Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,231 - 1,240 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla Gla

    AR: ”Eikös siitä turvallisuudesta ja mukavuudesta voi vähän maksaakin käyttökuluissa? Muutenhan vaihtoehdot on tasoissa.”

    Voi siitä vähän maksaa, mutta sellaiseen summaan mitä esimerkkiesi vaihtoehdoista aiheutuu, en ole valmis. Muutenkaan vaihtoehdot ei ole tasoissa.  Perustelut oli edellisessä viestissäni.

    AR: ”Niin kuten aikoja sitten sanoin, että GLA:n autovalintaa ei ohjaa turvallisuus vaikka siihen olisi varaakin.”

    Tuota olet jankuttanut, vaikka sinulla ei ole edellytyksiä asiaa arvioida ja muutenkin viiden euroncap-tähden auton valinnasta puhuttaessa on aika älytöntä vähätellä turvallisuuden merkitystä, kun samalla hehkuttaa vanhalla Volvolla ajamista, mutta ei kerro, mikä on riittävä turvallisuuden taso.

     

    Puuki

    Autoveron  vähennys valtion verotuloissa siirtyy auton käytön lisäverottamiseen.

    Autoveron lasku vaikuttaa tietysti samalla käytettyjen autojen hyvityshintoihinkin, joten säästö ei välttämättä kovin isoksi muodostu . Mutta onhan sillä välirahaan jotain vaikutusta ja kun pöllien hintataso on sekin heikonlainen, niin säästö vastaa ainakin jonkinlaista pöllipinon pätkää.

     

     

     

     

     

    Jätkä Jätkä

    Moottoriöljy?!?

    Jeessi on nostanut esiin aika tärkeänkin pointin moottorien kestävyyteen ja toimintaan liittyen – eli Voiteluöljyn – taikka sen laadun.

    Käytännössä Suomen laki määrää, että kaikkien moottoriöljyjen pitää olla sekoitettavissa keskenään moottorista riippumatta!

    Auton mukana kulkevat käsikirjat ja huoltokirjat kertovat lukutaitoiselle omistajalle, millaiset vaatimukset valmistaja on öljylle asettanut. Jokaisen öljypurkin kyljessä on maininta, mitkä laatuvaatimukset sisältö täyttää.

    En usko, että esim. Mobil 1 on laadukkaampaa, kun sen kaataa moottoriin VAG:n kallispalkkainen asentaja, kalliimpaa kyllä, verrattuna vaikkapa vaan autotarvikeliikkeestä ostettuun samanlaiseen öljyyn Jeessin kaatamana, kunhan sitä on koneessa oikea määrä.

    Gla Gla

    Tuollaiset jutut öljyistä on juuri sitä, millä tietyt tahot koittaa ohjata huomion kelvottomasta laadusta muualle. Minulle eräs automyyjä selitti Volkkarin ketjuongelmia sillä, että yhdessä mallissa oli öljynlauhdutin jonkun toisen osan katvessa ja siksi öljynpaineella toimiva ketjunkiristin toimi huonosti. Kun osia järjesteltiin uusiksi, ongelma poistui.

    Voihan noihin juttuihin uskoa, jos haluaa itseään huijata. Itse en halua.

     

    Puuki

    Eikös se WV -konsernin ketjuongelma ole jo selvinnytkin ?  Halusivat säästää väärässä paikassa ja ketjun kiristyminen moottorin käynnistysvaiheessa tapahtuu mekaanisesti kun muilla automerkeillä homma tapahtuu yl. sähköisesti.

     

    Gla Gla

    Minun käsittääkseni normaali tapa on kiristää ketju mekaanisesti / öljynpaineella.

    Nimetön

    Joo, eipä se nyt ollutkaan öljynvaihto nyt niin helppoa kuin muutama vuosi sitte WAG:n autoon.

    Kauan piti käyttöohjekirjaa selata että moottoriöljy suositus yleensä löyty ja sekin ilmoitettiin vain jollain ihme pitkällä numerokoodilla.

    Öljynvalmistajien sivuilta, esim Shell löytyy öljysuositus näppäristi oman auton rekisterinumerolla.

    Ihme liruja nykyajan öljyissä 0-30w .

    Jätkä Jätkä

    Rekisteritunnus pitää oikeastaan ilmoittaa autotarvikeliikkeessä aina, kun sieltä jotain hakee. Pelkästään jäähdytinneste voi olla outo tapaus asiakkaalle: Pitääkö sen olla punaista vai vihreää? Sama tappaus on öljyn kanssa. On ehkä syytä varmistaa myyjän kanssa tietokoneohjelmista, millaista öljyä suositellaan.

    Minä ole käyttänyt Mobil 1 -öljyä erilaisissa muodoissa siitä lähtien kun se tuli markkinoille. Synteettiset öljyt ovat lyöneet itsensä läpi muillakin merkeillä, mutta ihmetellä täytyy, kuinka hyvä öljy Mobil olikaan silloin verrattuna muihin sen ajan tuotteisiin.

    Visakallo Visakallo

    VW on syyttänyt öljyjä ketjuongelman aiheuttajaksi, mutta se ei pidä paikkaansa. Ketjut olivat vain liian huonosta materiaalista tehtyjä ja venyivät sen takia liikaa. Jakopäitä on mennyt pilvin pimein myös merkkihuolloissa huolletuista autoista.

    Muistatte varmaan, kuinka Länsimetron viivästymisestä syytettiin ensin savunpoistoluukkujen valmistajaa, vaikka niitä luukkuja ei oltu edes tilattu ajoissa! Myöhemmin selvisi, että koko hankkeen johtaminen olikin täysin pielessä.

    Visakallo Visakallo

    VW-konsernin päästökohun dieselautojen korjaus Suomessa laajenee. Saksan liikenneviranomainen KBA on antanut hyväksynnän kaikkiin teknisiin korjaustoimenpiteisiin, jotka koskevat tyypin EA 189. Tähän mennessä korjausratkaisu on ollut saatavilla Suomessa yhteensä 37 000 autoon. Näistä 30 % on jo korjattu.  (tilanne 19.12.2016)
    Kaikkiaan tyypin EA 189 -dieseleitä koskevaan kampanjaan kuuluu Suomessa noin 53 000 autoa (Volkswagen, Audi, SEAT). Niihin kaikkiin on nyt hyväksytty korjausratkaisu. Maahantuoja lähettää erillisen takaisinkutsukirjeen asiakkaille. Moottorin korjaus tehdään yhteistyössä tehtaan järjestelmän kanssa ja siksi korjaus voidaan tehdä vain valtuutetussa merkkikorjaamossa. Kun korjaus on tehty, siitä saa todistuksen.

     

Esillä 10 vastausta, 1,231 - 1,240 (kaikkiaan 5,990)