Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 991 - 1,000 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    Jeessi: -Ihan yhtä lujaa menee isosta nykydieselistä iso käyttövoimavero kuten nuo kutoskoneiset dieselit ovat joita katseltua on tullut. Pakettiautoissa ja kuorma-autoissa on edullisempaa mutta työkalut vie työhalut. Onhan minullakin kaksi isokoneista bensa-autoa joista tämä avolava on huomattavasti edullisempi pakkaus. Tällaisilla veroilla nyt ei kovin paljon pitäsisi ohjaavaa vaikutusta olla mutta ihmeen pöhköjä ihmiset vain ovat juoksemaan näiden ”piperrysverojen” tapaan. Saapi meikis kuitenkin sitten ostella niitä edukkaasti.”

    Kyllä sinulla on tietenkin nuo Käyttövoimaverot ja käyttömaksut selvää pässinlihaa, mutta jos joku ei ole perillä niistä, niin kertaushan on ”opintojen äiti: -Käyttövoimavero on se vanha Dieselvero, joka määräytyy ajoneuvon painon mukaan. Se lankeaa aina jokaista alkavaa sataa kiloa kohti. Jos auto on rekisteröity pakuksi, sen käyttövoimavero on erittäin paljon pienempi kuin vastaavan henkilöauton vero.

    Käyttömaksu määräytyy nuoremmissa autoissa maahantuontirekisteröinnin yhteydessä määriteltyihin päästöihin. Ellei ne ole tiedossa, ne määritellään ”vanhan kaavan mukaan”

    Tuosta syystä suurin osa isoista dieselkäyttöisistä autoista on rekisteröity pakuiksi.

    jees h-valta

    No jes, ensimmäiset sata sivua rautaista autoasiaa on tosiasia joten eikö muka autot kiinnosta metsäkansaa??

    Jätkä

    Noin puolet on Jeessin hehkutusta ja ioput pelkkää härnäystä.

    jees h-valta

    Ai, minäkö se syyllinen taas olinkin?

    Visakallo Visakallo

    Olosuhteista johtuen voin aika usein kokeilla monenmerkkisiä ja -mallisia uusia autoja, joten jonkinlaista tuntuma autojen kehitykseen on viime vuosina tullut. Jessen kirjoituksista kuuluu jonkinasteinen menneen maailman kaiku. Olisi ihan hyödyllistä tutustua aivan uusimpiinkin automalleihin, -jopa niihin japanilaisiin ja muihinkin Kauko-Idän kulkuneuvoihin. Siinä saattaa käydä niin, että vanhat mielikuvat eivät enää vastaakkaan tämän päivän todellisuutta. Kymmenen vuotta on nykymaailmassa erittäin pitkä aika kun autoista puhutaan. Suomessa on vuosikymmenet totuttu veropolitiikan takia ajamaan vanhoilla autoilla, mutta nyt tämäkin tulee muuttumaan, kun verotus suuntautuu uuden auton hankinnan sijasta sen käyttöön. Siinä järjestelmässä vanhalla autolla ajaminen tulee vähemmän kannattavaksi.

    jees h-valta

    On kyllä kokemusta uusistakin ja työkaverin Skoda-kokemus esim. loppui alta vuoden vaikka oli kaikki nykyhärpäkkeet eli tietotekn.näytöt jne, jne. eli nippelitekniikkaa.  Aika nopsaan vaihtui saksalaiseen farkkuun. Autoilun yksi opetus oli hänelle ettei liian halvalla saa hyvää. Sitten seuraavassa alkoi löytyä niitä mukavuus/ajonavustus-ja valvontalaitteita yms. Esim. alkoi löytyä kunnollisia istuimia sähkösäädöillä jne, takatavaratilan kannen autom. avaukset (esim.lapsiperheelle hyvä) jne,jne.

    Visakallo Visakallo

    Yksi hyvä juttu on myös sähköinen huotokirja. Ne paperiset oli silloin aikoinaan turhankin helppo väärentää. Toinen hyvä on älypuhelimen ja auton saumaton kommunikointi keskenään. Onnettomuuksien ja varkauksien varalta on taas automaattinen hätäkutsu ja auton paikannus hyvä olla olemassa.

    Tolopainen Tolopainen

    Jos Jesse haluaa, että auto ei ole suurimman osan aikaa korjaamolla saksalaiset autot saa unohtaa, on mentavä Aasiaan. Mikään eurooppalainen ei pääase samaan laatutasoon eikä lähellekään samaa hinta ja laatusuhdetta. Saksalaiset huijaavat nykyisin kaikessa, laatu on täysin ala-arvoista ja se näkyy muissakin heidän tekmissään koneissa ei yksistään autoissa, hyvä maineisista työkoneista on tullut vikapesiä.

    Visakallo Visakallo

    Nykyautot ovat ajo- ja teknisiltä ominaisuuksiltaan niin lähellä toisiaan, että myynti tehdään enemmänkin mielikuvien avulla.  VW-konserni käytti vuonna 2015 yli 6,2 miljardia euroa markkinointiin.  GM 4,8 ja Daimler 4,7 miljardia. Yli neljä miljardia käytti myös Ford ja kolme miljardia Toyota ja Fiat Chrysler. BMW:n satsaus jäi alle kolmen miljardin.  Koko autoteollisuuden mainosraha oli  yli 44 miljardia euroa.

     

     

     

    jees h-valta

    Kertoo siitä ettei esim. BMW:n tarvitse tehdä mielikuvia vaan se on legendaarinen laatumerkki joka mielikuvissa on ilman prändäämistäkin juuri sitä. Tolopaisen käsitteet taitaa löytyä myös tuolta museoajoneuvokalustosta.

Esillä 10 vastausta, 991 - 1,000 (kaikkiaan 5,990)