Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Viewing 10 replies - 7,861 through 7,870 (of 24,870 total)
  • Me keskustelemme taas!

    Tagged: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla

    Liikkumattomuus on suurin terveysriski Suomessa.

    jees h-valta

    Noh, tuo H-vallan oli korotettu suojatie eli kaveri arvioi auton liikkeet väärin ja jatkoi hurjaa vauhtiaan tajuamatta että auto ajaakin tosi hiljaa korotuksen yli. Kannattaisi ehkä vähemmän tuijottaa sitä rannesekkaria.

    Gla

    ”Ja oman kokemuksen mukaan pyöräilijät ei tunne liikennesääntöjä, vaan ajetaan huoletta auton eteen esim. suojatiellä. Röyhkeimmät näyttää sitten keskaria, jos ajan autolla eteen noudattaen itse liikennesääntöjä.”

    Olenko minä pyöräilijä, joka ei osaa sääntöjä?

    Koska ajan sekä autolla, että pyörällä ja lisäksi olen kerrannut liikennesääntöjä, saan hyvin vertailupohjaa. Ylivoimaisesti enemmän autoilijat rikkovat sääntöjä pyöräilijää kohtaan kuin pyöräilijät autoilijaa kohti.

    Tiedätkö Ola pyöräilijää koskevat väistämissäännöt? Puhutaan nyt vanhasta laista, koska uusi on ollut voimassa vasta hetken ja sen vaikutukset ei näy. Liikennejärjestelytkin on siirtymäajan epäloogisuuden vallasssa.

    Ola_Pallonivel

    Jos suoralla tiellä tulee suojatie ilman kolmiota autoilijan suuntaan, ei pyöräilijää tarvitse väistää. Ellei suojatien merkin lisäksi siinä ole se uusi liikennemerkki, jossa on suojatien ja pyöräilijän kuva.

    Varsinkin nuo korotetut suojatiet korostuu. Pyöräilijät olettaa, että pyörällä saa ajaa ensin ja autoilijat väistää.

    Tilanne toki muuttuu, jos pyörä talutetaan suojatien yli.

    suorittava porras

    Läskillä pärjää maastossa ja asvaltilla. Kovemmalle tielle kovemmat rengaspaineet ja pehmeille matalat. Maastossa satula mahdollisimman alas ,että ei tule niitä lentoja sarvien yli jyrkissä alamäessä. Tälläkin viikolla reilu viisikymppiä takana poluilla ja päällysteteillä. Kun on kunto kohdallaan ,kulkee läski pyörä siinä kun muutkin ja pääsee paikkoihin ,jotka muilla jää haaveeksi. Vuodessa olen veivaillut vaatimattomat 2500 kilsaa. Kunto kohtalainen ja vaaka näyttää noin 8 kiloa vähemmän ,kun vuosi sitten ,vaikken mikään tonnikeiju ollutkaan. Läskissä on sekin hyvä puoli ,että ei tarvitse olla henkensä kaupalla muun liikenteen seassa. Voi valita turvalliset reitit mielensä mukaan. Pyöräily oli kohdallani pitkällä tauolla , kun vakiopyörällä päällystetty tie olisi ollut ainoa mahdollisuus. Sivuteiden sepelipinta ei houkutellut rengasrikkojen takia. Läski ei ole sepelistä moksiskaan.

    MJO

    Läskillä pärjää maastossa ja asvaltilla.

    Mutta täysin kompromissi valinta asvaltille. Kukaan ei voi väittää, että läskipyörä olisi hyvä asvaltilla. Minun valintani gravel-pyörä. Toimii loistavasti asvaltti- ja sorateillä. Suolle ja umpihankeen en ole menossa pyöräileen.

    Metsuri motokuski

    Hienoa että pyörissä on valinnanvaraa. Itse käytän normi maastopyörää kun meillä on taas paljon metsäteitä ja polkuja. Vähemmän niitä asfalttiteitä. Pyöräily on hyvässä nosteessa ja sehän on kansataloudellisesti järkevää.

    Ola_Pallonivel

    Tunturin efat viedään käsistä. Ostajia olisi enemmän, kuin tehdas pystyy toimittamaan. Erikoista.

    Sellaista myös itselle harkitsin, mutta vuokraus muutti suunnitelmat.

    Anonymous

    Tänään tuli stravaan 49km. Mun mielestä jokainen saa pyöränsä valita oman mieltymyksen mukaan. Jos asuu pitkän soratien varressa niin maantiepyörä voi olla huono valinta ja toisinpäin, ei läskipyörälläkään jaksa hyvää päällytettä veivata montaa kilometria mennen tullen. Toisaalta keviästi se menee läskipyöräkin hyvällä päällysteellä jos pudottaa nopeuden lähes puoleen maantiepyörän nopeudessta,  maastopyörä asettuu sitte siihen väliin.

    Tavis pyörään kun asentaa parhaat pistosuojatut renkaat niin paremmin kestävät mursketta kuin tavis läskipyöränrenkaat.

    Puuki

    Helkama sähköpyörä on ollut käytössä n. 8 vuotta.  Muuten hyvä peli mutta renkaat menee melko usein uusiksi. Voi johtua mursketeistä joilla tulee joskus ajettua.  Maastomalli voisi olla hyvä välimuoto läskirengaspyörän ja tavallisen kapearenkaisen välillä.  Helkaman läskipyörän renkaat ainakin kuvien mukaan tosi leveät ja varmaan aika kömpelö pyörä maantiepyöräilyyn.

Viewing 10 replies - 7,861 through 7,870 (of 24,870 total)