Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 811 - 820 (kaikkiaan 32,599)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • rööri roope

    Osta opel ja ole onnellinen.Kerran erehdyin en enää samoin italia ja ranska.

    Puuki

    Kappasvaan. Opel on petrannut tulostaan. Johtuisikohan enemmän esim. hallinnon kulujen leikkaamisesta ja osien hankinnan järkeistämisestä vai ihan Pösön vetovoimasta ? Veikkaan että johtuu ensimmäisestä.

    Jätkä

    Autojen valmistajille on ollut ympäri maailman sen tyyppinen kohtalo, että jotkut automallit on valmistettu liian hyvistä komponeneteista ja niistä on tullut niin kalliita, että saadakseen ne myytyä, ne pitää myydä tappiolla.

    Jos taas valmistaja tekee voittoa kaikilla malliversioilla, ne ovat ilmeisesti laadultaan niin heikkoja, että niitä pitäisi myydä tuntuvasti halvemmalla.

    Jos jonkin haluaa nimetä malliksi, niin Audilla on ollut A2 -versio sellainen, että auton on sarjassaan tosihyvä, mutta jokaisesta tulee takkiin niin, että vaikka hinta olisi kaksinkertainen, ei sen valmistus kannattaisi. Toinen – suoraan hilseestä revitty, on Bentley, joka tuottaa valmistajalleen kymppitonneja tappiota / kpl.

    jees h-valta

    Seli,seliä vaan tuppaa. Kyllä se auton valmistus tosiaan on järjen kaas hommaa kuten kaikki muukin teollinen valmistus. Ikuinen työ tekee tekijälleen ikuisen nälän. Mutta kun saadaan onnistunut, dynaaminen, myyvä mallisto ja laiskaperseet ulos tehtaasta ollaan asian ytimessä. Saksalaisethan tunnetusti ovat juuri kuten suomalaisetkin. Kuvittelevat olevansa kovia työmiehiä vaikka totuus on aivan muuta. Kallis ja huono suorittaja joka lähinnä sotkee säätämishaluillaan kaiken. Kun on riittävän ahkeria suorittajia joilla elintaso on suurinpiirtein työnsä hedelmiä ja paikastaan pitää pitää tiukasti kiinni. Kun tulijoitahan noissa maahanmuutto”mekoissa” piisaa.  Pitkäikäistä ja kestävää autoa ei ole mieltä enää edes kuvitella rakentavansa. Sehän kuitenkin on turhaa alati muuttuvassa autoihanteessa. Personointi ja moderni auton kuosi niin sisältä kuin ulkoakin on paljon tärkeämpää. Ranskalaiset ovat kaiken oivaltaneet oikein ja menestys niin omissa kuin ostetuissakin merkeissä sen kertoo.

    Jätkä

    Saksassa autotehtaissakin ovat töissä – samoin kuin Ranskassakin – siirtotyöläiset.

    Jos Jeessi kuvittelee, että Ranskalaiset osaavat tuon teollisuustyön organisoida hyvin ja pienillä kustannuksilla, niin voisipa hän varmaan mainita muutaman Ranskalaisen autoteollisuuden helmen. Muistaakseni siellä on myös Valtio melko isolla kädellä tuupannut rahaa siihenkin toimintaan, samoin kuin esim Ydinvoiman rakentamiseen.

    Saksan autoteollisuus on kuitenkin niin suuritekijä Saksalle ja koko Euroopalle, että puhutaan aivan eri mittaluokan taloudesta, kuin PSA:n liikevaihdosta.

    jees h-valta

    Onhan tosiaan saksmannit eteviä autonvalmistajia jos tehdään kaksikymmentä vuotta kotteroita tappiolla ennenkuin järki riittää lopettamaan moisen. Luulisin siihenkin lystiin jonkun tahon rahoittaneen kun ei tuota aikaa varmaan mennä ilman tukitoimia. Mutta ne vain ovat hukkaan menneitä tukia toisin kuin ranskalaisyritysten tuki. Saksassahan kaikki näyttää perustuvan huijaustekniikan kehittämiseen. Jos siinä on aina olevinaan hiukan edellä saksassa se ei tarkoita että muualla tuo menisi pitkään läpi. Saksassa on vain turhan kalliit kotterot ja kokoajan huononeva maine. Ei hyvä pitkän päälle. Hinta/laatusuhde pitää olla myös kohdallaan.

