhän sitä tietämättömät luulee. Naapurilla oli muutaman vuoden uutena ostettu Ford. Siihen vaihettiin vetoakset, kytkin ja moottori alta 150000 km. Yksikään Mazda ei kestä vikaantumatta 150000 km. Heikompi auto kuin Mosse aikoinaan. Jotkut kalliimman luokan autot voivat olla täysiä vikapesiä. Volvon korikin on niin heikko, että jos tunkki on hiukan väärässä kohdassa se menee helmasta läpi, Kiinan laatua. Yhdellä tuttavalla oli mese, eihän siinä toimineet jarrutkaan, hengenvaarallinen kiesi. Liike joutui lunastamaan melko uuden auton takaisin ja maksamaan kauppahinnan.

    Jätkä Jätkä

    Mazda on ollut lukemattomia kertoja Saksalaisessa laatuvertailussa ykköspaikalla ja aina kärjen tuntumassa.

    Nykyisissä henkilöautoissa jopa 1,5 kuutioiset bensakoneet ovat kestäneet 500 000 km tekniikkansa puolesta. Uusien vaihteistojen mukana on tullut joissakin ongelmia, mutta se on usein kiinni siitäkin, että pykäliä on lisätty, öljymäärää vähennetty – ja moottorit vääntävät ”liian” hyvin, jolloin ajellaan suhteessa liian isoilla vaihteilla.

    Tuosta kestävän tekniikan luettelosta voi toki pyyhkiä pois Ranskikset ja niiden sisarmerkit, pikku-Datsunit ja Viiatit.

    Kehityksen edelläkävijöiden osa ei aina ole ruusuinen, se on näyttäytynyt esim Volkkarin, Audin ja Bemarin uutuuksien kohdalla. Käytännössä niitä ei köyhän kuluttajan kannata ostaa, ennenkuin niiden luotettavuus on testattu kunnolla. Ja lapsentaudit korjattu. Taksit vaihtavat niin taajaan autoja, että ne hoidetaan takuuseen ja sijaisautijärjestelmä toimii hyvin, joten niihin ei pitäisi tuijottaa autoa valitessaan – ajaahan jotkut taksarit jopa Fordilla!

    Visakallo Visakallo

    Senhän me jo kyllä tiesimmekin, että Tolopaisella on oikeanmerkkinen ja-mallinen auto, mikä se nyt kulloinkin sitten on.

Esillä 10 vastausta, 7,641 - 7,650 (kaikkiaan 33,766)