Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,221 - 1,230 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • oksapuu

    Nykyaikaisiin moottoreihin ei enää saa laittaa 5w-40 moottoriöljyä, oli sitten Mobil 1 tai ei…

    jees h-valta

    Oksapuu oikeassa, Kyllä joka merkillä alkaa olla omat öljynsä ja jopa omalla logollaan niitä kauppaavatkin. Noissa alkupään kalliimmissa huolloissa öljy saattaa maksaa 60-70 euroa litra. Ei ne ole kyllä Mobilin 1:tä. Meidän veromuutokset on nähty ja sitä on turha alkaa vartoilla. Mitään radikaalia tuskin tässä maassa siinä asiassa tapahtuu. Kumma kyllä visakallo, sinä sitten otit kuitenkin tietoisen riskin että naapuripalstalle ajeleekin joku joka ostaa matunsa huomattavasti halvemmalla. Miksi muuten, jos ainut kriteerisi on että auto pitää olla uusi crossover niin miksi et ostanut japsia halvempaa kuten Dacia. Sehän on UUSI auto ja kymppitonnin sinun kiesiäsi (tulevaa) halvempi.

    jees h-valta

    Ja A.J. minun autokriteerini ei nyt rinnastu mitenkään erityisesti mersun ajo-ominaisuuksiin josta tietysti kaikki kunnia taksimiehen varmalle kokemukselle mutta silti en vain Yetin muotoa aivan kauhiasti ihaile. Ihan viimeiset pikkasen paremman suunnan tavaraa kyllä. En ole nostalkikko noissa muotoasioissa. Sehän lähinnä matkii ”piikkinokkamossea” malliltaan. Tai vastaavan aikakauden automuotoa yleensäkin. Käytännöllistä mutta ei uudesti samaa, kiitos!

    oksapuu

    Jesse tuossa aiemmin mollasi Ford Fiestaa…

    Kävin tuossa kokeilemassa tuollaista 182hp. ST versiota, aivan helv.vetinmoinen pyssy…

    Omistajalla pitää olla homma hanskassa ja järki päässä jos tuollaisen ostaa…

    Visakallo Visakallo

    Jesse: ”Sinä sitten otit kuitenkin tietoisen riskin että naapuripalstalle ajeleekin joku joka ostaa matunsa huomattavasti halvemmalla”.

    Tottakai veromuutos vaikuttaa minuunkin, mutta pääsin kuitenkin jo osaltani  hyödyntämään autoveron asteittaisen poistamisen ensimmäistä vaihetta, koska auto otetaan käyttöön vasta tammikuun puolella. Ihan kohtalaisen pöllipinon pätkän verran siinä rahaa säästyi. Autoveron poistuminen laskee niin uusien kuin käytettyjen autojen hintoja. Ei minua tarvitse uskoa, mutta täysin selvää on, että vanhojen autojen omistajat tässä eniten häviävät ja uusien autojen ostajat hyötyvät.

    Visakallo Visakallo

    Metsämiehillä on alkanut näkyä myös näitä Isuzuja. Vaikuttaa ihan kohtuuhintaiselta ja kelvolliselta peliltä. Onko palstalaisilla näistä omakohtaisia kokemuksia?

    http://www.isuzu.fi/mallisto/double-cab/?gclid=CIuFvfm-hNECFQeMGQodCJEHMg

    Nimetön

    Neljänä vuotena autovero nyt laskee, mutta vain jos hiilidioksiini päästö on riittävän pieni. Kannattaa nyt vaihtaa auto vuosittain että saa sen pitkän pätkän pöllipinoa.

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Yksi Hyndai Sonata pisti silmään nettiautossa. 3,3ltr bensa  – hintaa 11950,mutta pyynti ja saanti…? Menohaluja tuntus olevan ja edustusluokan

    pirssi mallistosta.

    wanhajätkä

    <div class=”comment__text”>

    ”Jesse, jos sinun seuraava neljänkympin 100tonnia ajettu auto onkin pommi….kaltoinkohdeltu edellisen omistajan toimesta niinku nykyinen volkkaris….mietippä sitä ja ala jo valmiiksi suremaan….kannattaako sitä taas iskeä käsiä paskaan…”

    Mikä mahtaa olla se vietti, mikä saa kirjoittamaan edellä kuvatunlaisia kirjoituksia tälle

    palstalle?

    No ei muu kuin nuo jessen ehdottomat ainoat oikeat näkemykset.

    Kaverilla on isuzun pick uppi, hyvin se on rallattanut raskaassa työssäkin.

    Hyvä vaihtoehto koska ruotsista niitä saa 150 tuhatta ajettuna alle kymppitonnen kaikkine kuluineen suomeen.

    Eipä tullu mieleen ennenku kysäsit.

    Ruotsalaisten mielestä 100 tuhatta ajettu auto alkaa olla jo loppusuoralla ja 150 on jo maalissa. Matilla on jo toinen ruottin isuzu,,,,ihan soppelia mettämiehelle…

    </div>

    Gla Gla

    Jos uusien hinnat laskee enemmän kuin käytettyjen, millä tavalla se heikentää käytetyllä ajavan asemaa? Autoveron alennus ei vaikuta mitään siihen, miten auto kestää käyttöä, joten jos nyt autolla voi ajaa huolettomasti ainakin 300 tkm, voi sillä jatkossakin ajaa saman verran kilometrejä. Varmaan päästöihin perustuva vero kiristyy, mutta toisaalta pian autotehtaat joutuu mittaamaan päästöt uudella normilla ja se tulee nostamaan uusien autojen päästölukemia. Joka tapauksessa toimivan auton vaihdossa uuteen palaa niin paljon rahaa, etten millään usko uuden säästävän tätä erotusta. Ainoa veroalennuksella on siihen, että yhä useamman ostovoima riittää uusimaan auton nykyistä useammin. Toisaalta jos käyttö on aiempaa kalliimpaa, ostovoima ei kasva mihinkään. Henkisellä tasolla silti kynnys vaihtaa uuteen laskee, kun uusi auto on aiempaa halvempi. Rahan kuluminen kokonaisuutena on sitten eri asia.

     

Esillä 10 vastausta, 1,221 - 1,230 (kaikkiaan 5,990)