Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,511 - 9,520 (kaikkiaan 32,308)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Jos Haba tarvitset edunvalvontaa, niin voin kyllä rohkeasti ottaa minuun yhteyttä.

    Visakallo Visakallo
    A.Jalkanen A.Jalkanen
    Visakallo Visakallo

    Näin voi tosiaan käydä. Suomalaiset osaavat olla aika vihaisia, jos heidät onnistuu suututtamaan. Kokematon nuori eliitti ei tarpeeksi ymmärrä kansan tuntoja:

    https://www.is.fi/autot/art-2000007790490.html

    Puuki

    Jos polttoaineen korkea hinta vielä paljon kohoaa, voi tulla tosiaankin Ranskan tapaista liikehdintää.  Hyvin lypsävä lehmäkin ehtyy jos sitä liikaa kuritetaan  .   Hybridiautotkin kun on vähän kuluttavia pääosin vain paperilla.  Kun lyhyt sähkötoimintasäde loppuu, niin fossiilisen pa:een kulutus lisääntyy vast. norm.painoista polttomoottoriautoa paljon suuremmaksi.  Akkuautot on painavia ja akkujen valmistus vie lisäksi paljon luonnonvaroja .

    Visakallo Visakallo

    Kun liikenteltä on tähänkin asti kerätty yli kahdeksan miljardia euroa vuosittain valtion menoihin, on hyvin vaarallista velkaisen maan eliitin alkaa leikkiä sillä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Toivo Torstai IS:ssä: ”Verotuksen paino siirtyy yhä raskaammin bensalle ja dieselille; tämä tasavero iskee pienipalkkaisiin. Rikkaimmat ajavat sähköllä ja se liikkuminen on verotonta.” Ai miten niin? Sähköön sisältyy veroa ja kalliimman auton ostaja maksaa enemmän veroa.

    Puuki

    Autovero, ajoneuvovero ja polttoainevero on suurin polttomoottorikäyttöisillä.  Mikä on niihin verrattuna sähköauton verokertymä ?

    Gla Gla

    50 000 euron sähköautossa on autoveroa 1000-1500 €. Tuohon 2000 euron romutuspalkkio, niin mielikuvitusta tarvitaan kalliin auton verokertymän saavuttamiseksi.

    50 000 eurolla saa tiloiltaan 25 000 euron hintaluokkaa vastaavan polttomoottoriauton, josta maksetaan autoveroa tuplasti 50 000 euron patteriautoon verrattuna.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Olin siis pahasti väärässä: sähköautoilija maksaa vähemmän veroja sekä autoa ostettaessa sekä sitä käytettäessä, mutta verotonta sähköautoilu sentään ei ole. Vertailun vuoksi, jos sähkövero sis. alv. olisi vajaat 3 snt per kWh ja sähköauton kulutus 20 kWh/100 km, veroa lankeaisi maksuun 60 snt/100 km. Bensa-autoilijalla sen sijaan veroa kertyy euroja per 100 km, jos lasketaan että puolet bensan hinnasta olisi veroa?

Esillä 10 vastausta, 9,511 - 9,520 (kaikkiaan 32,308)