Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,331 - 1,340 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Jätkä

Minulla on kyllä tuo auto ollut jo vuosikausia.

jees h-valta

Ja vasta nyt oppinut ajamaan? Aika hidas kehitys sittenkin. Taisin kehua liian aikaisin.

Jätkä

Minä ajelin autolla jo silloin, kun sinä olit vasta pilke isäsi silmäkulmassa.

jees h-valta

Oliko silloinkin muka autoja kun sinä olet ollut ajokelpoinen? Taisi olla vielä työnnettäviä alamäkimalleja. Kuten meillä piikkinokkamosse. Piti jättää aina mäen päälle että sai käyntiin. Oli semmonen meitin muksujen nurkkaharrastepiili.

Jätkä

Autokoulun ajot suoritin Hämeenlinnassa ja autona oli Mersun 280  bensaversio. Hieno peli, mutta ei niin hyvä ajaa, kuin tämä minun tila-autoni.

Se oli jonkin aikaa tyttärentyttären käyttöautona, kun hänellä on ukko ja kaksi pientä lasta ja lisäksi kaksi koiraa. Muuttivat sitten espanjaan ja minä sain autoni takaisin.

Ajokelponen olen edelleenkin.

Visakallo Visakallo
    jees h-valta

Hinta/laatusuhde olisi Dacialla juuri maasturissa varmasti kohdallaan. Bensakone mutta harmikyllä ei automaattilaatikkoa vielä saa. Ja kyllä noissa hiukan ääni-yms. heppoisuutta on.

Gla Gla

Jos tavallisella japanilaisella katumaasturilla ajelee ongelmattomasti todennäköisesti n. 300-400 tkm, Dacialla pitäisi päästä enemmän kuin 150-200 tkm, jotta hinta/laatu-suhdetta voisi kehua ottaen huomioon se, että monessa asiassa on tingitty eli varsin karulla autolla nuo kilsat ajetaan. Käytännössä siis 200 tkm on minimi odotusarvo tuolle autolle. Siinä ajassa moni ranskalainen alkaa jo reistailla, kun noilla vuotuinen ajomäärä tuskin keskiarvoa ylittää.

Onko sinulla Jees tietoa tällaisesta asiasta vai sekoitatko luulot ja tiedon keskenään? Ellen sotke sinua johonkin toiseen, muistaakseni jokin aika sitten annoit varsin karun tuomion Dacialle. Ihan yleissivistyksen takia olisi kyllä kiva käydä koeajamassa tuo sitten, kun oman auton vaihdon aika tulee.

jees h-valta

Se oli semmonen kevytpakeetteri, olisko Logan tai jotain sinne päin. Siinä ainakin tuo tavaratilan melu santatiellä oli järkyttävä, mutta niinhän se on jos paljas suojaamaton pelti ja santa rummuttaa sitä päin. Ja tietysti vähän muuta irtonaisen oloista kevyttä sälinää lisänä. Se ohjaamo oli askeettinen mutta kyllä silläkin ajeli. Ohjaus aika minun käteen sopivan tanakka ja jarrut sun muut hallintapelit ok. Se voi olla ettei tuo nyt aivan ranskisten nykyparhaimmistoa ole mutta eihän ole hintakaan. Siten taas nuo jotka niillä ajavat ovat kehuneet aivan hyväksi autoksi. Esim. juuri nämä maasturmallin metsämiehet.

Gla Gla

Harvempi täällä omaa autoaan on moittinut.

Esillä 10 vastausta, 1,331 - 1,340 (kaikkiaan 5,990)