Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,051 - 1,060 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Se on totta, että samanmerkkisten, mutta eri mallien välillä voi olla eroja. Jesse tuolla edellä veteli tapansa mukaan vähän mutkia suoriksi ainakin Mitsubishin ja saksalaismerkkienkin suhteen.  Mitsibishi Outlandereissa on ollut ainakin takapyörän laakerivikoja, mutta taas ASX on mallin alusta alkaen, eli vuodesta 2010 ollut vähävikaisimpien automallien joukossa niin Saksan, Britanian, Ruotsin, ja Suomenkin vikatilastoissa. Taisi se olla pari-kolme vuotta sitten olla luokassaan Euroopan vähävikaisin automalli.  Aivan samoin saksalaismerkeissäkin on suuriakin laatueroja eri mallien välillä.  Eihän näissä autoasioissa kannata itselleen mitään keinotekoisia rajaesteitä asettaa.  Reilu kymmenen vuotta sitten korealaisia autoja ja luotettavuutta ei välttämättä rinnastettu, mutta nyt se on täyttä totta.  Esim. Hyundai i20 ja i30 ovat jo pitkään olleet erittäin vähävikaisia autoja.  Myös ranskalaiset autot tunnettiin ennen varsinaisina vikapesinä, mutta sekään ei ole enää niin kuin silloin  ennen.

    suorittava porras suorittava porras

    ranskalaisista..

    Megane vm 2000  0-70 000km

    -yksi puola vaihdettu normaalien huoltojen lisäksi

    Laguna vm 2003  0-130 000 km

    -raidetangon päät ja alapallonivelet vaihdettu  + takapyörien tuennan kumipuslat

    Megane dsl Break  vm 2007  0-200 000 km

    – raidetangon päät ja toinen alapallonivel + starttimoottori + tuullasi vaihdettu norm huoltojen lisäksi (huoltoväli 30 000km)

    ….että ei ihan hirveiksi vikapesiksi voi sanoa .Kaikki laakista läpi katsatuksessa . . Ohjausnivelet vaativat tosin tarkkaavaisuutta  . Ne toki voivat lalueta autosta kun autosta nyky tiestön kunnon tietäen

     

    Visakallo Visakallo

    Peugeotin tietyt mallit taisivat silloin pitää sitä ranskalaisten autojen kyseenalaista kunniaa yllä vähän toistenkin puolesta. Jotkut Peugeotin mallit taas kestivät yhtä hyvin kuin muutkin autot.

    Visakallo Visakallo

    Laskeskelin, että lähisukumme on ajanut 50-luvulta lähtien brittiläisillä, neuvostoliittolaisilla, amerikkalaisella, italialaisilla, ranskalaisilla, suomalaisella, espanjalaisella, venäläisillä, ruotsalaisella, saksalaisilla, korealaisella, tsekkiläisellä ja japanilaisilla autoilla.  Ylivoimaiseti eniten remonttia teetti valitettavasti suomalainen uutena hankittu Saab 99 vm -73.  Seuraavaksi eniten remontoitiin Peugeoteja ja Opeleita.  Ylivoimaisesti vähiten on tarvinut korjata japanilaisia, vaikka niitä on ollut eniten, eli viisi kpl.

    jees h-valta

    Johtuu ehkä siitä että niillä muilla viitsi ajaa mutta vanhemmilla japseilla ei. Muovipenkkeihin jäätyi melkein perse kiinni talvella ja yleensäkin siellä istui melkein maassa. Muovit sälisi ja kolisi ja jousitus vietrasi pohjia myöten. Onhan ne siitä hiukan parantuneet mutta kyllä ne sen viisi-kuusi vuotta eurooppaa jäljessä laahustaa.

     

    lastunraapija

    http://www.srf.ch/news/schweiz/so-tricksen-autobauer-bei-der-abgasreinigung

    Tuossa on eilinen uutinen, joka ei vielä ole Suomessa päässyt julki. Folkkarin päästötrikit ovat saaneet seuraa useammilta merkeiltä. Nyt niin, että päästöjen hallinta dieseleissä toimii sen 20 minuuttia, mitä virallinen päästötesti kestää. Mutta annas, kun ajetaan pari minuuttia kauemmin, niin päästöjenhallintaohjelma putoaa ihme kyllä pois päältä. Tai sitten 19 astetta lämmintä on liian kylmää päästöohjelman pitämiseksi päällä, kun virallinen päästötesti tehdään 20-30 asteiden välisessä testihuoneessa. Maantien päällä testattuna folkkarit olivatkin nyt paremmasta päästä pakokaasuissaan. Jos ei kielellisistä syistä linkin teksti kaikille aukea, niin kuvista käy ilmi muutaman automallin päästöylityksen suuruus sallitun päästön kerrannaisina. Esim. 17-kertainen ylitys parhaimmillaan!

    jees h-valta

    Mielenkiintoista, taitaa se ”sädekehä” olla nyt sitä samaa dieselinkatkua kuin niissä volkkareissakin. Mutta ei tule kyllä yllätyksenä. Tietää dieselautojen katoamista henkilöautoluokissa.

    Visakallo Visakallo

    Jesse: ”Onhan ne siitä hiukan parantuneet mutta kyllä ne sen viisi-kuusi vuotta eurooppaa jäljessä laahustaa.”

    Mitähän sinä Jesse oikein puhut?  Vaikuttaa vahvasti siltä, että olet ehkä viimeksi istunut jossain kymmeniä vuosia vanhassa Hiacessa. Kokeilisit edes kerran uutta japanilaistakin autoa.  Eihän sitä ostaa tarvitse, mutta tietäisit jotain nykyajasta!

    jees h-valta

    Ei, kyllä noista henkilöpiileistäkin on riittämiin kokemusta. Niitä kyllä tässäkin suvun piirissä on piisannut. Tarkoitin todella mitä sanoin, eikä tämä ole vain minun mielipiteeni, aivan yleistason käsitettä autoalan piirissäkin.

    Jätkä

    Nämä nykytaksiyrittäjät ovatkin näköjään todella tyhmiä kavereita. Ensinnäkin kaikki polkevat diesel-autoilla, vaikka ne ovat niin äänekkäitä, savuttavia, laiskoja ja aina korjaamolla. Vaikka ne kuluttavat saman verran polttoainetta kuin bensavehje ja Dieselvero on niiiiiin hirmuinen.

    Toisekseen läheskään kaikki eivät ole Mersuja, eivät edes saksalaisia, vaan on jopa ranskalaisia  ja japanilaisia tila-autoja. Häpeän huippu on se, että varsin usein tulee vastaan tiellä KIA taksin kilpi katollaan!

    Onkohan nämä nykytaksit jo kaikki niitä uubertakseja?

Esillä 10 vastausta, 1,051 - 1,060 (kaikkiaan 5,990)