Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 8,551 - 8,560 (kaikkiaan 33,817)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Perko

Luulen ettei vesipisaralla  ole älyä eikä tietoa jonka mukaan se  asettuu muotoonsa.  Pintajännitys  pitää sitä kasassa ilmavirrassa eikä sen ole tarkoitus olla pienimmällä vastuksella, kunhan vajoaa. ”Pisaroitakin” on kuvattu monen muotoisia räiskäleitä.

Putoava sadepisara, kuva: Alistair McClymont

Perko

Energian kulutuksella  ja rahankulutuksella   voi olla kuitenkin joltinenkin ero.  500 €  edustusautoon verraten  vähäkulutuksinen  tesla  ei ensimmäiseen vuosikymmeneen tunnu edulliselta.   Hiiltä palaa siinäkin kun hankkii itse niitä erotusrahoja tai joku toinen. Mitään hyvää ei tunnu olevan luvassa.  Jos asuisin kaupungissa  niin harkitsisin millä kuljen mutta näissä metsissä  on oltava auto tai hevonen on nivelet sellaiset.

Puuki

Kun vesipisara tippuu pilvestä maahan tyynessä säässä, niin kyllä sen muoto on optimaalinen vastukseen nähden. Eli muoto on sen pienimmän ilmanvastuksen muovaamana pisara.

Teslan kokonaishiilidioksidipäästöt on suuremmat kuin vanhan 2 l bensa-auton päästöt.  Ison auton ja sen akuston valmistus ja sähkön tuottamisen aiheuttamat päästöt sen aiheuttaa.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Elikkä saadakseen tarkan kulutuslukeman autolleen pitäisi ajaa matka, jonka on ensin mitannut vaikka Google Mapsin avulla, ja sitten käydä kahdesti tankilla – ennen matkaa ja sen jälkeen. Samalla selviää matkamittarin mittarivirhe. Nopeusmittarin virheen mittaamiseen tarvitsee lisäksi mitata kulunut aika.

Tolopainen Tolopainen

Jaa niinkö, mistä se tietokone tietää että olen vaihtanut renkaat. Se ei mittaa todellista kuljettua matkaa vaan aina saman laskennallisen. Minä en ole todellista kulutusta autolle edes mitannut. Niin tämä oli vastaus Jätkälle.

Visakallo Visakallo

Minkä verran se Tolopaisen korealainen kuluttaa? Meikäläisen Mitsubishin kulutus on nyt 10 000 km matkalla ollut 6,9 litraa /100km.

Tolopainen Tolopainen

Nyt menee hiukan alle 5l/100km tietokoneen mukaan. Tarkkaa kulutusta en ole mitannut. Päästöt puolittuisivat, jos kaikki henkilöautot olisivat pienikulutuksisia dieseleitä. Tosin uudet euronormit nostavat niiden kulutusta ja polttoainevero vie kannattavuuden.

Haba Haba

Wtf. Polttoainevero vie kannattavuuden?

Milloin kuulemme uusimmat Kekkos tarinat, jatkuhan saaga?

Tolopainen Tolopainen

No käviskö käyttövoimavero, prkl kun on niin monenlaisia veroja.

rööri roope

Kotimaan litkulla kulutus 9.5l/100 km,russian halvalla 8.5 l/100km.

En tiedä mistä ero johtuu.

Esillä 10 vastausta, 8,551 - 8,560 (kaikkiaan 33,817)