Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,141 - 1,150 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Puuki

    Tuo nopeuksien mittaaminen väistökokeissa antaa tietysti jotain ajoturvallisuuteen liittyvää informaatiota, mutta muitakin tärkeitä tekijöitä siihen liittyy. Korkeammat autot on herkempiä kaatumaan tiukassa paikassa, mutta matalat ja kevyemmät on törmäystilanteissa turvattomimpia.

    Porsche Cheyenne voisi ollakin tosiaan sopiva metsä-ja yleiskäyttöautoksi. Parempi viimeistelyltään kuin volkkari. Porche on vähävikaisen auton maineessa.

     

     

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Ei ole olemassa riittävää turvallisuustasoa, aina sattuu enempi tai vähempi. Omalla tominnallamme pystymme halutessamme hommaamaan mahdollisimman turvallista autoa. Jos siihen ei pyri jatkuvasti niin ei ole tarpeeksi suurta kannustinta eli hirveä vaikkapa ei koeta uhkana liikenteessä. Corollassa loukkaantuu enemmän mutta eihän se kiinnosta koska hirvionnettomuus on niin epätodennäköinen, että sitä ilmeisesti tarvitse ja kannata ottaa huomioon.

    Pitkään on tiedetty, että liikenneturvallisuutta on käytetty keppihevosena. Jos puuta kasvaisi ja käytettäisi Anttonin 100 miljoonan kuution verran enemmän niin ihmisiä kuolisi ja loukkaantuisi työtapaturmissa enemmän.

    harrastelija harrastelija

    Porsche voisi olla ihan hyvä etämetsänomistajalla. Noista käytettyjen ajomääristä sen voi huomata. Matka taittuu, mutta töihin meno työvälineiden kanssa ei oikein tunnu natsaavan.

    Omistajan egoon saattaisi vaikutus olla jonkinlainen? Todellisuudessa siellä paritilanteessa saattaisi kyllä Viagapro antaa paremman lopputuloksen?

     

    wanhajätkä

    Nythän täällä puhutaan aivan otsikon vierestä. Parempi autohan tarkottaa sitä parempaa autoa. Ei sitä millä mettään mennään. Sehän vois Jesselläkin olla vaikka Cadillac.

    Liuta hymiöitä….

    Mettään menemiseen riittää poromiesmallin hiase….tulis vaan lähettyä. moni meistä on niin paljon ammattitaitosempi täällä pirtinpöydän äärellä nettimetsurina.

    Visakallo Visakallo

    On aika hyvä tuo ”nettimetsuri”!

    Puuki

    Enpä usko oikein että auton merkillä olisi juuri mitään vaikutusta noissa parisuhdejutuissa.  Lukuunottamatta siihen liittyvää erästä automainosta, joka vaikutti varmuusvälinemerkin valintaan.  ”Pitkän päälle-Datsun” -mainoslause lisäsi aikonaan Datsun-merkin suosiota silläkin saralla. Mutta eihän sen merkkistä siten kaupasta löytynytkään ;  itse en ainakaan löytänyt mistään.

    Aikaisemmin puheena ollut ”toi ota” – lause liittyi erään parivaljakon uuden auton valintatilanteeseen. Kun kaverukset oli vähän hitaita lukemaan, niin nohevampi tavasi autoliikkeen ikkunasta sen ”toi ota” ja päätteli sitten että se oli selvä merkki parhaan auton valintaan.

    Gla Gla

    AR: ”Jos siihen ei pyri jatkuvasti niin ei ole tarpeeksi suurta kannustinta eli hirveä vaikkapa ei koeta uhkana liikenteessä.”

    Kun vaihdan autoni, valitsen kyllä turvallisen. Tosin hirvikolarin riskiä on kuluttajan mahdotonta arvioida, koska sellaista ei puolueettomasti testata.

