Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,481 - 8,490 (kaikkiaan 33,812)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Haba Haba

    Turbo High Pressure. PSA:n ep3 ja ep6 moottorit. BMW:llä n13. Minillä n14 ja n18.

    jees h-valta

    Niin, en tiedä. Joka päivä lähes ajetaan ja nyt alkaa 70 000 olla mittarissa. Ja on käsketty riittämiin. Ei tuo mikään huono konekonstruktio ainakaan ole. Konepeittoa en vuoden aikana avaa koska mitään varoituksia ei ole.

    MaalaisSeppo

    Mistähän pösöön lisätään tuulilasin pesunestettä?

    Laskeskelin sähköauton energian hintaa/km. Jos siirtohinnan annetaan nousta nykytahtia, niin säköauton ”polttoainekulut” ylittää tommosen dieselsokolootan polttoainekulut vajaan 10 vuoden päästä. Valtiovalta on suuressa viisaudessaan rakentanut melkoisen miinan estämään sähköautojen yleistymisen. Tämän Ohisalo on tajunnut puhuessaan polttoaineiden hinnan ylimääräisestä korotuksesta. Pakko nostaa polttoaineiden hintaa, muutoin sähkön siirron kansainväliset sijoittajat pettyvät.

    Tolopainen Tolopainen

    Kun suomalaisten ostovoima on yksi Euroopan alhaisimmista, autoja myydään saman verran vuodessa kuin Romaaniassa ja Unkarissa. Ei vihreiden pitäisi pahemmin hirnua bensanhinnan korotuksella. Euroopassa myydään vuodessa yli 10milj uutta autoa, ituhippien kannattaa mennä propagoimaan päästöjen vähentämisestä Keski-Eurooppaan, siellä ne autot on. Meillä on muka puolueet päättäneet, että päästöt puolitetaan liikenteessä seuraavan 10v aikana, edes Kiinan komunistinen puolue ei moiseen kykene totalitaarisessa valtiossa.

    jees h-valta

    MaalaisSeppo, kai sitä sieltä konepeiton alta lisätään mutta miulla sekin riittää kyllä huoltovälin. Ei tarvetta lisätä. Kai siinä aika iso säiliö on. En ole ees katsonu. Toloppa oikeassa, ei noita asioita valtiomahtiviheriäät päätä. Kyllä se auto vaihdetaan ajallaan ja jokainen tavallaan ja varojen mukaankin. En itsekkään enää ajattele tuollaisen poppoon suosimista vaan periaatteessa vastustan militaristista määräilyhalua. Maksan mieluummin enemmän haittaveroja kui alistun viherterrorille.

    Gla Gla

    ”Jessellä on vanhanaikainen auto.”

    Jokainen auto on aikansa mukainen. Kun Jesse muutama vuosi sitten vaihtoi Touaregin Pösöön, auto oli ihan nykyaikainen ja kulutukseltaan korimuoto huomioiden kilpailukykyistä tasoa. Voitiin siis puhua nykyaikaisesta autosta. Entiseen verrattuna kulutuskin puolittui. Tällaisen elinkaari on 300-400 tkm, joten sillä on vielä runsaasti vuosia edessä. Olkoonkin sitten jonkun mielestä vanhanaikainen, jollaiseksi kaikki jossain vaiheessa muuttuu.

    Maailmaa katsottaessa kannattaa kuitenkin pitää jalat maassa. Vaikka ladattavat autot ovatkin kovasti esillä ja yleistyvät kovaa vauhtia, suurin osa uutena myydyistä on edelleen polttomoottoriautoja ilman latausmahdollisuutta. Edelleen autot ovat kalliita ja ladattavat ovat vielä kalliimpia. Kovasti meillä koitetaan saada ihmisiä ajattelemaan niin, että 40 k€ on normaali hinta keskiluokan autosta, joka ennen maksoi 25-30 k€. Mutta koska ostovoima ei ole parantunut, vain hyvätuloisilla on mahdollisuus näitä premium-hintaluokan autoja ostaa. Tämä on vaaarallinen muutos suomalaisessa yhteiskunnassa, mikä ohjaa sitä amerikkkalaiseen suuntaan.

    Visakallo Visakallo

    Kuinka pitkä se Jessen Pösön huotoväli olikaan? Ovat nyt luvanneet märän marraskuun, ja mahdollisesti koko talvi saattaa olla viime talven kaltainen, joten säännöllisessä työmatka-ajossa valtatiellä siihen aikaan kun siellä kulkee muitakin, saattaa tuulilasin pesunestettä kulua niin paljon, että Jessekin joutuu vielä Pösön konepellin avaamaan!

    jees h-valta

    Vuosi on huoltoväli ja toimii minulla. Ei minun ole joka suttuun pakko valtatielle mennä vaan käytänkin jopa mieluumminkin joen pohjoispuolen vanhaa maantietä. Valtatie on todella ruuhkainen ja stressaava ajettava molempiin suuntiin sopivaan vilkkaaseen työmatkaliikenteeseen. Sieltä tuppaa porilaiset tehtaille H-valtaan myös seiskaan. Ja sama toisinpäin myös. Ajassa ei näytä tekevän mitään. Toki jos tiukkaan ajaa maantierajoituksien alueet saattaa pari minuuttia aikaeroa olla.

    Tolopainen Tolopainen

    Minusta on kannattavampaa ostaa sellainen auto, jossa on kahden vuoden huoltoväli ja 7v takuu, jos voi valita.

    Puuki

    Takuu toimii jos toimii.  Suunnilleen samanlaisen edun saa autoon muutenkin.   Joku nainen oli ostanut 10 vuotta vanhan bemarin ja auton piti olla myyjän esittelyn perusteella kunnostettu ja huollettu.  Kuitenkin auto söi öljyä litrakaupalla/ 1000 km ja nainen halusi myyjäliikkeen laskuun moottoriremontin. Eivät suostuneet vaan vaativat n. 2600 €:N remonttikulujen puolittamista.  Siihen omistaja ei suostunut.  Alkoi oikeudenkäyntikierre jonka lopputuloksena lopulta myyjän piikkiin meni mm. korjauskulut ja oikeudenkäyntikulut,  37 000 € kaikkiaan.  Virhevastuu siis toimi eikä tarvinnut olla takuu  voimassa.

Esillä 10 vastausta, 8,481 - 8,490 (kaikkiaan 33,812)