Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,151 - 1,160 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Rane2

    Nyt AR.hieman enemmän tieteellistä tarkkuutta.

    Jos Gla ajaa jäisellä polanteella nastarenkaallisella Corollalla samaa nopeutta kuin Jesse kesärenkaalliseella Touaregilla niin kumpi ajaa lähempänä äärirajojaan?

    Ps.Oletamme että molemmat kuljettajat omaavat Kalle Rovanperän luokkaa olevan perstuntuman.

    Ps 2.Ja oletamme myös että Jesse ajaa viiden metrin päässä Glan takapuskurista.

    jees h-valta

    Siellähän tosiaan ne oikean kaistan liikennöitsijät erottuu, moottoritienopeuksissa. Harvemmin sinne vasemmalle kaistalle Corollaa kovin pitkäksi aikaa eksyy. Ja jos eksyy on sinne järjestämässä jonon muodostusta. Ihan muutaman kesän kokemuksella todettua. Ajo-ominaisuudet alkaa Touaregissa siinä kohtaa vasta olla ”namia” kun täällä suomessa ajonopeusyläraja tulee jo ohitettua. Ite en ihan tappiin ole edes kokeillut mutta 160 km/h tuntuu aivan tavisnormaalilta matkan teolta. Sitä ”korttirajaa” kun pitää senverran kunnioittaa ei arvaa enempää. Mutta auto kulkee silloin kuin juna eikä meteli silti nouse. Joskus aina tosiaan se sama musta Porche Cayenne vetää vielä kovempaa. Siellä ”korttirajaa” on vielä hiukan viilattu ylemmä. Tosi ”makea” paketti kyllä se on. Nuo tavisnaukumiset parisuhdevaikutteisiin on juuri sieltä ja syvältä. Minä kyllä todella myönnän että hyvä tehokas auto saa hyvälle hatulle kun ei tarvitse väkisin venuttaa. Turvallisempi se hyvällä tuulella oleva kuljettaja on kun agressiivinen kadeketale.

    jees h-valta

    Ja Rane2, alla on Touaregissa nyt kyllä talvirenkaat, tosin hiukan kulahtaneet mutta avolava letukka kulkee ympäri vuoden maastokuvioisilla kesäkummeilla. BF:n Allterraineilla.Koskaan ei ole muuten puututtu kun rengas on karkeakuvioinen niin ei ole alettu tutkia löytyykö M+S merkintä. Harmittaahan tuolla sulilla valtateillä asfalttia hyvillä talvikumeilla silputa. Mieluummin vasta tammi-helmikuulla paaremmat kun ja jos talvikeliä alkaa edes tulla. Minulla palvelu pelaa eli auto haetaan työmaan pihasta ja rengastetaan ja palautus sen jälkeen. Ei yleensä mene edes seuraavaan päivään.

    Jätkä Jätkä

    Kyllähän se on pussihousu – Jeessi niin, että Volkkarissa esitellään uutuutena ominaisuuksia, jotka on jo jätetty Audin tuotantomallista pois, eli sinun Touaregisi on saanut nuo edelläkävijän himmelit siitä kehitysluokasta, jossa ne on vaihdettu seuraaviin malleihin, eli noin 5 vuoden ikäisinä. Kun sinun ”autosi” on kymmenen vuoden iässä, on sen herkut olleet näytillä jo 15 vuotta ja uudemmissa premium-luokan autoissa on siihen verrattuna jo neljäs sukupolvi tulossa.

    Ei autoliikkeissä Mannelle muuta kuin hymähdellään, kun hän seurueineen käy katsomassa uutta autoa. Ne on takapihan vaihtotähdet, joita Mannelle esitellään.

    jees h-valta

    Eipä noin vaan kyllä siellä Rinta-Joupin etupihalla ihan kelpo peli vartoilee. Mutta harkitsen vielä Laakkosen vastaavaa bensakoneella. Kun sellainenkin harvinaisuus sentään löytyi. Audi ei ole mikään VW.n edelläkävijä vaan Audi on ostettu itsasiassa vasta aika tuoreena kylkiäisenä VW:n rinnalle. Tosin niistä kylkiäisfirmoista kyllä venhemmasta päästä. Edes moottoreina ei käytetä premiumluokassa samoja. Tosin sijoittelu on Audissakin epäonnistunut mutta päästään siellä vaihtamaan ketjuanturit sentään ilman koneen irrotusta. Useimmiten se vika nimittäin harmi kyllä piilee vain niissä.

    jees h-valta

    Audin uudet mallit toki kiinnostaa ja niitä seuraan mutta aivan ylihinnoiteltu ominaisuuksiin verrokkina. Mitään NIIN mullistavaa ei sentään ole. Siksi se mersun ja bemarin myyntiin verrattuna jääkin kokoajan.

    Jätkä Jätkä

    Audi on ollut auto ja siinä vaiheessa, kun Hitlerin kostoa suunniteltiin. Totta tuossa kommentissasi on vain se, että Premium-luokan autoissa ei ENÄÄ käytetä niitä moottoriratkaisuja, joita uutuutena esitellään Volkkarissa. Elikkäs samaa konetta ei ole samaan aikaan myytävissä eri merkkisissä autoissa.

    Rinta-Juipillakin pitävät parempia autoja sisällä, eikä ulkona sateessa ja tuiskussa.

    Nimetön

    Mitä noista lonksvaagenista riiteleen.

    Meidän lähikaupan parkkiruutusa joskus katellu autoa joka vois Jeesen toiveet täyttää..- http://www.jaguar.fi/jaguar-mallisto/f-pace/f-pace-yleiskatsaus.html ,mutta ota toi diisseli malli, bensa polttoaineen on tarkotettu ruohonleikkureihin.

    suorittava porras suorittava porras

    Jep jep. Hesan reissu takana . Polttoainetta 550 kilometrillä 30 litraa .

    Moottoritiellä tarvitsi vain vasenta peukaloa (vakkarisäädin) ja vilkkua . Perä edellä vastaantulijoita piisasi .Yhden käden sormiin mahtuivat ohittelijat Lahden ja Hesan välillä ja päinvastoin . Alla ns. mopoauto 0,9 litraa CO/T / 90hp . Ja stressistä ei tietoakaan . Pyri Jesse tähän !

    Taidolla , vaan ei isoilla m…la : )

    jees h-valta

    Näkyy siellä ihka uusiakin pirssejä ulkona. Toyotoita ei kyllä kannattaisi heti ruostuttaa kun olisi edes silloin vielä ehjät pellit kun ajaa uutena ulos liikkeen pihasta. Tosin ne ovat kyllä uutenakin halvempia ruostuttaa suurin osa kuin se BMW jota katellaan.

Esillä 10 vastausta, 1,151 - 1,160 (kaikkiaan 5,990)