Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,341 - 1,350 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • lastunraapija

    Olen yhden auton myynyt ulkomaille vietäväksi. Takavetoinen Peugeot-farmari oli pahasti ruosteessa takapalkeista eikä katsastus onnistunut. Korjaus olisi maksanut ylettömästi, kun bensatankki olisi ensin pitänyt saada ilman kipinöitä irti pois tieltä. ”Hoono soomi”-ulkomaan veikko maksoi autosta käteisellä parisataa, kun se oli muutoin kulkevassa kunnossa. Vientitavaraksi Afrikkaan, missä kuulemma oli halpoja hitsareita saatavilla. Joten eivät kaikki huijareita ole.

    Jätkä

    Olemme saaneet lukea pitkät vuodatukset siitä, kuinka Harjavallassa on maailman paras ja tuvallisin auto ja kuinka Itämaisilla ”helistimillä ei edes uskalla ajella.

    Vakuutusyhtiö Folksham on tutkinut, testannut ja luokitellut satoja erilaisia autoja niiden turvallisuuden kannalta. Tulobishis on aika vakuuttava:

    Erinomaisia: 5 Mallia Mersulta. 5 mallia Volvolta. Skoda Superb. Toyota Avensis

    Erittäin hyviä: 2 Mersua. 2 Volvoa. 2 Lexusta. Renault Espace. Ford S-max.

    Hyviä: Audeja. Bemareita. Fordeja. Hondia. Kiaa 4 mallia. Lexus. Opel Zafira.  Mazda 3 mallia. Mitsubishi. Nissan Guashqai 2 mallia. Subaru. Suzuki. Toyota 2 mallia. Ja hännänhuippuna Volkkarin Passat.

    Nuo olivat autot, jotka hyväksyttiin turvallisiksi perheautoksi ja listalle oli kirjattu myös nimenomaa varusteet.

    Mutta toki Harjavallassa kaikki on erillälailla!

    Planter Planter

    Nimimerkki ”abietis” on tehnyt tälle keskustelupalstalle suuren suuren palveluksen, kun avasi tämän viestiketjun!

    Meissä kaikissa asuu pieni koulukiusaaja. Nyt, jos vaikka ”muija” nalkuttaa kotona ja alkaa ottaa päähän, niin voi hypätä tähän viestiketjuun ja purkaa kiukkunsa haukkumalla jonkun toisen jätkän auton…eikä omaa ”muijaa” ja  johan helpotti.

    Kun katsoo viestimäärää, niin näkee, että tarpeeseen on tullut.

    Kiitos tästä abietis !!

    Visakallo Visakallo

    Taloussanomien mukaan Euroopassa myydään tänä vuonna noin 300 000 hybridi-Toyotaa.
    Tammi-marraskuussa hybridit ovat muodostaneet jo 32 prosenttia Toyotan myydyistä autoista Euroopassa.
    Toyotan hybridistrategia lähti liikkeelle jälleenmyyjistä, joita japanilaisvalmistaja kehotti tarjoamaan hybridiautoja asiakkailleen marginaalisesta markkinaosuudesta huolimatta. Markkinointipanostusten ohella hybridiautojen suosiota on kasvattanut myös niiden jälleenmyyntiarvon säilyminen.
    Hybridien suosiota kasvattaa myös yleisempi trendi. Sveitsiläispankki UBS:n analyytikot arvioivat tässä kuussa julkistetussa raportissa, että dieselautot tulevat lähestulkoon katoamaan markkinoita sähkö- ja hybridiautojen tieltä vuoteen 2025 mennessä.

    capo

    Jätkä epäili hybridin hyötysuhdetta verrattuna tavalliseen polttomoottoriautoon.
    Tavallisen hyötysuhde vaihtelevassa ajossa on luokkaa 10-20 %. (Taneli 0,1-0,2 😉
    Ideaalihybridin ajatus on, että pieni polttomoottori käy parhaalla hyötysuhdealueella ladatessaan akkuja eikä se ole suoraan yhteydessä voimansiirtoon, vaan energia menee akkujen ja sähkömoottorien kautta.
    Tällöin voidaan päästä 45-50 % hyötysuhteeseen.

