Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,131 - 1,140 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Ranskalaiselle Renaultille on yhteistyö japanilaisen Nissanin kanssa antanut hyvän nosteen.  Eihän nämä auto-asiat ole niin musta-valkoisia, vaan enemmänkin päinvastoin.

    jees h-valta

    Kyllä nuo Mazdat etenkin vitossarjalaisena syynättyä tuli ja se kiinnosti jo varustuksen ja muunkin tilankäytön osalta mutta kuten olen maininnut nuo nuhapumput turbottomat bensakoneet teki erittäin piiiitkän miinuksen. Liian pitkän.

    Visakallo Visakallo

    Jesse: ”Sehän (Mitsu ASX) on luokkaa isompana lähes CX3:n hinnoissa”.

    Mitenköhän sinä Jesse noita autoja oikein mittailet??

    jees h-valta

    En ole mitannut mitenkään vaan vaikuutelma mitsussa on kyllä luokkaa isompi. Mutta sitä en ole katsonut luokitellaanko ne saman kokoiseksi. Vaikutelmathan täällä tuntuu päällimäisenä pyörivän. Ite valitsisin niistä kahdesta mitsun mutta ilmeisesti sekin on huono koska jotkut siitä vaihtamalla eroon pyrkivät.

    Visakallo Visakallo

    Kyllä se Mitsu oli ihan vakavasti myös harkinnassa, mutta vaihtelu virkistää! Mazda Cx3:ssa  on kahden litran kone, Mitsussa 1,6. Muutenhan ne ovat mitoiltaan hyvin lähellä toisiaan. CX3 on minun silmääni paremman näköinen.

    Visakallo Visakallo

    Ei CX3:n kone ihan nuhainen ole. 9 sekuntia sataseen.

    rööri roope

    Osta mannne jees mazda ja oo onnellinen,mie oon onnellinen kun pääsin siitä eroon,mut e kuitenkaan kun se pörrää tohmiksella liikenteessä korjaamokäyntien välissä

    diezel maza on paska

    Gla Gla

    Jees: ”Mutta jos puhutaan tästä Corolla vastaan autot niin on järjetöntä ensinkin maksaa autosta auton hinta jos Skoda Fabian varustus peittoaa mennen tullen ja on sisätiloiltaan saman kokoinen. Paitsi hinnaltaan tuhansia halvempi.”

    Jos peittoaa. Peittoaako?

    Jees: ”Isot multimedianäytöt sun muut jota ei taida löytyä Mazdankaan crossoverista? Myös Opel ajaa Toyotan ohi varustuksessa mennen tullen ja taas hinta edullisempi.”

    Tuollaisia telkkareita löytyy nykyään melkein kaikista autoista, mutten kyllä tiedä, mitä sellaista ohjelmaa siellä esitetään, että sellainen minun autossani olisi tarpeellinen. Ennen ainakin radiokanavat näkyi radion näytöltä ja lämmityslaitteen säädöt lämmityslaitteesta. Mutta ehkä se on vanhanaikaista ja asiakkaiden koukuttamiseksi täytyy keksiä uusia houkutuksia.

    Itse en autoja varusteiden määrän perusteella vertaile. Haluan että tietyt asiat löytyy, muut ovat yhdentekeviä tai turhia. Fabiaan esimerkiksi ei saa kunnollisia ajovaloja.

    Katselin jokin aika sitten Volkkarin lisävarusteluetteloa. Sellainen vaikutelma jäi, että autossa on paljon sellaista vakiona, mikä asiakkaalle myydään lisävarusteena. Jokin pieni osa ehkä lisätään ja ohjelmistoon laitetaan ruksi tiettyyn kohtaan ja johan saatiin kallis varuste maksatettua asiakkaalla.

    Jees: ”En kyllä kasvattaisi Japanin kaupan alijäämää tuollisilla aneemisesti varustelluilla peruskulkuvälineillä.”

