Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,181 - 1,190 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• mettämiäs

EI AMMATTIMIES KUITENKAAN PÄRJÄÄ JÄTKÄLLE…

Jätkä Jätkä

Jeessi:”Ja onhan täältä palstoiltakin ainakin yksi varma ”kadepukki”löytynyt. Tämä jätkän alatyylinen herjaus tumman rodun suuntaiseen ei oikein kyllä ole edes nykyaikaa. Hyvillä autoilla ne ajelee aivan ilman pussihousuja ja aivan kelpo asiakkaita he ovat, monet kaupat ollaan tehty ja paikallisille myyn aivan samoin kuin muillekkin, jopa piikkiin. Tosi mukaviakin kamuja.”

– Näköjään valikoivaa lukutaitoa Jeessillä. Pussihousumieheksi on arveltu häntä itseään, mutta vertais-seurueeksi arvio ”tummemmist heimolaisista” menee kyllä hieman pilkan puolelle. Ei heidänkään joukossa ole Jeessin tasolle vaipuneita – ainakaan vapaalla jalalla.

jees h-valta

Itseasiassa en kyllä jätkän mielipiteistä huolimatta kehuskele vaan minulla tuo on aivan omaa elävää elämää. Jätkähän jossain käänteessä väitti etten omista edes metsää saati autoja. Minun tapani kertoilla saattaa ärsyttää kadehtimiseen taipuvaisia millaiseksi jätkänkin ehdottomasti miellän. Mutta metsäalan opettajan palkalla pitäisi olla aivan samat mahdollisuudet mutta liekö mennyt siihen naiskompleksin hoitoon vaiko muuhun hulvakkaan elämään nekin ansiot. Ite olen sitä mieltä että jos eläkeikää kymmenen vuoden sisään lähestyvänä ei omista muuta kuin katkeran ja kaunaisen kadehtivan luonteen on jotain mennyt elämänkoulussa pahasti vinksalleen. Itse olen pyrkinyt siellä oppimaan, en turpaani ottamaan. Ja mistä olen erittäin iloinen, tulen aina ihmisten kanssa toimeen!

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Jätkä ja Jees Hvalta, Pyytäkää nyt toimituksen kautta toistenne sähköposti osoitteet että saatte jatkaa tuota nokittelua suoraan keskenänne.

Tai sitten kasvakaa aikuisksi!

Terveisin: Korpituvaan Taneli

jees h-valta

On kasvettu jo mutta kukin mieltäköön tämän sanailun aivan makunsa mukaan. Kuten Ässien logossa tässä Puuvillan ostoskeskuksesssa katselin niin periksi ei anneta! Jos olisin sitä eläissäni harrastanut noin yleisemminkin, periksi antoa, en olisi tässä ja nyt. Minulle se sloukan sopii. Vastaan kuitenkin puheistani niin elävässä elämässä kuin palstoilla kirjoittaessani. Valehteluun en sorru.

Gla Gla

AR: ”Jos sinulla on tällähetkellä rahaa ostaa 30 ke auto ja sinulla on kohta viittä vaille romutettava corolla niin tässä välillä on ollut aika ostaa turvallisempi auto. Mutta et ole ostanut, koska hirvet ei oleuhka liikenteessä, joka vaikuttaisi turvallisemman auton ostoon heti kuin mahdollista.”

Hyvin tunnut ”tietävän” minun asiat. Ensin ”tiesit”, että ajan ruotsalaisen tilaston mukaan vaarallisella autolla, nyt ”tiedät” jo pankkitilini saldonkin.

Visakallo sanoi vaihtavansa 3-4 vuoden välein uuteen ja maksavan siitä ilosta kymmpitonnin välirahaa. Kuinka usein sinä vaihdat uuteen, kun mielestäsi pitää vaihtaa niin usein kuin mahdollista? Entä mitä vaihdossa annettaville autoille pitäisi tehdä, viedä vaarallisina paaliin?

AR: ”Kuka ajaa ylinopeutta on oma asia.”

