Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,495 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 9 minuuttia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 931 - 940 (kaikkiaan 32,497)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Koeajohan siinä on syytä tehdä, mutta kannattaa ensin selvittää asiat kotona, ettei tule yllätyksenä – edes itselle. Tuolla Harvainvallassa se uuden hankkiminen taisi tulla isäntänä iteään pitävälle ikäänkuin puskista.

    rööri roope

    Kesäkumit 300e.Talvikumit 400e.Ei oo kallista vaihtaa vaikka uudet joka vuosi noilla jessen kilometreillä.

    Russiasta saa uudet nokiat vielä halvemmalla.2017 talvi nokiat 185 ekee+asennus 38 ekee.

    Muuten nokian renkaat valmistetaa russiassa aika moni suomessakin myytävä.

    jees h-valta

    Ja maailmako pelastuu kun renkaat puolikäytetään. Muistaakseni raakakumistakin on niukkuutta maailmassa ja uusiokäyttö senkun takertelee milleen missäkin. Kyllä voin tunnustaa, ajan renkaat kyllä sakkorajoille mutta tiedostan myös kun ne alkavat olla huonossa kunnossa. ja onpa tutkimusta siitäkin ettei jarrutusmatkoissa olekkaan eroja ainakaan huonompaan päin ”silestooneilla”. Vesiliirto on ainut uhka ja sen minä torppaan yleensäkin koska en aja millään tiellä urissa. Ja tuo EDIT:in kuolaaja taas pöhköttää omia päätelmiään. Kyllä se tietty aina tulee hiukan puskista auton vaihto, ei meillä sitä yleensä kyllä kuukausitolkulla märehditä. Syyt olen jo aikaa kertonut ja se ei mairittele täällä niin ihailtua saksalaismerkkiä.

    Nimetön

    No terveelliset on Gla.lla harrastukset!

    Minä en tänään ajanut kuin 68km Nishikin laadukkaimmalla hybriinillä 899 e. Tuon pyörän kun laitoin niin tuntu että koukkusarvi pyörää en tarvi, mutta kyllä se on vaan nyt alkanut pitemmillä matkoilla tuntuu että ois vaan mukava kun sais väliin otekorkeutta muuttaa. Ensimmäisen hybriinin kun ostin niin käytettynä ja jolla sai mukavasti tuntumaa mikä vois olla itelle sopiva ja samasta liikkeestä kun uuden ostin niin vanha otettiin vaihdossa samalla hintaa minkä maksoin ja hinta vähennettiin uudenpyörän tarjous hinnasta. Samaa menetelmää vois harkita cyclocrossarin kans ens keväänä.

    On mulla aika kauan ollut maastopyöräkin mutta sille en ole keksinyt käyttöä. Oma mielipiteeni maastopyöristä ja läskipyöristä ettei niistä ole iloa juuri muille kuin pyöräkauppiaille.

    Jeese kun saatas vielä letukan lotjake vaihtaan työmatka pyörään niin sillä se mailma pelastus, tai ainakin asia hyvälle alulle….

    jees h-valta

    Kyllä alla on aivan hyvät renkaat vielä ja yksi kesä vähintään vielä ajellaan. Se alkaa tietää silloin kilometreissä auton mittarissa sen kesän jälkeen 45-50000km:ia ja katsotaan sitten mitä tarvitaan. Ainakin toiset renkaat on silloinkin vielä varmasti riittävän hyvät alle jos auto vaihdetaan. 2020 kevät voisi olla aika ideaali aika siihen.

    Nimetön

    Netistä kun ostaa renkaita niin rengasliikkeet osaa kyllä nykyään laskuttaa asiasta ennen kuin renkaat on alla, Euromasterilla nettirenkaat alle ja lasku henkilöautosta reilu satku.

    Jätkä

    Netistä tuli minulle renkaat, ammattioppilaitoksen lasku on jotain 5 € / kpl tasapainotettuna ja allelaitettuna, vanteet pestynä vanteidenpesukoneessa.

    Tuo iso nettifirma tarjosi myös oman sopimuksensa mukaisia rengasliikkeitä edullisesti, mutta minä käytän tuota ”omaa”.

    Rengasvalikoima oli aikamoinen. valitsemaani rengaskokoa ja mallia oli tarjolla 350 erilaista, mistä valita. Oli siellä Nokian Rus-renkaitakin, eikä lainkaan paha hinta, mutta niiden melu on kovempi kuin minun haluamani taso.

    rööri roope

    Rengas planet Joensuu 38 ekee rengastyö ja allelaitto henkilöautoihin.Oli renkaat mistä vaan ostettu.

    Nimetön

    Joo hintahaitari on kyllä melkonen ja Euromasteri voi olla kallein ja hinnastossa on eritelty esim. tasapainopalat ja venttiilitapit ja kannattaa huomioida kans onko hinnastossa kyseessä yksi rengas vai koko sarja.

    Nettirenkailla on kyllä monesti joku nuhujunen huoltoasema asennuksen sopimuskumppanina.

    Jätkä

    Onhan toki juhlavaa istuskella nahkasohvalla leivoskahvilla samaan aikaan, kun marmorilattialla upouusissa merkkihaalareissa vetreät asentajat laittavat renkaat vanteille. Sellaiseen paikkaan kun autonsa vie, se pitää olla pesty ja vahattu, eikä siellä vanhoille vanteille uusia renkaita laiteta, uuden huippuvanteet ne pitää olla. Vanhat pyörät jäävät rengasliikkeen taakse läjään, josta Jeessi ne kaivelee esiin.

    Tosin jo kotimatkalla huomaakin, että ohjauspyörä ei ole suorassa ja tärisee jo alle kahdeksankympin vauhdissa ja ennen kuin pääsee kotiin, alkaa kolina alta, kun alumiinivanteet ovat löyhtyneet.

    Siellä ”nuhjuisessa huoltoasemassa” on vain yksi asentaja, jolla on jopa kymmenien vuosien kokemus, mutta häne on iän takia potkaistu pois Euromasterilta ja palkattu sinne vastavalmistunut asentaja, joka ei voi koskea mihinkään ilman valkoisia asentajanhansikkaita.

    Ja hän tekee rengastyön niin nopeasti rutiinilla, että siinä ajassa ei ehtisi juomaan isoa kupillista Presidenttiä, jos vielä pitää popsia munkki ja kermaleivos.

    Niin! Muistaessani: Pojat vielä käsin momenttiavaimella tarkistivat pyöränpulttien kireyden opettajan valvovat katseen alla.

Esillä 10 vastausta, 931 - 940 (kaikkiaan 32,497)