    Niin, sinä kasvatat mielummin nelinkertaisella summalla Slovakian kaupan alijäämää + tuhlaat fossiilisia polttoaineita kaksinkertaisella tahdilla. Venäjältä ne varmaan meille tuodaan jalostettavaksi. Rahaa polttoaineen kulutuksen eroon auton elinkaaren aikana käytät uuden Corollan verran eli loppulasku tuollaisen auton maahantuonnista ja polttoaineista on viisinkertainen. Tietenkin vain osa tuosta menee ulkomaille, mutta silti tuolta pohjalta on hyvä esittää näkemyksiä Fabian järkevyydestä Corollaan verrattuna.

    Gla Gla

    AR: ”Miten lienee tollanen viittä vaille romutusarvossa oleva corolla, onko minkälaiset alusta iskarit, puslat, nivelet ja muut miten tikissä vaikka katsastuksesta menisi läpi niin hirvenväistöä ei varmaan tee yhtähyvin kuin uudempi käytetty tai jeessin premium auto.”

    Voi olla, että vastaavat uudemmat ja vähemmän ajetut ovat hallittavuudeltan parempia, mutta missä vaiheessa auto mielestäsi pitäisi poistaa liikenteestä? Katsastuksesta autoni meni läpi eilen, eikä huomautuksia alustan kunnosta tullut. Ei ole tullut huolloissakaan, joten eiköhän se väistöstä suoriudu siinä missä 25 cm korkeampi ja tuhannen kiloa painavampikin saman ikäluokan auto.

    Teknikens Värld on koonnut väistökokeiden tuloksista käyttökelpoisen taulukon. Siis niistä, joissa eräs premium aikanaan kaadettiin ja mikä johti kyseisen mallin tuotannon keskeytykseen ja muutoksiin auton rakenteessa. Touaregia ei ole testattu, mutta urheilullisempi sisarmalli Porsche Cayenne on vuonna 2008. Tulokset kahdella mallilla ovat olleet 67 ja 69 km/h. Saman vuoden Corollan tulos oli 73 km/h, joten ajokilometreissä Corolla antaa tuolle melkoisesti tasoitusta. Puhumattakaan renkaiden kunnosta tai siitä, millaisessa kunnossa yli 2 tonnia painavan auton alusta on vaikka mittarissa olisi puolet Corollan kilometreistä.

    http://teknikensvarld.se/algtest/

    AR: ”Jos hirvi olisi ongelma liikenneturvallisuudelle niin kaikki, joilla olisi varojen tuomaa mahdollisuutta ja välittisivät turvallisuudestaan eivät ajaisi vanhoilla corolloilla kuin pakosta.”

    Mistä sinä muiden pakoista mitään tiedät. Ethän ole edes vastannut kysymykseeni riittävästä turvallisuustasosta.

     

    Gla Gla

    Jees: ”ja kuten olen maininnut ja minkä autoalan julkaisuja seuraa vähän väliä tulee maininta että japanilaisauto alkaa kiriä kiinni eurooppalaisten muutaman vuoden välimatkaa.”

    Lähdekritiikki on varmaan hiukan takkuillut, jos jonkun mielestä noin homogeenistä tuotantoa tulee yhdestä valtiosta ja yhdestä maanosasta, että muutaman vuoden etumatkasta näiden välillä voidaan puhua. Taidankin tuon kommentin perusteella lähteä katselemaan uutta Daciaa.

    Jees: ”Kyllä nuo Mazdat etenkin vitossarjalaisena syynättyä tuli ja se kiinnosti jo varustuksen ja muunkin tilankäytön osalta mutta kuten olen maininnut nuo nuhapumput turbottomat bensakoneet teki erittäin piiiitkän miinuksen. Liian pitkän.”

    CX-7 olisi varmaan ollut riittävän tehokas. Katumaasturiksi ihan hyvän näköinen ja tiloiltaan kilpailukykyinen Touaregille.

     

     

Esillä 10 vastausta, 1,131 - 1,140 (kaikkiaan 5,990)