Ei todellakaan ole. Liikenteessä on muitakin ja yhden ylinopeus vaikuttaa tavalla tai toisella muihin. Miten voit edes ajatella, että tunnetuista riskeistä eniten turvallisuuteen vaikuttava olisi oma asia? Onko rattijuoppouskin oma asia? Se vaikuttaa kuitenkin paljon lievemmin turvallisuuteen kuin ylinopeus.

AR: ”Kun sinä ajat corollolla samaa vauhtia touaregin kanssa niin sinä ajat enemmän auton äärirajoilla.”

Mitä tarkoitat?

Gla Gla

Jees: ”Siellähän tosiaan ne oikean kaistan liikennöitsijät erottuu, moottoritienopeuksissa. Harvemmin sinne vasemmalle kaistalle Corollaa kovin pitkäksi aikaa eksyy. Ja jos eksyy on sinne järjestämässä jonon muodostusta. Ihan muutaman kesän kokemuksella todettua. ”

Moottoritiellä kuuluu ajaa oikealla. Vain ohituksissa ja muutamissa erityistilanteissa saa ajaa vasenta kaistaa, joten ihan oikein Corollat sitten toimii. Eksyneet saattaa toimia väärin, mutta oletko varmasti miettinyt loppuun saakka sitä, muodostaako jonon ensimmäinen vai sitä seuraavat kuskit? Tuli vain mieleen jutuistasi, joiden mukaan ajelet aika usein ylinopeuksilla ja nyt kehut autosi ajettavuutta Suomessa laittomissa nopeuksissa.

Itseäni ei muuten kiinnosta autoni ominaisuudet tilanteissa, joissa sitä ei saa käyttää.

Visakallo Visakallo

Joudun ajamaan aika paljon moottoritietä välillä Helsinki-Lusi.  Muistan, miten aikoinaan oivalsin, kuinka tasainen nopeus tuo kaikkein nopeimmin perille. Edelleni sattui vanha diesel-Mersu, joka ajoi tasaisesti juuri alle rikesakkorajan. Mersun kuljettaja osasi hyvin ennakoida tilanteet ja siirtyi ohituksissa aina riittävän ajoissa vasemmalle kaistalle antaen vanhan nokivasaran tehdä työtään. Ylinopeudesta ei ollut vaaraa, sillä vanha pienimoottorinen Mersu ei sitä kulkenut. Näin tultiin peräkanaa lähes 150 km. Perille päästyäni katsoin kelloa ja totesin ajaneeni Helsingin reissun nopeammin kuin koskaan aikaisemmin!

wanhajätkä

Laiskuuttaanhan sitä tingan häviää.

Joku kyseli mitä autoja on ollut. En oo ollut kovin ranttu missä se on tehty.

Ensimmäinen oli Simca 1000, ranskalainen

toinen kuplavolkkari 1200, saksalainen

sitten fiat 1600 twincam, italialainen

pösö 404, ranskalainen

saab 96,ruotsalainen

Chevrolet fleetside, ensimmäinen uusi auto, amerikkalainen

sille rinnalle toyota hj 60, japsi

sitte firmalle erilaisia toyotan maastureita varmaan 15, japseja

Mitsu Pajeroja muutama,  japsi

surkea Land Rover Discovery, englanti, saksa

monta volkkarin 4wd bussia

omassa käytössä mersu 180 C , saksa

Volvo 70XC, Kaikista heikoin kaikin puolin, ruotsi

hilux douplecabin 2,3 manuaali, tehty thaimaassa

Tiguan, saksa….on vieläkin

Hilux doublecabin 3l tomaatti, tehty eteläafrikassa, on vieläkin

Varmasti jäi joitain mainitsematta, oli parempia ja huonompia….hyvää ei vielä vaikka suurimman osan ostin uutena.

Aiheeseen…alle kymppitonnin kattelisisin siistin Subarun, japsi

wanhajätkä

Maailmalla liikkuessa olen vuorannut ja kokenut monenlaisia autoja mutta se on eri tarina. Kilometrejä on kertyny pari miljoonaa.. tai jotaki..

Esillä 10 vastausta, 1,181 - 1,190 (kaikkiaan 5,990)