    Jätkä

    Opelixin piina johtui suoraan emoyhtiön hallintatavasta. GM- pyöritti samalla kaavalla Eurooppalaista teollisuutta, kuin kautta aikojen on Jenkeissä pyöritetty. Tulokseksi saatiin, että Saab meni ja suurempi Opel meni. Myös Lancialla taitaa olla heikko tilanne, kuten myös Fiatilla, joka lähti Jenkkien kelkkaan. Mesu hyppäsi kyydistä nopeasti, kun paljastui, että ei riitä Jenkkien Tieto, Taito, eikä Asenteet.

    Mikähän kumma siinä on, kun Saksalaiset ”tekevät silkkaa paskaa” ja autojen myyntimäärät vaan kasvavat ja Ranskikset tekevät ”Maailman parasta laatua ja halvalla” ja myynti senkun laskee?

    jees h-valta

    Jätkä vain jaksaa sitä historiaansa jankuttaa. Katellaan vaikka loppuvuodesta uusia myynnin lukuja, voi taas tulla niitä ylläreitä silläkin rintamalla. Ja tuo ei pidä paikkaansa että ”maailman parasta laatua ja halvalla”. Kyllä laatua on riittävästi ja halvasta ei voi puhua. Mutta kuten olen yrittänyt jätkänkin päähän saada, hinta/laatusuhde on erittäin hyvä. enkä ole myöskään väittänyt saksassa tehtävän ”silkkaa paskaa” vaan ettei hinta/laatusuhde täsmää. Liian yliarvostettuja.

    Jätkä

    Kun Ranskisten myynti on viime vuosina laskenut joka vuosi saman verran kuin viime vuoden koko myynti on ollut, niin mikä ihme nostaisi Citikan ja Pökötin myynnin takaisin entisiin lukemiin?

    Laatu ja hinta sen tekisi, mutta ne pitäisi olla kohdallaan, että sellainen jymypaukku nähtäisiin.

    Jos vilkaisee ilmoituksia, joissa kuluttajat haluavat ostaa käytetyn auton, niin harvassa – sangen harvassa on kysyntää Pökötistä tai Citikasta. Melko yleinen maininta on, ett.: Ei ranskalaisia, eikä italialaisia.

    Vaikkakin, jos vertailee autojen pyyntihintoja, niiden pyynnöt ovat vuosimalli , koko, ja ajomäärä huomioiden korkeintaan puolet muiden vastaavien hinnoista, kun vielä ottaa huomioon sen, että niissä on tinkivaraa ainakin kolmasosa.

    jees h-valta

    Ranskassa osataan seurata autoilun trendejä ja siihen ei enää olennaisesti kuulu nuoremmalla väellä pelkästään auton kestävyys. Olen tätä jo jankuttanut riittämiin eikä se eräälle jätkälle perille mene joten ostele sinä käytettyjä vaan aivan sitä mitä mieleen juolahtaa. Uusia autoja katsellen on aivan selvää että kaikki kolme suurta rankalaismerkkiä nostaa koko ajan osuuttaan. Kaikilla hyvät ja myyvät tuotteet joita näkyy kyllä katukuvassa sangen reippaasti jo. Citroenhan on suorastaan todella makean näköinen paketti monessakin mallissaan. Ja myyntitapakin vaikuttaa eli nettimyynti rahoitustarjouksineen lisää nuorten suosiota. Eipä ole sakuja noissa kisoissa näkynyt. Korealaiset kyllä. Nykyaika ja nykytavat, jäpä hei!

Esillä 10 vastausta, 811 - 820 (kaikkiaan 32,599)