Keskustelut Luonto Metsäammattilaisille tunnustusta

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 34)
  • Metsäammattilaisille tunnustusta

    Tuulikki Hallan väitöstutkimuksen mukaan metsäammattilaisille metsä ei ole vain työpaikka tai luonnonvara. Se on osa identiteettiä, elämäntarinaa, arvoja ja jopa omaa maailmankuvaa. Metsä on läsnä sekä työssä että vapaa-ajalla, lapsuuden muistoissa ja tulevaisuuden toiveissa. Tutkimuksen perusteella metsäammattilaisten metsäsuhde on syvä, henkilökohtainen ja tunteikas.

    Perinteisesti metsäkeskusteluissa ja metsäuutisoinnissa on ollut voimakkaan syyllistävä sävy. Metsäammattilaisia on totuudenvastaisesti esitetty murhaajina, raiskaajina ja tappajina, joille metsät ovat vain puuta. Ei siis ihme, että jopa 93 % metsäammattilaisista on tyytymättömiä metsäuutisointiin ja metsäkeskusteluun. Loput 7 % saattavat olla niitä, jotka identifioituvat metsäammattilaisiksi ja haukkuvat heitä päivittäin somessa ja lehdissä, kuin olisivat sitä parempaa osaa metsäammattilaisista.

    Muuttaako tutkittu tieto mitään? Saavatko metsäammattilaiset viimein ansaitsemaansa tunnustusta luonnon hyväksi päivittäin tekemästään työstä. Kunnioitetaanko metsän tärkeyttä metsäammattilaisten arvoissa ja elämässä jatkossa enemmän?

  • Rane2

    ”Mutta kun iso aukko ahdistaa, sekä jokamiestä että hömötiaista! ”

    Juu,näin olen ymmärtänyt.Kumpikin kuitenkin kykenee siirtymään aukon vieressä olevaan pystymetsään,toinen jalan ja toinen lentämällä…

    Petkeles Petkeles

    ”Olisiko lähdettä väitteelle, että Saksa peruuttaa ennallistamisesta? Jos se olisi totta, se lupailisi joustoja meillekin.”

    Vitut tässä mitään lähteitä tarvita.

    Visakallo Visakallo

    Onko Petkeleksellä miten saksankieli ja sen voimasanat hallussa?

    Husq165R

    Tuo Saksa/ennallistamisesta luopuminen on siis valetta! Kuten jo kesäkuussa niin monet muutkin ”karhuhavainto viikottain”. Jne. Jne. Jne!

    Pottumontun ehdottomassa eliitissä ok! Yleensä pidetään huonona tapana! Mutta kiitollinen täytyy olla, vai mitä AJ!

    Rane2
    Visakallo Visakallo

    Vanha Husowarna ei ole tainnut paljoakaan onnistua karhuja näkemään?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    No, ei yksi meppi kesää tee, vaikka on ns. vaikutusvaltainen. Tehdään ennallistamiseen hyvät suunnitelmat ja toteutetaan maltilla, parhaasta päästä aloittaen.

    Visakallo Visakallo

    Pitäydyn kyllä ihan mielelläni tässä palstan sarjavalehtelijan roolissa. Se kun pitää muutamat hereillä, kun he eivät voi koskaan tietää, jos vaikka tyrkäänkin valeitten sekaan joskus jotain tottakin…

    Visakallo Visakallo

    Kannattaisi A.J. kuitenkin meidän suomalaisten myös tutustua saksalaisten lisäksi myös ranskalaisten, italiaisten, -ja jopa ruotsalaisten ennallistamiskäytäntöihin. Näissä EU-peleissä kun suomalainen ”kympin tyttö”kun ei mitään voita. Vähän tyhmän, toistenkin puolesta maksavan osan siinä vain saa, jos ei osaa kunnolla pitää puoliaan. Eiköhän tästä ole jo aivan riittävästi esimerkkejä niiden 31 vuoden EU-jäsenyytemme ajalta.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tietenkin seurataan mitä muualla tapahtuu.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 34)