Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,211 - 1,220 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• wanhajätkä

Jesse, jos sinun seuraava neljänkympin 100tonnia ajettu auto onkin pommi….kaltoinkohdeltu edellisen omistajan toimesta niinku nykyinen volkkaris….mietippä sitä ja ala jo valmiiksi suremaan….kannattaako sitä taas iskeä käsiä paskaan…

mettämiäs

”Jesse, jos sinun seuraava neljänkympin 100tonnia ajettu auto onkin pommi….kaltoinkohdeltu edellisen omistajan toimesta niinku nykyinen volkkaris….mietippä sitä ja ala jo valmiiksi suremaan….kannattaako sitä taas iskeä käsiä paskaan…”

Mikä mahtaa olla se vietti, mikä saa kirjoittamaan edellä kuvatunlaisia kirjoituksia tälle

palstalle?

Jätkä Jätkä

Alkakaa kehumaan eukkoja samalla kiihkolla, sen ei ole väliä onko eukko oma vai tuttavan, mutta vuosimallin ja kantavuuden lisäksi siinä varmaan on seikkoja joista voi vaikka kiistellä.

Nimetön

Jees, ei ne siellä volkkarin huollossa mitään ihme moottoriöljyä laita. Minä kun aikoinaan käytin omaani VAG konsernin merkkihuollossa säännöllisesti, vain sen välihuollon öljynvaihdon hoidin itse ja merkkihuollossa käytetyn öljylaadun katsoin laskusta ja samaa öljyä hain Halpahallista, muistaakseni Mobil 1 5-40w.

jees h-valta

Sanos muuta mettämiäs! On tämä autoista keskustelu ainakin siinä mielessä avartavaa että monenlaista sepitelmää löytyy. Asennetta niin hyvässä kuin pahassakin. Jopa raskaamman sorttista asennemuokkaustakin. Wanhajätkä, otan sen riskin ja aion vieläpä kertoa sen teillekkin. Jotain pitää aina riskeerata ja sanoisin että aika pienen riskin sijoituksen sittenkin teen. Eihän VW ole mitenkään pettymys ollut vaan olen sillä ajanut tyytyväisenä monia vuosia jo. Ei minua yksi keltainen pieni moottorin kuva muiden mittarivalojen joukossa häiritse. Kun tosiaan sen ainut haitta on tähänmennessä ollut että se ei saa palaa katsastuksessa. Eli nollaa, ja aja auto katsastukseen. Nyt siitä vielä joutuu parikymppiä pajalla maksamaan mutta toki on olemassa jo ihan omatoimiohjelmia jopa hyvinkin edullisia laitteitakin sen tekemiseen. Mutta ei herrantähen kahdenkympin takia viitsi hommailla. Nytkin on seuraava katsastus vasta ensi syksynä että aikaa piisaa katsella vaihturia tai korjata tai olla tekemättä mitään.

Visakallo Visakallo

Jos minä käyttäisin johonkin 40.000 euroa, en kyllä taatusti ostaisi sillä  käytettyä autoa. Johan samalla rahalla saa nykyään hemmetin hyvän ihan uudenkin auton jossa on pitkä takuu ja hyvä vaihtoarvo muutaman vuoden kuluttua.

jees h-valta

Lasse, sieltä Halpahalleista saa montaa sorttia öljyä ja tuo onkin jo aika hyvää tavaraa tuo Mobil 1:n Mutta se onkin tärkeintä että viskositeettialue on riittävän laaja että nokka saa kylmiltään öljyä mahdollisimman pian. Näissä halvemmissa huolloissa Mobil 1:n onkin mukana. Toki välillä hiukan epäilyttää nämä Halpahallien muka Mobilin öljyt. Kuinkahan paljon piraattitavaraa niissäkin jo lienee. Epäilyttävän halpoja.

jees h-valta

Vaihtoautoihin saa takuita ja valitettavasti lähes sadantuhannen autoa et saa käytettynäkään ilmaiseksi. Se uusi neljänkymmenen tuhannen auto ei valitettavasti vastaa ollenkaan sitä autoa jota minä haluan. Ja se on se ratkaiseva ero. Minua ei kiinnosta sen hintaluokan uudet citymaasturitkaan. Kait sieltä jonkin Kiian tai Huyndain tahi jopa Toyotan taitaisi saada mutta ei vain minulle käy, valitan. Puhumattakaan sen alapuolen hintatason kippanoista. Menkää vaikka koeajamaan ja ajelkaa vähän pitempi reissu jos vaikka alkaisi käsitystä löytyä. Voi tietenkin olla ettei löydy. Kaikkien ei onneksi tarvitsekkaan pitää laatutavarasta.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Koeaja jeessi vaikka Skoda Yeti. Sen saa alle 40 tuhannella kaikilla tarvittavilla rilluttimilla. Kokenut taksimies ajoi aikansa, ja totesi lopulta: ei häviä lainkaan mersulle ajettavuudessa.

Visakallo Visakallo

Autojen veromuutos tulee toteutumaan  nyt melko pian, jolloin uudet autot halpenevat merkittävästi. Kalliiden autojen hinta putoaa euromääräisesti eniten. Eihän minua uskoa tarvitse, enkä ole vahingoniloinen, mutta eihän se varmasti mukavalta tunnu, jos on maksanut 40.000 käytetystä autosta, ja kohta joku ajaakin ohi vastaavalla uudella joka on maksanut suunnilleen saman verran!

Esillä 10 vastausta, 1,211 - 1,220 (kaikkiaan 5,990)