Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,161 - 1,170 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Nimetön

http://www.jaguar.fi/jaguar-mallisto/f-pace/f-pace-yleiskatsaus.html

joko nyt ois aktiivinen

Ota Mersu, Mersusa 9 pykälänen laatikko ja Bemarisa vain 8

jees h-valta

Jaguar on kyllä tuttu, sellainenkin on tutulla entisellä työkaverilla nytkin ja tosi hieno maantien nielijä mutta vain tavishenkilöpirssi ja ei innosta. Jaguarilta kait tuli juuri myös citymaasturimalli mutta ei siinä mitään kummempia ollut. Ilmajousituksia sun muita alkaa olla melkein kaikissa saksalaisissa jo vanhemmissakin. Tuossa minun omassanikin jo voisi olla.  Nykykalusto alkaisi mielestäni suoda moottoriteille kesäaikaisnopeudeksi jopa 150km/h. Tietkin jo kohtuuhyviä ajaa. Ruuhka-aikaan voitaisiin nopeutta madaltaa vaihuvan nopeuden kylteillä 120 km:iin/h.

Nimetön

No se pitää sitte ottaa tuo 360hv malli niin kyllä sillä tuon 150 saavuttaa. https://www.youtube.com/watch?v=_LYvpSKY-xg

jees h-valta

Minulla on nopeus suomessa rajoitettu 210km/h:ssa joten vähän pienemmälläkin hummamäärällä ajo sataaviittäkymppiä tuntuu hyvältä ja helpolta.

Visakallo Visakallo

Minä olen ajanut vain uusilla autoilla. Siinä on se hyvä puoli, ettei tarvitse unelmoida, vaan nauttia hyvän auton kyydistä.

wanhajätkä

Jesse se taas loihi lausumahan….”voisihan se minunkin autossa olla mutta ei oo”… Kerranki olet itsellesi rehellinen!

Märkä unelma on ja siksi jää sulle se parempi auto.

Ois minunki autossa vaikka mitä mutta ku ei oo….empä osaa kaivatakkaan kyllä ku ajelen enemmän sillä paremmalla ku huonommalla

Jätkä Jätkä

”Minä olen ajanut vain uusilla autoilla. Siinä on se hyvä puoli, ettei tarvitse unelmoida, vaan nauttia hyvän auton kyydistä.”

– Väite ei pidä paikkaansa. Kaikki ajavat vanhoilla autoilla.

Poikkeuksena on vain ne henkilöt, jotka pääsevät ajamaan autotehtaalla juuri valmistuneen auton koeajorullille ja siinä ajamaan ohjelman läpi. Sen jälkeen auto onkin jo käytetty.

jees h-valta

Wanhajätkä, todella en kaipaile ilmajousitusta mutta saman ikäluokan Touregeista sitäkin löytyy. Itseasiassa se on perhanan hankala jousitus kun sitä ei voi korjaamolla nostaa normaalisti pylväsnosturissa ylös. Aika temppuja tuopi eteen näin maaseutumiljöön renkaanvaihtoihin esim. En kaipaa tuon nykyisen varustukseen mitään, siinä on juuri se mitä tarviimme. Jopa todella hienoja oivalluksia kuten että saat kylmäkaapin piuhan suoraan takana kiinni auton 12v.järjestelmään. Pistoke juuri oikeassa paikassa takapenkin edessä. Kylmäkaapin saa turvavöihin penkille. Silti edestäkin löytyy että saa kännykän lataukseen. Ilmastointi tietysti kaksivyöhykeautomaatti jolloin kumpikin saa säätää omansa suoraan mielensä mukaan. Mahtaako edes japseista löytyä vieläkään kaikista. Ainakin siinä mitsussa jonka viimeksi olen istunut oli erillisnapilla eli manuaali ja siellä sitten saakin hiplata vähän väliä päälle ja pois.

Puuki

Niinhän se on, että auto on käytetty viimeistään heti silloin kun sen ajaa ulos autoliikkeestä. Siinä ne kalleimmat kilometrit tulee ajettua heti alkuunsa.

Mutta kertokaapa kuinka montaa eri autoa olette ajaneet elämänne aikana ? Ja mikä on ollut niistä paras ajettavuudeltaan tai muuten vain mieluinen.

Jätkä Jätkä

Jeessi: ”Wanhajätkä, todella en kaipaile ilmajousitusta mutta saman ikäluokan Touregeista sitäkin löytyy. Itseasiassa se on perhanan hankala jousitus kun sitä ei voi korjaamolla nostaa normaalisti pylväsnosturissa ylös. Aika temppuja tuopi eteen näin maaseutumiljöön renkaanvaihtoihin esim. En kaipaa tuon nykyisen varustukseen mitään, siinä on juuri se mitä tarviimme. Jopa todella hienoja oivalluksia kuten että saat kylmäkaapin piuhan suoraan takana kiinni auton 12v.järjestelmään. Pistoke juuri oikeassa paikassa takapenkin edessä. Kylmäkaapin saa turvavöihin penkille. Silti edestäkin löytyy että saa kännykän lataukseen. Ilmastointi tietysti kaksivyöhykeautomaatti jolloin kumpikin saa säätää omansa suoraan mielensä mukaan. Mahtaako edes japseista löytyä vieläkään kaikista. Ainakin siinä mitsussa jonka viimeksi olen istunut oli erillisnapilla eli manuaali ja siellä sitten saakin hiplata vähän väliä päälle ja pois.”

– Kannattaisi ehkä Jeessinkin vaihtaa korjaamoa, jos siellä ei pystytä nostamaan Volkkaria irti lattiasta. Se nimittäin nousee siinä kuin muutkin. Jeessille todella hieno oivallus sähköpistorasian, jossa sytkäliitäntä, sijoittelusta, että ”Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää – kummastuttaa pientä mustalaispoikaa”. Minulla on ollut monessa autossa tavaratilassa sähköliitännät. Siellä matkajääkaapin paikka on. Nykyisessä autossani se on kolmannen penkkirivivin takana, mutta myös on herrajumala keskipenkin edessä sähköä saatavana ja siihen kuuluu myös USB-liitin. Edellisessä autossani oli samoin. Ja uskomaton lisäherkku: Konepellin alla on kuparinapa, joka on sitä varten, että siitä voi antaa Volkkarimiehille apukäynnistysvirtaa ilman, että moottorinohjausyksikkö vaurioituu!

Ilmastointi on täysin automaattinen, siihen voi vaikuttaa lähinnä lämpötilaa säätämällä, mutta kun sen on kerran asettanut puolen asteen tarkkuudella, niin mitäpä sitä runkkaamaan.

Esillä 10 vastausta, 1,161 - 1,170 (kaikkiaan 5,990)