Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,381 - 1,390 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Tolopainen Tolopainen

Siis nettipankissa kotona, ei tietenkään tarvitse mihinkään kivijalkapankkiin lähteä.

Puuki

Romutuspalkkion idea perustuu  siihen, että pienellä porkkanarahalla valtio saa isot verotulot uusista autoista. Kansantalouden kannalta on aivan sama onko se romuttamolle viety kosla  ollut peltoauto tai vähän arvokkaampi peltilehmä.

Porkkana kepin sijaan toimisi monessa muussakin veroratkaisussa paljon paremmin kuin verojen korotus tai uusien verojen keksiminen kohteista, joissa verotus sitten rajoittaa kokonaistaloudellisesti järkevää toimintaa liiaksi.

Gla Gla

Jees: ”Työmatkaa on huikeat 1,5 km. ja olen kyllä aina autolla töissä. Kelillä kuin kelillä. ”

Voi itku. Itselläni ei tuollaista päivittäistä matkaa ole koulusta päästyäni ollut. Jos olisi alta 15 kilsaa, kulkisin ilman muuta matkan polkupyörällä. Tällä hetkellä on reilut 50 km/suunta, sitä en pyöräile kuin satunaisesti.

Jessen matkat voisi sadepäivinä vaikka kävellä, vartti per suunta. Täysin turhaa ajamista on mielestäni tuollaisten matkojen kulkeminen autolla.

Visakallo Visakallo

Hyvinhän ne auton ostoa suurenmatkin maksut hoituvat nettipankissa. Tulee vain ensin tekstiviestikysymys, että oletko nyt ihan tosissasi? Sekin toki auttaa asiaa aika paljon, jos tilillä on tarpeeksi rahaa tai luottolimiittiä.

Puuki

Topgearin asiantuntijatiimi valitsi kaikkien aikojen huonoimman auton.Monen ehdokkaan joukosta valikoitui loppusuoralle 2 autoa. 308 Pösö  ja jokin Lexuksen malli.  Lexus otti lopulta kärkipaikan mm. huonojen ajo-ominaisuuksiensa vuoksi.

jees h-valta

Glalle voin vakuuttaa että ajaminen töihin yleisesti ottaen ei juurikaan ole turhakelistan kärkipäätä minulla. Vaikka matka on lyhyt on aivan turha puuskuttaa se ylimääräinen vartti polkupyörällä kun autolla pääset kolmessa minuutissa. Ja on paljon valmiimpi heti työhön kun että rupeaisit vaihtelemaan vielä ulkoiluvaatetusta ja ehkä jopa märkiä sellaisia ennen töihin ryhtymistä. Yleensähän nämä ”aktiivikunnontyömatkaliikkujat” puuskuttavat ensimmäisen puolituntia kahvikopissa ja pyhkeevät hikeä ja kiroilevat kurjaa säätä. Ja siihen se puhti sitten menikin.

Jätkä

Jeessi:-”Glalle voin vakuuttaa että ajaminen töihin yleisesti ottaen ei juurikaan ole turhakelistan kärkipäätä minulla. Vaikka matka on lyhyt on aivan turha puuskuttaa se ylimääräinen vartti polkupyörällä kun autolla pääset kolmessa minuutissa. Ja on paljon valmiimpi heti työhön kun että rupeaisit vaihtelemaan vielä ulkoiluvaatetusta ja ehkä jopa märkiä sellaisia ennen töihin ryhtymistä. Yleensähän nämä ”aktiivikunnontyömatkaliikkujat” puuskuttavat ensimmäisen puolituntia kahvikopissa ja pyhkeevät hikeä ja kiroilevat kurjaa säätä. Ja siihen se puhti sitten menikin.”

Enpä olisi luullut, että Jeessillä on noin mielettömän huono kunto!

jees h-valta

Puhuin kait lähinnä muista jotka ovat tätä harrastaneet. Itse juurikaan en. Tällä hetkellä en edes omista kulkukuntoista polkupyörää. Minun kuntoni ei todellakaan ole riippuvainen työmatkakuntoilusta. Juuri tänään viimeksi on tullut tehtyä metsätöitä lähinnä polttorangan keruuna ja pienimuotoisena harvennuksena. Kun minä hoidan kuntoani se tapahtuu lähes aina metsässä. En vain ole näitä katutason eliittipoppamiehiä jotka kuvittelevat olevansa kovakuntoisia veivaamalla monikymmenvaihteista ”munamankelia” tuolla liikenteen saasteiden joukossa. Vielä muiden ajoradan käyttäjien vaarana ja eritoten suurena riesana.

Hiihtoniilo

Toi budgetti on sellainen ettei sillä kunnon autoa saa. Jos olisin lottovouttaja ostaisin pick upin neliveto. Nyt täytyy sahailla pienkonebensalla ettei auto haise.

Tolopainen Tolopainen

Yleensä pyöräilijöitä varten kaupungeissa on pyörätiet. On varsinaiset kootut selitykset, miksi mitään liikuntaa ei voi harjoittaa työmatkoilla. Minun ei ainakaan tarvitse lähteä sunnuntaisin rankametsään, niin vähissä ei ole koskaan polttopuut, kun 2010 vuonna tehtyjä klapeja poltellaan.

Esillä 10 vastausta, 1,381 - 1,390 (kaikkiaan 5,990)