Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 24,540 vastausta, 152 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 35 minuuttia sitten AvatarMJO toimesta.
Esillä 10 vastausta, 7,741 - 7,750 (kaikkiaan 24,542)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • MJO

    Uskon että ranskikset senkun lisääntyy koska ne ovat tehokkaita ja pieniruokaisia toisin kuin saksalaiset.

    Asia ei ole, niinkuin uskoo. Mitattu data kertoo totuuden.

    Toistan vielä:

    Kauppalehti: Renault teki 7,3 miljardin euron jättitappion – Myynti laski 35 prosenttia

    Puuki

    Uskon että ranskikset senkun lisääntyy koska ne ovat tehokkaita ja pieniruokaisia toisin kuin saksalaiset.

    Niin mitkä saksalaiset on niitä tehottomia ja suuriruokaisia autoista puheen ollen ?  Melkein joka merkillä löytyy vielä nykyäänkin tehoversioita eikä niiden kulutuksessa ole tietääkseni  merkittäviä eroja.   Jos auto maksaa uutena vaikka 250 000 €, niin on varmaan ihan sama sen ostajalle vaikka kulutuslukema ei olisikaan alle 5 l/ km.      Clio on varmaan ranskalaisista parhaasta päästä hinta/laatusuhteeltaan, kun myyntilastossakin yltää ainoana ranskanpullana keskikastiin.  Muutenhan ranskalaiset autot on hallinneet yleensä vikatilaston peräpäätä Dasian ja joidenkin muiden paljon keskimääräistä enemmän  ajettujen automerkkien kanssa.

    Visakallo Visakallo

    Suomen autokanta on viime vuosina saksalaistunut tsekkiläistynyt, ja lisäksi tulevat vielä Volvot. Tämän toteamiseen ei tarvitse mitään laseja. Uudet autot edustavat 2/3 ja käytettynä maahantuodut 1/3 vuosittain käyttöönotettujen autojen määrästä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Seat Ateca neliveto, ilmastointi päällä, 1.4 litrainen bensakone: alin mitattu kulutuslukema 6,75 litraa sadalla. Ahkerammin joutuu käymään tankilla kuin dieselin kanssa.

    MJO

    Se on selvää, että bensaa pitää tankata useammin. Johtuu ainakin kahdesta syystä.

    – Dieselmoottori on hyötysuhteeltaan parempi

    – Diesel litra sisältää kolmanneksen enemmän energiaa verrattuna bensalitraan.

    Per Ä Reikäs

    Vimpan päälle säädetty ja huollettu yli kaksikymmentä vuotias Opel Astra farmari/paku 2LDiesel kulutus 4L/100km

    MaalaisSeppo

    MJO taitaa tankata vedellä jatkettua bensaa.

    MJO

    Ainoastaan etanolilla jatkettua.

    Visakallo Visakallo

    Niin, eihän se sattumaa ole, että kaikissa raskaissa ajoneuvoissa on diesel-moottori.

    Tolopainen

    Täytyy ihmetellä miten joku ostaa bensiinimoottorilla olevan henkilöauton työkäyttöön metsäteille. Siellä kulutus on tuplasti suurempi kuin dieselillä. Poliitikot menivät harhapoluille laittamalla dieselmoottoreille niin tiukat ympäristövaatimukset, että niitä ei kannata valmistaa. Aivan mieletön tuo hiukkaspoltto, joka nostaa kulutusta litran satasella polton aikana.

Esillä 10 vastausta, 7,741 - 7,750 (kaikkiaan 24,542)