Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 7,761 - 7,770 (kaikkiaan 23,790)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Rane

    Voi vertailla myös kustannuksia.

    Tolopainen

    Pikkudiesel on vähäpäästöisiin auto, jos laskemaan aletaan. Flexfuel kuluttaa älyttömästi eikä toimi talvella siedettävästi. Ei sitä voi pysäköidä mihinkään, jossa moottoria ei saa lämmitettyä pakkasilla.

    Puuki

    Trafin laskimen mukaan keskikokoisen sähköauton (”edullinen” uusi malli h: 49989 e:n Volkkari) päästöt olisi 15 vuodessa pienemmät kuin bensa-auton jonka keskikulutus on 8,3 l/100 km.  11 % enemmän päästöjä bensa-autosta.  Mutta uusien akkujen tuomaa päästöpiikkiä ei pylväsdiagrammissa näy. Tuossa ajassa pitänee jo yhden kerran uusia akustokin.   Samantasoisen bensa-auton saisi n. 10- 15 000 € edullisemmin autokaupasta ja uudella moottoritekniikalla varustettuna kulutuskin olisi pienempi kuin 8,3 l.    Suunnilleen   7,4 l /100 km kulutuksella tulisi siis luultavasti tasapeli.

    Tolopainen

    Sähköautot ovat hintakilpailukykyisiä vasta 2025 jälkeen. Akkujen hinta puolittuu viidessä vuodessa, kun niitä aletaan valmistaa miljoonia vuodessa.

    MJO

    Eniten ihmettelen, että Tolopainen menee vielä ostamaan käsivaihteisen auton,

    Minä taas ihmettelen, jos tolopaisen autosta löytyisi automaattinen ilmastointi. Sen verran konservatiivinen joka ainoassa asiassa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Lehtitietojen mukaan biokaasun (?) verotuskohtelu olisi muuttumassa epäedullisemmaksi lähivuosina. Toivottavasti tämä on vain aikomus joka ei toteudu!

    Metsuri motokuski

    Pakkohan se on muuttua kun sama veromäärä pitää kerätä liikenteeltä. Eihän se kovin pitkään voi mennä että korvaavien polttoaineiden ja sähkön käyttö autoissa voisi olla edullisempaa.

    Nyt veroedulla yritetään saada vain päästöt kuriin mutta kun se ollaan saavuttamassa niin muiden polttoaineiden tai autoverojen on noustava. Voi olla että autokanta ei vaihdukkaan sitä vauhtia kun halutaan ja veroja pitää korottaa myös muita polttoaineita käyttäviin autoihin.

    MaalaisSeppo

    Sähkö on poliitikkojen kannalta katsottuna mukava polttoaine. Hinta nousee mukavasti verkkofirmojen toimesta ja siinä sivussa valtion verotulot ilman poliittisia päätöksiä ja kansalaisten marmatusta.

    Bensa on toista maata edullista hintaa on poliitikkojen nostettava, ettei valtion verot laske.

    Metsuri motokuski

    Taitaa vaan olla että autojen latauksesta ei saada niin paljoa veroeuroja kuin olisi tarvis. Voi olla että sähköautokanta kasvaa liian hitaasti että tarvittava veromäärä löytyy. Sähköautohan ei ole se ainoa bensiini ja diesel auton korvaava kalusto.

    Nuakka

    Hieman sähköautoihin ja sähkönkulutuksen kasvuun liittyen, lähivuosina tulossa hulppea avohakkuu Ruotsista Eteläsuomeen kulkevalla Fingridin järvilinjalla, entisen 110 kv linjan viereen tulee toinen isompi linja. Parin vuoden päästä alkaa täällä Savossa lunastukset, jokohan tulee pylväs pihamaalle? Ei mahda estää linjaa liiturit eikä tikatkaan.

Esillä 10 vastausta, 7,761 - 7,770 (kaikkiaan 23,790)