    Eli hybridissä on järkeä kaupunkiajossa, mutta pitkillä matkoilla etu tasoittuu.

    Jätkä

    Hybridiautot on vaan jostain kumman syystä väkerretty sellaisiksi, että bensakoneessa on parisataa hummaa ja vastaavat tehot löytyy myös sähkömoottorista.

    Näin ollen on kaikki tavoiteltu hyöty ulosmitattu ja tärvätty maailman tuuliin, kun fossiilisen polttoaineen kulutus on jopa enemmän kuin normaalissa perheautossa. Generaattori toki on niin suuri, että se pystyy pitämään akun aina täynnä.

    Tuota Capon mainitsemaa Hybridimallia ei taida olla vielä muissa, kuin yhdessä henkilöautossa ja eräässä edelläkävijänä kulkevassa metsäkoneessa.

    jees h-valta

    Ensinkin, tuo jätkän vuodatus on lauennut varmasti väärästä päästä ihmistä. Kun katselin takaisinpäin omia kommenttejani toistakymmentä sivua ainakin en kyllä niissä maininnut omaa autoa varmaan kertaakaan enkä ainakaan kehunut. Kehuin BMW:tä sekä käytettynä että uutena, katumaasturina ja i3sähköversiona, jotain välilässyä, sitten varmaan Daciaa. VW:n remppoja käsiteltiin sekä Glan että kyseisen kadepukin kaas jne.. Mutta sitten hän tempaisee yhtäkkiseltään jonkun perheautovertailun joka ei mielestäni koske kovasti minua eikä juuri autoanikaan. Aika harvakseltaan on näkynyt yleensäkin H-vallan katukuvassa ja vielä vähemmän perhekäytössä. Toki tilava ja hyvin muunneltava auto mutta harvempi haluaa nurkkiin aivan noin friskiä ”hörppijää”. Sen sijaan VW:n Tourania kyllä näkyy, paljonkin. Tuo vertailun kärki kyllä kummastutti kun juuri perheautot eli tila-autot loisti kaikkikin merkit poissaolollaan. Mikä ihmeen perheauto on yhtään enempää Mersun GLA-maasturi, kysyn vaan?

    capo

    Senpä takia siinä olikin sana ideaalihybridi.

    Jätkä

    Jeessi ei tainnut huomata, että tuo vakuutusyhtiön tekemä luettelo oli tehty turvallisuustekijöiden painottamana, eikä suinkaan sen, kuinka leuhkan näköinen pirssi on…

    Visakallo Visakallo

    Ford kolminkertaisti hiljattain maanteillä testattavien robottiautojensa määrän 30 kappaleeseen. Konsernin ilmoituksen mukaan ensi vuoden loppuun mennessä USA:ssa liikkuu jo 90 kuskitonta Ford Fusionia. Fusion vastaa eurooppalaista Mondeota.

    Autoja testataan tällä hetkellä Arizonan, Kalifornian ja Michiganin osavaltioissa. Ensi vuonna testaukset laajenevat Eurooppaan.
    Ford esittelee uuden sukupolven itseohjautuvan Fusion Hybridin kulutuselektroniikka ja -teknologiamessuilla Las Vegasissa sekä Detroitin autonäyttelyssä Detroitissa tammikuussa.

    Autossa on nykyinen Fordin itseohjautuvien autojen alusta, mutta tehokkaammalla prosessoinnilla. Sähkötoimiset hallintalaitteet ovat jo lähes tuotantovalmiita. Anturiteknologian säätöjen ansiosta auto havaitsee paremmin ympäristöä.

    Konserni aikoo perustaa vuonna 2021 johonkin amerikkalaiskaupunkiin carsharing-yhtiön, jonka kalustona on Fusioneja vailla ohjauspyörää ja polkimia.

    Kauppalehti

     

     

     

Esillä 10 vastausta, 1,341 - 1,350 (kaikkiaan 5,990)