Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,121 - 1,130 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Katsotaan nyt!  Jessellä on ollut kyky ennenkin yllättää meidät hyvin ehdottomista periaatteistaan huolimatta.  Jahka sieltä Croupilta parin vuoden sisällä rävähtää kunnon haapatili, niin ei sitä tiedä vaikka ihan uusi Lexus löytyisi Jessen pihalta!

    eero heikki eero heikki

    Oqtavia oli ekana v 67,sitten joku volkkari ja nyt kolmas skoda,nykyinen Yeti 1.8 tsi.

    rööri roope

    Corolla on hyvä käyttöauto.1988 ostin 1.6 :n ajoin sillä yli puoli miljoonaa kilometriä ilman koneremppaa.Huonoimmat olleet itselläni kadetti 1.2,mazda 6 disel ja golf plus 1.6 se ol surkee.

    Eilen ol muuten kiteellä toragella liikkeellä mannet varmaa n 10 v:n ikäinen  liekkö varastettu vai tippuuko niistä arvo pariin tonniin niin äkkiään.Mannen autothan on niitä halapoja .

    Rane2

    Jos kuljettajalla oli saappaat,pussihousut ja nahkatakki sekä autossa kesärenkaat niin saattoi olla Jessekin.

    Jätkä

    Meidän suunnalla ”Jesset” ovat pukeutuneet: – Suoriin mustiin housuihin – prässättyihin. Kiiltäviin puolikenkiin. Valkoinen kauluspaita. Tummahko neule, tai pujoliivi. Usein lähes täysvalkoinen pusero, jonka kaulus pystyssä. Öljytyt, tarkaan suitut hiukset. Autona mielellään ”Manne-Mersu, tai Manne-Volvo, onpa yhdellä S- sarjan bensamersukin.  Ruusat ajelevat yleensä Nissan Almeralla, taikka Primeralla.

    Yhteistä kaikille on, että auto on kaupan pääoven edessä, yleensä INVA-paikalla taikka lähempänä ovea.

    6 m3 6 m3

    Niinhän se ruukaa olla. Mitä isompi auto, sen huonommat jalat. Ne shittymaasturit on oikeutettu parkkeeraamaan ovien eteen ja ”keltaiselle viivalle”. Ei tarvii olla ees jatsareita ja pussihousuja, saatikka ”kansallispukua”.

    Visakallo Visakallo

    Vihdoin myös raskaisiin ajoneuvoihin on myös täällä Suomessa tulossa talvirengaspakko, eli vetävissä pyörissä pitää olla vähintään 5 mm kulutuspintaa ja muissa pyörissä 3 mm. Tähän asti on riittänyt kaikissa pyörissä vain se 1,6 mm.  Jesse jatkaa sentään perinteitä ja lasettelee mökkireissut Silestoneilla!

    jees h-valta

    Viskallolle tuonne edlliselle ensin että onhan näitä mitsukyytejä ihan tuoreilla tullut käytyä kyyteilemässä. Kun ollaan tässä citymaasturien jo kokoluokassa keskikoko alkaa japsinkin muovit pysyä paikallaan mutta aika aneeminen kyllä sisävikutelma muuten ja nitinät ja natinat, ei kolinaa sentään uudehkoissa. Mutta jos puhutaan tästä Corolla vastaan autot niin on järjetöntä ensinkin maksaa autosta auton hinta jos Skoda Fabian varustus peittoaa mennen tullen ja on sisätiloiltaan saman kokoinen. Paitsi hinnaltaan tuhansia halvempi. Isot multimedianäytöt sun muut jota ei taida löytyä Mazdankaan crossoverista? Myös Opel ajaa Toyotan ohi varustuksessa mennen tullen ja taas hinta edullisempi. En kyllä kasvattaisi Japanin kaupan alijäämää tuollisilla aneemisesti varustelluilla peruskulkuvälineillä. Vähintään pitäisi saada myytyä tukkia saman verran suoraan paluukuormaan. Kovaan hintaan. ja kuten olen maininnut ja minkä autoalan julkaisuja seuraa vähän väliä tulee maininta että japanilaisauto alkaa kiriä kiinni eurooppalaisten muutaman vuoden välimatkaa. Ikäänkuin eurooppa sitä päästäisi tapahtumaan. Kehitys kulkee euroopassa kulkuvälineissä aivan virkeästi etumatkastakin huolimatta.

    jees h-valta

    Niin jäi mainitsematta että toki esim. Metsä-Groupin ostajalle mitsu citymaasturi kelpaa koska se on yksinkertaisesti halpa perusauto etuvetoisena jossa hiukan maavaraa löytyy. Jos auto on neljä kertaa halvempi kuin esim. omani uutena ollut on aivan luonnollista että nuo metsäteillä liikkuvat suuttaa paremmin niillä runkuttaa. Sehän on luokkaa isompana lähes CX3:n hinnoissa. Hyvä työvälineostos, tunnustan.

    Visakallo Visakallo

    Jaa, kyllähän nuo multimedianäytöt ovat olleet jo pitkään  ainakin niissä japanilaisissa autoissa mitä minulla on ollut. Jos viitsit Jesse googlettaa Mazda CX3, niin saatat jopa hämmästyä mitä kaikkea siitäkin löytyy, eikä ole edes mikään kallis auto.

Esillä 10 vastausta, 1,121 - 1,130 (kaikkiaan 5,990)