Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Viewing 10 replies - 31 through 40 (of 600 total)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • Pähkäilijä

    *** Pähkäilijälle on kerrottava,ettei paku sovellu minulle ainoaksi autoksi. Tarvitsen myös kulkuvälineen,millä 4-5 henkilöä väljästi matkustaa. Ja koska itselläkin on mittaa liki 2m niin ihan joka autossa ei takanani ole polvitilaa pienellekään pähkäilijälle. Muutenhan joku paku olisi kyllä ihan kelpo.
    Lähetetty: 3 h, 19 min sitten
    Lähettäjä: Horjumaton
    ############

    saa noita pakureita lisäpenkkiriveillä, tuntevat nimen tila-auto usein.

    hiliman

    ”Sitä bensaa pitää kuluttaa tai sitä lakataan jalostamasta. Se on halpaa hupaa ja meneehän se sentään matka-ajossa hyvinkin kahdellatoista/sadalla.”

    Eletään 2000-lukua, joten miksi kehua isolla kulutuksella? Uusiutumattomia luonnonvaroja pitäisi säästää eikä tuhlata. Vai meninkö Jessen provoon 🙂

    Leevi Sytky

    Jesse on muuttunut ihan vouhkaksi. On sitä kapitaalia kertyny, nääs.

    Portimo

    Täällä metsäajossa vanha King Cap vuosimallia 89. Ei tarvitse enää varoa risukossa tulevia naarmuja mutta toisaalta monenlaista näpräämistä siinä välillä on. Nelivetoinen lava-auto on mettämiehelle aivan ehdoton. Pitäisi varmaan vaihtaa parin vuoden päästä nuorempaan.

    Horjumaton

    Pähkäilijä ; saa noita pakureita lisäpenkkiriveillä, tuntevat nimen tila-auto usein.

    *** Se on kyllä totta ja joku Mesen V nelikkona olisikin varsin maukas,hinta vaan lievästi sanoen suolainen.

    huithapeli

    Jos haet tilavia oikeita maastoautoja, niin vaihtoehtoja on mielestäni kaksi tai kolme: Land Roverit, MB:n G-sarja ja Toyotan Land Cruiserit. LR tuotteiden ongelmana on laadun vaihtelu, sillä jostain syystä osa autoista on todellisia rytöjä toisten kestäessä melkein mitä vain. G-sarjassa taas hankintahinta on melkoinen käytettynäkin. Hieman jos antaa periksi maasto-ominaisuuksissa, niin Toyota voisi olla ihan hyvä valinta. Maastureissa käyttökustannukset ovat valitettavasti varsin suolaiset (jos sillä on merkitystä).

    Seuraavaan kastiin menee sitten nämä ns. citymaasturit, Subarut, Volkkarit ja Skodat yms. joissa ”maasto-ominaisuudet” riittävät lähinnä huonosti hoidetuille ja auratuille metsäteille. Mutta lieväkin korotus, hyvät renkaat ja edes jotenkin toimiva neliveto vie jo moneen paikkaan. Skodasta on ainakin itsellä hyvät kokemukset (taitaa tosin olla liian pieni horjumattomalle), tyytyväisiä Subarun omistajia on tavattu, mutta onpa jututettu pettyneitä Volvon V70 crosscountryn omistajia.

    Jos metsäkalustoa on enemmän kuljeteltava niin harkitsisin jotain neliveto lava-autoa, jossa on toinen penkkirivi kopissa. Lavalle voi huoletta laittaa sahat ja polttoaineet ilman pelkoa verhoilun kärsimisestä tai hajujen leviämisestä matkustamon puolelle. Lukittava lavakate antaa säältä ja voroilta suojan, olipa lavalla sahoja tai matkatavaroita.

    Visakallo

    Monipuoliseen käyttöön olisi vielä nämä kuorma-autoksi rekisteröidyt 5-paikkaiset pick-up:it.
    Niitäkin löytyy useampia merkkejä.

    rekkamies

    Laitettiin tuurin vaihtoautoksi farmarimallin VW Golf 1,6 litran diesel koneella, neliveto ja korotettu alusta. Vähän paremmin pääsee metsäautotielle poikkeamaan.
    Otettiin takapenkit pois, joten sai rekisteröityä pakettiautoksi. Todella pienet käyttökulut , autovero pienempi, kulutus 4-5 litraa satasella.
    Tavaratilaan mahtuu tarvittava rekvisiitta rasvarin pöntöt ym. Maantiellä miellyttävä henkilöautomainen ajaa.
    Käyttö kylläkin rajoitettua, ei voi paljon perheen kanssa ajella.

    hemputtaja

    ### Laitettiin tuurin vaihtoautoksi farmarimallin VW Golf 1,6 litran diesel koneella, neliveto ja korotettu alusta. Vähän paremmin pääsee metsäautotielle poikkeamaan.
    Otettiin takapenkit pois, joten sai rekisteröityä pakettiautoksi. Todella pienet käyttökulut , autovero pienempi, kulutus 4-5 litraa satasella.
    Tavaratilaan mahtuu tarvittava rekvisiitta rasvarin pöntöt ym. Maantiellä miellyttävä henkilöautomainen ajaa.
    Käyttö kylläkin rajoitettua, ei voi paljon perheen kanssa ajella.
    Lähetetty: 0 min sitten
    Lähettäjä: rekkamies ###

    Kyllä se konsteilla onnistuu perheenkin kanssa.

    Pistää vain taakse ylimääräiset immeiset ja antaa lakanan evääksi. Neuvoo vielä, että jos tulee viranomaiset laitatte maate, vedätte lakan silmille ja näyttelette kuollutta.

    Varmasti poliisi ei huomauttele pakettiautokielloista, kun kertoo kuskaavansa ruumiita hautaustoimistoon.

    Visakallo

    Vielä voi yrittää viimeistä konstia, jos viranomainen herättelisi sieltä lakanan alta:
    Nakittaa tiukasti konstaapelia silmiin ja sanoo: ”Vufh!”

Viewing 10 replies - 31 through 40 (of 600 total)