Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,001 - 1,010 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen Tolopainen

    Sinäpä sen tiedät, kun et pystynyt bemaria pitämään. Alkoiko ajokengät puristaa, vai menikö hohto merkistä, kun maineelle ei ollut mitään vastineta.

    jees h-valta

    Kyllä sillä viimeiselläkin Touringilla yli 350000 oli jo ajettu ja vasta autoliikkeen koeajolla se alle hajosi. Moniurahihna katkesi ja kaveri vain ajaa ryttyytti ja sai siihen liikkeelleen monen sadan euron remontin. Tosin sai myös autokaupat ettei se aivan tappion puolelle mennyt hänellekkään. Muuten tosi huoleton auto paitsi että oli diesel ja kokosi sitä nokipaskaa nurkissa joka paikan tukkoon. Sekään ei ollut ongelma kuin katsastuksella jossa kehotettiin vetämään kylää ympäri lusa pohjassa pienen aikaa. Sitten saatiin arvot ok.

    Puuki

    Aasiaan voi mennä auton ostomielessä ja ostaa vaikka mersu, joita on tehty Kiinassakin jo yli miljoona kpl:tta. Volvojakin siellä tehdään, tosin eurooppaan myydyt mallit tehdään enimmäkseen Ruotsissa ja kaiketi osa vielä Belgiassakin. Vastaavasti aasialaisia autoja tehdään Euroopassa, mm. Nissania.

    Mitä tulee aasialaisten autojen eurooppalaisia autoja parempaan laatutasoon, niin siitä voi olla montaa eri mieltä. Ainakaan katsastustilastojen mukaan esim. korealaiset ei ole  kärkipäässä kestävyydessä.

    Suurin osa entisistä laatumerkeistä tehdään nykyisin muualla kuin euroopassa. Useimmiten Kiinassa. Mm. Bosch-merkkiset laitteet.

     

    jees h-valta

    Autojen vikatilastoa kannattaa katsoa vasta kymmenen vuotta vanhemmista autoista niin todelliset kestotuotteet alkavat pikkuhiljaa löytyä. Auton käyttökaarihan periaatteessa olisi hyvinkin yli kaksikymmentä vuotta mutta eihän se nykymaailman kaupallisuudessa käy.

    jees h-valta

    Minullakin on siisti ja täysin virheetönkorinen VW joka pienillä remonteilla menisi hyvinkin seuraavan kymmenen vuotta ilman pientäkään ongelmaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Minun auto memee varmasi seuraavat kuusivuotta ilman korjauskustannuksia, vaikka kone hajoaisi. Joidenkin vanhat romut menee paalaimeen, jos niin käy.

    Gla Gla

    Jessen ajotahdilla 10 tkm/vuosi nykyisen 180 tkm mittarilukeman päälle autosi olisi vähemmän ajettu kuin omani tällä hetkellä, joten sen suhteen mitään ihmeellistä remonttia ei pitäisikään tulla. Tosin ”ilman pientäkään ongelmaa” on taas määritelmä, jonka jokainen skaalaa omia käsityksiään vastaavaksi. Toisille jakoketjukin on vain kuluva osa, toisten mielestä sitä ei pitäisi olla tarvetta vaihtaa auton elinkaaren aikana kertaakaan. Ja toisilla kuluvien osien normaali vaihtotahti on erilainen kuin toisilla jne.

    Visakallon Mazdan herättämän kiinnostuksen takia googlettelin, josko kutosta pienempää, mutta cx5:sta matalampaa farkkua olisi lähivuosina tulossa. Matalaviritteinen, erittäin taloudellinen kaksilitrainen vapaastihengittävä kone on miellyttävä poikkeus nykyisten pikkuturbojen aikana. Kolmosesta löytyi varsin hyvännäköinen kuva, joka pesee Auriksen ja Civicin täysin. Valitettavasti se oli vain tavallisena maavaraltaan matalana autona. Toinen hieno malli oli coupemainen ja siten ehkä tiloiltaan vaatimaton cx-4, mutta se on ikävä kyllä tarkoitettu vain Kiinan markkinoille:

    http://www.autoblog.com/photos/mazda-cx-4-0/#slide-3871658

     

    Puuki

    Tuosta autojen päästöasiasta pitää vielä lisätä sellainen juttu, että paperilla vähäpäästöiset pienitilavuuksiset turbomoottorit saattaa aiheuttaa käytännössä isoja päästöjä.

    Kulutus nousee kovasti, kun alitehoisella moottorilla varustettua autoa kuormitetaan tavallista enemmän.

    Dieselmoottoristen h-autojen valmistus hiipunee kohta kokonaan. Monissa suurissa kaupungeissa ei tulevaisuudessa saa ajaa dieselhenkilöautoilla.

     

    jees h-valta

    Puuki oikeassa, nyt jo euroopankin kaupungeista ainakin yhdessä rajoitetaan dieseleitä.

    jees h-valta

    Gla tuon VW:n ketjun suhteen oikeassa mutta en pidä sitä kuitenkaan NIIN suurena ongelmana että jos haluaisin autoa pitää ettenkö sitä remppaa tekisi. Toki monessa menee auton iän mutta useimmissa se venyneenä kyllä pitää ääntä jo moniakin vuosia vaikkei se yleensä katkea. Tuo VW:n ongelma on todennäköisesti aiheutunut edellisen omistajan käyttämästä väärästä öljystä. Jos olisi tehty huollot VW:n merkkihuollossa olisi suhtvarmasti edelleen kunnossa. Niin monen VW:n remppaajan kanssa näistä jo keskusteltu. Mutta kummakyllä jotkut haluavat säästää heti kun ilmaishuollot on ohitettu. Huoltohistoriaa oli mutta vääristä korjaamoista.

Esillä 10 vastausta, 1,001 - 1,010 (kaikkiaan 5,990)