Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,527 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Kalle KehveliKalle Kehveli toimesta.
Esillä 10 vastausta, 941 - 950 (kaikkiaan 32,529)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Olen yleensä liikkeellä tuolla Visakallon tavalla että renkaat vaihtuu huollossa. Palinilla siis tässä tapauksessa. Tiedän varmasti että saan auton sisään aamun ensimmäisenä aikana ja kerkiän töihin vielä hyvin sen homman jälkeen. Siinä se on pyörinyt hiukan alle viidenkympin ja kait se on se tunnin normivelootus. tuo jätkän kehuskelema momenttikiristys kyllä kuuluu jokaisen rengastyön arkeen ja siihen tarkka autoilija lisää vielä jälkitarkastuksen 500km:n ajon jälkeen. Minä en kuulu heihin.

    Apli

    Rengashotellia käytän ja samasta liikkeestä myös uudet kumit, joskus vertaillu hintoja…

    Jätkä

    Kylläpä ne momentit jäävät tarkistamatta monessa Euromasterissa ja vastaavassa. Kavereilla on mutteripyssyt säädetty niin, että ne vetävät kaikki samaan tiukkuuteen. Se vaan ei aina ole oikein, vaan täytyy jopa tarkistaa, mikä tiukkuus on valmistajan ohjeissa.teen itse jälkikiristyksen – lähinnä emännän muistutuksen voimalla. Joskus on rengasjepet vkiristäneet liian kireälle, joskus ei.

    Harvoin käyn vaihdattamassa pyörät liikkeessä, kotona helposti vaihtuu varttitunnissa ja jos vaihtoehtona on Jeessin 50 €, niin tuskinpa monikaan saa kaksisataa € tunnissa – Puhtaana käteen. Ihmettelen Jeessin ailahtelevaisuutta, kun renkaat ajetaan nuukuuttaan kudoksille, mutta pelkästä renkaiden vaihdosta tuuppaa viisikymppiä rinta rottingilla. Lienee kyseessä kompleksi?

    Nimetön

    Viimes kun minä kesämisukat ostin niin huollossa asentaja tuli sanoon että ainakin yksi renkas on niin kulunut ettei katsastuksesta mene läpi. Asentaja neuvo mistä kannataa tässä kaupungissa renkaita kysyä ja pudotti renkaat alas ja minä huoltoliikkeen sijaisautolla kiikutin renkaat rengasliikkeeseen ja vähän päästä renkasliikkeestä tuotiin renkaat ja asentaja päräytti renkaat paikalle.  Kukaan ei puhunut mitään vannetyön, tasapainotuksen, asennuksen, venttiilitapin, tasapainopalan, jne. hinnasta mitään.

    Visakallo Visakallo

    Uuden WLTP-päästömittausnormin vaikutus alkaa selvitä autokauppiaille ja kuluttajille.
    Lukuisten mallien hinnat nousevat 1. syyskuuta neli-, jopa viisinumeroisilla summilla.
    Esimerkiksi uuden Volvon XC60 -katumaasturin etu- ja nelivetoversioiden hintaero on jatkossa 7 000 euroa.
    207 grammaa päästävän Toyota Land Cruiserin varustelluimman mallin hinta nousee 11 000 euroa.
    Suomi on maailman ensimmäinen maa, jossa uudet WLTP-päästöt otetaan sellaisenaan verotuksen perustaksi.  IS

    Puuki

    Täällä halutaan olla aina kehityksen kärjessä. Verotuspuolella se onkin onnistunut  erittäin hyvin. Autoilun osalta varsinkin.  8 miljardia euroa /vuosi kerätään autoilusta veroja mutta tiestö vaatisi peruskunnostuksen, joka kustantaisi 2,5 mrd€.  Liikenneväylien kunnostaminen toisi tutkimuksen mukaan satojen miljoonien vuosisäästöt . Mutta silti tieverkoston kunnossapidon määrärahoja pudotetaan muutama satamiljoonaa. Joku vm on tosin ehdottanut uutta tiemaksua, jonka tuotto kohdennettaisiin liikenneväylien kunnossapitoon.  Miksiköhän siitä 8 mrd€:sta ei voi korvamerkitä liikenneväylien kunnossapitoon  enempää kuin 1/8-osa ?

    Ruotsissa jopa sosdemit älyää käyttää porkkanaa kannustamalla metsänkasvatukseen ; 20 milj € taimikonhoitoon lisärahaa, lisää työllisyyttä, tuo vientituloja ja verotuloja=valtiolle tuottava sijoitus .  Suomessa vastaava porukka ehdottaa lisäveroja mo:lle kiinteistöveron muodossa. On eroa ällin käytössä kuin yöllä ja päivällä.

    harrastelija harrastelija

    Ainahan se on tiedetty mikä ero on Suomen ja Ruotsin demareilla. Suomessa demarit nostaa sosiaalituet korkeammalle kuin työpalkat ja sosiaalipuoli hoidetaan sitten velalla. Demarivetoinen SAK huolehtii taas siitä, että työllistämiskulut työnantajille tule niin suureksi, ettei yrittäjä voi ottaa työntekijöitä.

    Työllistämällä ongelmaa saadaan hoidetuksi ja sen jälkeen nousevalla kansantulolla voidaan hoitaa myös todellisessa avun tarpeessa olevat.

    Visakallo Visakallo

    Jesselle vielä sen verran renkaista, että olehan varovainen niillä mökkireissuillasi. Vierumäellä keli voi joskus muuttua äkisti pikku-Salpauselän tekemän korkeuseron takia. Toiseksi, rengasratsiassa voi siellä suunnalla saada ainakin uuden rengassarjan hintaisen pikavoiton. Harjavallassa ei taideta sellaisia järjestää, ja jos järjestävät, niin tutut konstaapelit ohjaavat ”sileän kumin Jessen” hienotunteisesti vip-kaistaa pitkin ohi.

    jees h-valta

    Visakallolle tuonne edelliselle sivulle että huomattu on Salpausselän vaikutus. Oikeastaan säätilan temput alkaa jo Hämeenlinna-Loppi välillä jossa on kumma sateinen alue jossa lähes aina on sadeherkkyys aivan omaa luokkaansa. Kyllä renkaat ainakin vielä ovat todella yllättävän hyvässä kunnossa, misukat kestää hyvin. Tämä on silti ollut kyllä tiedossa kauan. Taksikuskienkin suosima rengas.  Luulin tämän kuuman kesän sulattavan renkaat jo mutta tätä ei tapahtunut. VW:ssä yhden kesän aikana meni aika paljon pintaa. Liekö auton painokin hiukan vaikuttanut. Siinä tosin myös rengasmerkki oli joku oudompi.

    harrastelija harrastelija

    Jätkälle: että hehe heh…:) Väärin arvattu – en ole ns. peräkammaripoika! Ei sitä tarvitse olla värisokea, jos vaikka onkin demari.

    Ja viimeiseen kappaleeseen, että on!

Esillä 10 vastausta, 941 - 950 (kaikkiaan 32,529)