Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Viewing 10 replies - 8,211 through 8,220 (of 24,870 total)
  • Me keskustelemme taas!

    Tagged: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Akkujen valmistusta on kehitetty vähemmän päästöjä aiheuttavaksi mutta toistaiseksi ainakin se aiheuttaa aika paljon päästöjä. Metallien louhinta lapsityövoimalla kehitysmaissa pahimpana esimerkkinä sen tuotantoalan ongelmista.    Myös tuulimyllyjen valmistus , niiden rakentaminen ja purku & loppusijoitus käyttöiän päätyttyä ei ole sekään päästötöntä.

    Visakallo

    Suomen autokanta ei tule olennaisesti uudistumaan vuoteen 2030 mennessä. Hallituksilla ei ole siihen riittäviä pelimerkkejä käytettäväksi. Butjettivajeet paisuvat nyt sellaisiin mittasuhteisiin, että liikenteeltä kerättäviä veroja ja maksuja on vain lisättävä, ja lopulta sähköautoilijatkin löytävät itsensä samasta liemestä.

    Tolopainen

    Suomen autokannan käyttöaste on vain 5%, miksi parkkipaikoilla pääasiassa seisova autokanta pitäisi uudistaa. Riittää kun uudistetaan se noin kolmannes aktiivikäytössä olevista. Se tietenkin onnistuu kymmenessä vuodessa. Visakallo unohtaa kokonaan käytettyjen autojen tuonnin. Autojen päästöt puolittuu jos vajaa kolmannes on sähköautoja.

    Visakallo

    Käytettyjen autojen lisääntyvä tuonti vain hidastaa autokannan todellista uudistumista. Käytettynä maahantuodut autot ovat tekniikaltaan melko perinteisiä. Ostaisiko Tolopainen käytetyn sähköauton?

    Tolopainen

    En ainakaan kaikilta palstalaisilta.

    Visakallo
    Tolopainen

    Niin ei rekat koskaan tule akkukäyttöisiksi. Ei ole mitään järkeä laittaa kuorma-autoon lähes 10t painavaa akkua, jotta sillä voi ajaa 500km.

    jees h-valta

    Painaahan se kuorma-auton polttomoottorikin jotain.

    Jätkä

    Tollo:”Suomen autokannan käyttöaste on vain 5%, miksi parkkipaikoilla pääasiassa seisova autokanta pitäisi uudistaa. Autojen päästöt puolittuu jos vajaa kolmannes on sähköautoja.”

    -Upea ja nerokas ajatus. Hieman keskeneräinen kuitenkin. Mutta kun jatkamme ajatusta, että hankimme parkkipaikoilla seisoviksi autoiksi virallisesti täyssähköautoja, (jotka seisoessaan eivät kuluta edes sähköä)  -pääsemme laskennallisesti lähes mitättömiin päästöihin.

    Niissä patteriautoissa ei tarvitsisi olla edes kunnon akkuja, lainataan vaan akkua sen verran, että voi käydä vuosikatsastuksessa tarkastuksessa. matkathan voi tehdä vaikka lavetilla.

    Vanha kaava vastaavaan oli, kun renkaat olivat suhteellisen kalliit: Lainattiin lailliset pyörät toisesta autosta katsastusreissuun ja leiman jälkeen pyörät takaisin. Tollo on varmaan näin toiminut vuosikymmenet?

    Visakallo

    Suomessa ensirekisteröitiin tammi-syyskuussa täyssähköautoja 2 681 kpl, eli hieman yli 3% uusien autojen kokonaismäärästä. Tilastokeskuksen mukaan yli puolet sähköautoista on mennyt Uudellemaalle. Yksityisille haltijoille niistä on rekisteröity 1988 kappaletta, yrityksille ja toiminimille 652 ja kunnille tai valtiolle 41.

Viewing 10 replies - 8,211 through 8,220 (of 24,870 total)