Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,951 - 9,960 (kaikkiaan 32,027)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Haba Haba

    Chevroletin sijoitusta tuossa tilastossa nostaa se että Euroopan mallit ovat Koreassa tehtyjä, ennen tunnettiin nimellä Daewoo.

    jees h-valta

    Nettiautossa löytyy myynnistä ihan aitoja Chevroletin henkilöautoja -90 luvun alusta ja tila-auto Trans-Am jopa niinkin läheltä kuin Pomarkusta liikkeen myynnissä. Se oli jo 2000-luvulta. Katsastettuna. Toki korealaisletukoitakin oli hyvä valikoima. Vanhojakin.

    Gla Gla

    Jees: ”Enpä juurikaan montaa Toyota Corollaa ole minään ikäversiona nähnyt. Kymmenen vuoden jälkeen häviää Corollat kuin tuhka tuuleen. ”

    Onko sinulla kirkkaana mielessä, millainen on Corolla vm. 2011? Minun ainakin pitää katsella nettiautosta, millaisia tuon ajan mallit ovat. Nykyään kaikki näyttää uusilta, 70- ja 80-luvun mallit sentään näyttää vanhoilta. Eli onko nyt niin, että aika kuluu nopeasti, eikä 90-luvun autoja oikein miellä museokelpoisiksi. Juurihan ne oli uusia, tekniikkakin on periaatteessa samaa kuin nyt, ruiskukoneet, katalysaattorit ja kaikki.

    ”Noh, kyllä ne tuolla hajottamon pinkassa näkyy olevan.”

    Luonnollisesti Suomen yleisintä autoa löytyy myös romuttamon pinkasta eniten. Ei ne sentään olemattomiin haihdu, vaikka vähän ruostuvatkin. Mutta melkoinen tunnistaja saa olla että ohikulkijana valtatiellä tunnistaa paalipinkasta auton vuosimallin tarkkuudella ja tekee tilaston eri malleista.

    Kieltämättä olisi kiinnostva nähdä tilasto liikenteestä poiston keski-iästä merkeittäin. Viimeksi sellainen oli TM:ssä -86.

    ”Paljon useammin näkee jenkkejä jopa yli kaksikymmentä vuotta vanhoinakin ja liikenteessä. Usein aivan hienon näköisessä kunnossakin. Joku on ilmeisen ahkerasti sitten korjaillut vaikka ei kait olisi luullut huonoa korjailtavan. Mistähän tällainen tilastoissa näkymätön vääristymä liekään johtuva?”

    1. Sitä näkee mitä haluaa nähdä, lasien väristäkin puhutaan. Tuon ikäisiä jenkkejä on täällä myyty uutena vähemmän kuin Corollaa on liikenteessä. Toisaalta sekin kertoo jotain, että laitat verrokiksi yhden maanosan tuotannon ja yhden automallin. On vissiin puntit tasan silloin.

    2. Harrastajat suosii jenkkejä. 1990…2010-luvun Corolla ei ole kovin suosittu harrasteauto.

    oksapuu

    Niinhän se on että ne vanhat Corollat, Hiacet ja Hiluxit on kuskattu Afrikkaan…

    Hiluxin lavalle sitten pultataan tarpeen mukaan joko Sergei tai Taxi penkit. Niitä Taxi versioita on joskus tullut ihan paikan päällä ihmeteltyä…

    jees h-valta

    Sinnehän ne paremmin sopii koska on ilmeisen vaikeaa tunnustaa (jopa Glallekkin) että sen pellit on paperia ja ruostuu suomen oloissa kymmenessä vuodessa peräpäästään virattomaan kuntoon. Samassa ajassa ei edes jenkin maali vielä himmene alustakoteloiden kyljistä. Monet muutkin automerkit ovat alkaneet kiinnittää huomiota ruosteen estokäsittelyihin. Japsicorollaa ei ilmeisesti tarvitse koska sen tekniikka on paketoitu kestämään saman kymmenen vuotta. Se on vain rehellisen paalikelpoisessa kunnossa sen kymmenvuotiskeston jälkeen. Olisikin parempi alkaa tutkailla vasta kaksikymmentä vuotta vanhojen autojen tilastoa ja merkkejä mitä silloin katsastetaan. Ja jos se vielä suhteutetaan maahantuontimääriin niin oikea kesto autoille alkaa valjeta. Se on totta ettei kukaan ala parsia japsin peltejä mielellään. Kun on ongelmaa saada säädettyä virtaa siihen malliin että saadaan uutta peltiä johonkin kiinni. Hiluxit ja vastaavat runkomallit ovat jopa kymmenkunta vuotta pidempään liikenteessä mutta niissä hajoaa kaikki muu joten sellaisessa sälinätoosassa ei kukaan hirveä ajaa hirvijahti/lahtia pidempään. Löytyihän sieltä nettiautosta 2000-toyotoita kuusi joista puolet ei tieliikennekelpoisia-merkinnällä. Hinnat huikeassa noin 500 alkaen kurssissa.

    Metsuri motokuski

    Meillä on just 10v vanha avensis. Nyt alko joka vuotinen katsastus. Tähän mennessä ollaan päästy joka toinen vuosi.  Vielä ei ole ruosteesta huomautettu kun on sinkitty kori. Uskon että päästään vielä vähän aikaa ilman hitsaamista.

    Gla Gla

    Taitaa olla Jessellä nettiauton hakukriteerit pielessä.

     

    jees h-valta

    Ylläri myös että 2000-Peugeottia löytyi helposti 16kpl ja pois liikenteesä vain saman verran kuin Corolloissakin. Eli sekin kestää paremmin kuin japsin pellipaperit.Siis tarkoitin todella vuosimallin 2000 autoja. Joilla silloin ikää varmasti sen kaksikymmentä vuotta.

    oksapuu

    Höpöä, vanhan Hiacen/Hiluxin diesel moottori on ”ikuinen”, edes purkuosana ei kannata pitää kun ei ole kysyntää…

    Muuten, Hiacea valmistetaan vielä. Jostain kumman syystä ei vaan ole haettu EU-päästö ”sertiä”vaikka Hiluxia dieselinä täälläkin myydään…

    Ei muuten ollenkaan hullumman näköinen peli kun kuvia guuglettaa…

    jees h-valta

    Oksapuu, kuka kaipaisi isokulutuksista ja hirveältä haisevaa Hiluxia vielä korjattuna ehjällä moottorilla. Kun ei todella kori ja pikkusälä kuitenkaan ympärillä kestä kuin sen yhden moottorin iän. Tuossa suvussakin oli hupaa seurata kun yksi ajeli avolavoina aina japsilla. Se vaihtoi sinä aikana tuplamäärän niitä kun minä nuo kolme edellistä avolavajenkkiä. Tai oikeammin ei vaihtanut vaan sinnehän ne jäi maatalon nurkkiin. On nyt jo joku tainnu korjata romut pois. Ei ole pitkä aika kun minun ensimmäinenkin vielä löytyi rekisterihaulla jostain pohjoissuomesta.

Esillä 10 vastausta, 9,951 - 9,960 (kaikkiaan 32,027)