Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,111 - 1,120 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Ja pahoitteluni Gla, ymmärsin nyt että ethän sinä mopoautolla voi ajaa kun japsit eivät taida niitä edes vielä valmistaa. Eurooppalaisten,lähinnä ranskalaisten laatuhan ei tietty sinulle sovi. Pitäähän sitä sälinät ja kolinat kuitenkin kulkea mukana tutusti ja turvallisesti. Juuri kuten Corollassa!

    Gla Gla

    Ei ole tullut vastaan mopoautoa, johon mahtuisi nelihenkinen perhe ja sen tavarat ja jolla voisi ajaa moottoritiellä 120 km/h. Sen sijaan minulla on auto, jonka kuljetuskyky on samaa luokkaa kuin sinulla ja jolla pääsee yhtä nopeasti perille.

    Jätkän kommenttiin sen verran, että dsg toimiessaan on sen verran fiksu, ettei kuluta manuaalia enempää. Mutta miksi Jees autosi vaihtaa cruisella ylämäessä pienemmälle, mutta itse kaasupoljinta painaen ei vaihda?

    oksapuu

    Heh…

    Tuo Hummer H1 5,7 litran bensaversio lienee paras mitä siviilipuolelle on koskaan valmistettu…

    Kevyet mullat tuollekkin edesmenneelle automallille…

    harrastelija harrastelija

    Kavereiden kanssa aloiteltiin autoalan aakkosia 1960. Vitsinä tavallaan puhuttiin Hispano-Suizasta. Tiedettiin vain, että se oli Espanjalainen loistoauto, jossa oli Jeesin ihannoivat monilitraiset moottorit. Parhaassa mallissa oli 750 hv:n moottori!

    Omissa autoissa yksi edullimista oli Citroenin ”karvahattumalli” 1989. Se hattu tuli muutoksesta pakettiautoksi verotuksen kierron vauoksi.

    Entinen omistaja oli ollut niin valveutunut, että autossa oli NMT-”kännykkä”. Kaasunestejousitus pelasi kuin unelma, 2-paikkaisena oli joissakin tapauksessa etua :). Takana oli hyvät makuupaikat kahselle!

    Moottorina oli mielestäni jo legendaksi tullut ranskalainen 1.9 litran diesel. Sen jälkeen ei ole juuri rankalaiset kiinnostaneet C5:kin oli varsinainen vikapesä.

    Visakallo Visakallo

    Suora kysymys Jesselle: Oletko itse ajanut tai ollut kyydissä 2010-luvulla valmistetuissa japanilaisissa tai korealaisissa autossa? Jos olet, niin mainitse missä niistä.

    Visakallo Visakallo

    Kauppalehden mukaan BMW piti maailmalla premiumien johtopaikkaa kymmenen vuotta. Marraskuussa sen vei Mercedes-Benz. Kolmantena roikkuva Audi jää koko ajan kaksikosta. BMW:n myynti kasvoi tammi-marraskuussa 5,9 prosenttia.  Mercedes  kiiti yli 12 prosenttiin.

     

    Puuki

    Ensimmäinen oma auto itselläni oli n. v. -75  niinkin edistyksellinen, että siinä oli nappikäynnistys. Ainut huono puoli autossa oli, että lämmityslaite puhalsi jatkuvasti lämmintä ilmaa eikä sitä saanut pois päältä.  Auto maksoi 200 mk ja oli peltoautoksi ihan käypänen. Merkki oli Fiat 600.

    USA:n myydyin automalli on muuten nykyäänkin Fordin 150 pickup bensamoottorisena. V8 taitaa olla ja kulutuslukemat sen mukaiset mitä painavalta autolta voi odottaa.  Kun bensagallona maksaa saman minkä litra täällä, niin sen hinta ei ole esteenä ajella varmastikin maaseutualueille hyvin sopivalla kalustolla.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Muisteluosastolle kun mennään, niin tässä tähänastiset: Honda Accord, Peugeot 309, Ford Thunderbird, Volkswagen Passat, Peugeot 307, Skoda Yeti. Veikkaan, että pysyn eurooppalaisissa, mutta samaan hengenvetoon on todettava, että kyse on varmaan makueroista eikä todellisista eroista eri mantereiden autojen hyvyydessä. Kanadassa sanoivat muuten 1990-luvun alussa amerikkalaisista autoista, että ensin niistä hajoaa kori, moottori ja vaihteistot kyllä kestävät.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Miten lienee tollanen viittä vaille romutusarvossa oleva corolla, onko minkälaiset alusta iskarit, puslat, nivelet ja muut miten tikissä vaikka katsastuksesta menisi läpi niin hirvenväistöä ei varmaan tee yhtähyvin kuin uudempi käytetty tai jeessin premium auto. Kuka niistä hirvistäkään välittää niin paljon, että itse panostaisi mahdollisimman hirviturvalliseen autoon sitä mukaan kun on varaa. Ei kukaan. Jos hirvi olisi ongelma liikenneturvallisuudelle niin kaikki, joilla olisi varojen tuomaa mahdollisuutta ja välittisivät turvallisuudestaan eivät ajaisi vanhoilla corolloilla kuin pakosta.

    Tuli vielä mieleen, että yhen paremman auton oon katsastanu hajonneilla ja hengettömillä etuiskareilla ilman mitään valitusta, että ois ees huonot. Sit tajusin, että ne oli hajalla ku hajottivat kääntölaakerit. Mikä juttu tuollasissa on niin paremman väen autoissa on  progressiiviset jouset, jotka on sen verta jäykemmät jo vakiona ku ”corolloissa.” Normaalilla hydraulisella kotikäyttöön tarkoitetulla hydraulijousenpuristimella saanu niitä ees tarpeeksi kasaan millä vaihetaan ”corolloihin” helposti.

    6 m3 6 m3

    Jeevesin spekseillä valinta kohdistuisi Lexus RX450h hybridimalliin. Mutta ennemminhän hän syö matoja saksalaisessa matolaatikossa kuin ajelee kunnon autolla.?

Esillä 10 vastausta, 1,111 - 1,120 (kaikkiaan 5,990)