    AR:”Corollassa loukkaantuu enemmän mutta eihän se kiinnosta koska hirvionnettomuus on niin epätodennäköinen, että sitä ilmeisesti tarvitse ja kannata ottaa huomioon.”

    Enemmän kuin missä, hallittavuudeltaan heikommassa katumaasturissa? Faktat peliin.

    Vakava liikenneonnettomuus on henkilökohtaisella tasolla hyvin epätodennäköinen. Kansallisella tasolla asialla on kuitenkin merkitystä. Tuskin sinäkään ajat aina ilman ylinopeutta, vaikka nopeuden noustessa henkilövahingon riski kasvaa jyrkemmin kuin mikään muu tunnettu riski liikenteessä sitä kasvattaa. Pienehkölläkin ylinopeudella kasvatat riskiä helposti paljon enemmän kuin autovalinnalla siihen pystyt vaikuttamaan. Siis kun puhutaan siitä, että vaihtaa käytetyn Corollan uudempaan. Mutta tätäkään asiaa ei pysty henkilökohtaisella tasolla todentamaan, siihen vaaditaan kansallisen tason tilastodata.

     

     

    Visakallo Visakallo

    Nykyiset autot on suunniteltu siten, että jalankulkija selviytyisi törmäyksestä paremmin. Autojen keulamaskia on korotettu ja konepellin rakennetta muutettu siten, että törmäyksessä jalankulkija iskeytyykin joustavaa konepeltiä vasten, eikä sinkoudu auton yli niin kuin ennen. Tämä tietysti pätee vain kohtuulliseen ajonopeuteen asti. Törmäys isokokoiseen hirveen onkin sitten vähän ongelmallisempi. Voi käydä niin, että hirvi tuleekin tuulilasista ohjaamon puolelle.

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    <span style=”color: #000000; font-family: CloisterOldStyleSB, Garamond, Times, ’Times New Roman’, serif; font-size: 18px; line-height: 22.2857151031494px;”>”Enemmän kuin missä, hallittavuudeltaan heikommassa katumaasturissa?”</span>

    Jos sinulla on tällähetkellä rahaa ostaa 30 ke auto ja sinulla on kohta viittä vaille romutettava corolla niin tässä välillä on ollut aika ostaa turvallisempi auto. Mutta et ole ostanut, koska hirvet ei oleuhka liikenteessä, joka vaikuttaisi turvallisemman auton ostoon heti kuin mahdollista. Kuka ajaa ylinopeutta on oma asia. Kun sinä ajat corollolla samaa vauhtia touaregin kanssa niin sinä ajat enemmän auton äärirajoilla.

    6 m3 6 m3

    Johan ne Jeevesin speksit autovalinnoissa alkaa selkiytymään.

    Autossa täytyy olla multimedianäyttö josta voi seurata luontodokumentteja joissa haaskakuvaaja itkeä tihrustaa sudenraadon, (luvallisesti ammutun vierellä),pimeällä moottoritiellä jonossa loskakelillä sadankahdenkymmenen kilometrin vauhdissa, sakkorenkailla, roikkuen Corollan takapuskurissa, että näkisi jonon edellä ajavan ylitse. Lisäksi autossa on oltava kuutoskone joka kuluttaa vähintäänkin 13 litraa satasella kun kaasujalka on painettu lattiaan. Seuraava speksi lienee ”panoraama” ikkuna katossa että tuon kaiken voi tehdä penkin selkänojat käännettynä makuuasentoon, ja tietenkin täydessä vauhdissa moottoritiellä matkalla kaakonkulmille päästäkseen pöristelemään neliveto Zetorilla kun Valtra ei mahdu auton peräpoksiin.?

    Niin. Ja tietenkin auton on oltava automaattivaihteinen ettei nettimetsurin näppäimistöä naputellessa hankittu jännetuppitulehdus, tenniskyynärpää ja hiirikäsi estä matkantekoa.?

Esillä 10 vastausta, 1,141 - 1,150 (kaikkiaan 5,990)